Toon posts:

[Win2K]Rechten kazaa aan gebr.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het idee was om de vage software voortaan
te downloaden onder het gebruikers account ipv het administratoraccount. Mocht er dan één of ander maf virus binnenkomen die Norton niet op tijd ziet, dan heeft het virus met een beetje geluk niet de rechten om grove schade aan te richten. Mocht het bestand veilig blijken kan ik altijd nog terug naar het administrator account om het te installeren.

Klinkt dat als een geweldig idee, of hebben jullie zo iets van, bespaar je de moeite, want zo'n virus vernaggeld je pc toch wel.

In ieder geval, ik heb zojuist ontdekt dat je Kazaa enkel kunt opstarten als Administrator. Als gebruiker en zelfs als hoofdgebruiker (ja, sorry, ik heb de nederlandse versie) lukt het niet om Kazaa op te starten.
Ik heb al volledig beheer gegeven aan de hele kazaamap, maar dat is dus blijkbaar niet voldoende, want het lukt nog steeds niet.

Ik heb net overal rond gegoogled en gesearched, want ik dacht dat ongetwijfeld iemand wel eerder tegen dit probleem was gelopen, maar ik kon eigenlijk niet echt iets vinden.

Ik gebruik dus de Nederlandstalige Windows 2000 versie met elke denkbare update eroverheen gejaagd (service pack 3 dus en alle pre-SP4 hotfixes die momenteel beschikbaar zijn geïnstalleerd). Verder heb ik hier Kazaa Lite versie 2.0.3 v
Specificaties van mijn pc zijn zoals in mijn specs (zie sig) beschreven, al is de hardware volgens mij niet echt relevant.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Welke melding krijg je als je K-Lite opstart?

En is het niet zo dat je RUN-AS kan gebruiken. Aangezien App's niet vanuit KAZAA worden opgestart.

Wat is dus bedoel is als user aanmelden en dan als admin kazaa starten.

Verwijderd

Topicstarter
Hier de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/111foutk++lite2.jpg
Ik zie dat RUN-AS (of uitvoeren als zal het wel moeten zijn in het nederlands) eerlijk gezegd nergens staan. Is dat niet iets uit WinXP?

Ik bedoel dus als user aanmelden en dan kazaa opstarten, dat geeft de bovenstaande foutmelding.
Als ik als administrator inlog kan ik alles gewoon opstarten. Ik heb wel de hele kazaa map volledig beheer aan de gebruikersgroep gegeven. De gebruikers hebben dus volledig beheer over de kazaamap, maar dat was blijkbaar niet voldoende.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het goed is, zou het genoeg moeten zijn om de juiste registerwaarden in HKCU van de admin te kopieren naar die van de gebruikers. Tenminste, dat heb ik in eerdere topics hiert op GoT gelezen - maar dan in Software Algemeen, waar ik het naar toe verplaats omdat het over losse software gaat :P

Edit:
Ik zie dat RUN-AS (of uitvoeren als zal het wel moeten zijn in het nederlands) eerlijk gezegd nergens staan. Is dat niet iets uit WinXP?
Shift-rechtermuisknop. Maar als je runas gebruikt, draait Kazaa zelf nog met adminrechten - al geldt dat niet voor de user die blind dubbelklikt natuurlijk. Je kan runas ook in een batch bestand of script gebruiken: zie runas /? :)

[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 06-06-2003 15:23 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ter verduideling:

De foutmelding lijkt idd erop dat de instellingen van K-Lite niet in het register staan bij de gebruiker, maar wel bij de admin.

Meld je als Admin aan en exporteer HKEY_CURRENTUSER_USER\Software\K-Lite (of Kazaa) naar een .reg bestand.
Meld je daarna aan als gebruiker en importeer dat .reg bestand.

Dan zou het moeten werken.

edit:
Pffff niet wakker, dubbele post... :( solly

[ Voor 8% gewijzigd door Coolhva op 06-06-2003 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx F_J_K, ik heb je eerste tip geprobeerd (de edit had ik nog niet gelezen, ga ik nu doen :) , en het werkt. Op zich best logisch, maarja, ik heb me nooit bezig gehouden met policies en gebruikersrechten enzo. Gaat een wereld voor me open :).

Kazaa start nu gewoon op en doet het.

Even je shift gedaan, ook handig om te weten. Ik ga eens stoeien met rechten en policies. Bedankt.

edit:
Coolhva ook bedankt. Ik had het net gedaan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 15:28 ]

Pagina: 1