[Nvidia] Nieuwe "cheat" in 3Dmark03

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ze gaan vrolijk door :

nieuws: Nieuwe nVidia 3DMark03 cheat ontdekt

De mannen van The Tech Report berichten dat nVidia, naast de onlangs ontdekte driver-modificaties voor 3DMark, meer trucjes uithaalt om de benchmark score op een oneerlijke wijze omhoog te krikken. Het blijkt dat wanneer 3Dmark.exe wordt hernoemt naar 3Dmurk.exe de score bij het gebruik van 8x anisotropic filtering aanzienlijk daalt. Op 1024x768x32 neemt de totale score af met 734 punten van 4029 punten naar 3295 punten. In het verleden gebruikte ATi eenzelfde techniek om Quake III scores omhoog te peppen:
In a funny twist of fate, I got a tip earlier this week about NVIDIA's Detonator FX drivers. The allegation: if you rename 3DMark03.exe to something else and run the benchmark with anisotropic filtering enabled in the drivers, test scores drop. In other words, NVIDIA appears to be using the same lame technique ATI did way back when: keying on the program's filename in order to trigger benchmark "optimizations." In this case, those optimizations appear to be a lower quality form of texture filtering than the anisotropic filtering method selected in the driver control panel. Many review sites like us benchmark cards with anisotropic filtering and edge antialiasing turned on, so these things do matter.

Keep in mind, now, that this goes beyond the eight specific Detonator FX "cheats" FutureMark identified in its audit report. This is in addition to all of those things, and this one works with the latest release version of 3DMark, build 330. It appears NVIDIA has taken yet another measure, which FutureMark didn't catch in its audit, in order to boost scores in 3DMark03.

http://tech-report.com/onearticle.x/5226

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Intronic
  • Laatst online: 26-06 19:06
Idd zeer triest, cheaten, dreigen bij futuremark, weer cheaten.. gaat lekker :r

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Wat kunnen we nog meer verwachten zeg? De geruchtenstroom houd maar niet op over cheaten in 3DMark.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

en vervolgens zegt futuremark "ok, we noemen het gewoon geen cheaten en laten het toe, want nvidia heeft het ons uitgelegd"...... ja, sorry hoor, maar ik krijg toch echt de indruk dat er hier iets fout zit. Als het applicatie specific is dan worden er dus dingen gebruikt die je in spellen niet terugziet (daar wordt dan wel alles op de "langzamere" manier gedaan) en dus krijg je het effect dat je die benchmark niet meer kan vertrouwen want nvidia zal dan ongetwijfeld altijd als winnaar uit de bus komen terwijl een andere (ati) kaart in 90% van de spellen sneller is (op dezelfde settings)

MechWarrior || Monsters Game

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Die fabrikanten helpen Futuremark op zeep man!
Ik geloof onderhand niets meer van Futuremark's 3D Mark! :(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

S3 had hetzelfde overigens ook toegepast in zijn laatste editie race-eend. Daar zakte de score van 2000 naar 900 oid.

Qua bedrijfsvoering ga ik het niet meer over nVidia hebben; pas als varkens vliegen zal ik weer lof spreken.

Verwijderd

Ik zie future mark niet anders dan een mogelijke indicatie...
Ik gebruik het niet omdat ik geen waarde hecht aan dit deze methode van benchen...
Ikzelf ga binnenkort een nieuw systeempje kopen en dan ga ik geen besluiten nemen op basis van een artificeel programma. Ik kijk waarvoor ik de pc wil gebruiken aka wat is de reden voor de upgrade. Met andere woorden: ik kijk naar benches met het gewenste programma.

Oh ja, in mijn geval gaat dat DoomIII zijn.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 16:18:
Ik zie future mark niet anders dan een mogelijke indicatie...
Ik gebruik het niet omdat ik geen waarde hecht aan dit deze methode van benchen...
Ikzelf ga binnenkort een nieuw systeempje kopen en dan ga ik geen besluiten nemen op basis van een artificeel programma. Ik kijk waarvoor ik de pc wil gebruiken aka wat is de reden voor de upgrade. Met andere woorden: ik kijk naar benches met het gewenste programma.

Oh ja, in mijn geval gaat dat DoomIII zijn.
en die word van wat ik lees zwaar GeforceFX geoptimaliseerd dus is het nog niet eerlijk. best kans van dat de FX in Doom3 de Radeon weg blaast maar dat de Radeon de FX in de rest wegblaast..
nooit een keuze laten afhangen van 1 ding/applicatie.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Shunt
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

dat over doom III daar naaien ze zich zelf alleen mee :P
hoe veel mensen hebben allemaal een radeon ?
juist een hoop en er komener er steeds meer bij ;)
er zijn maar HEEL wijnig mensen die een andere kaart gaan kopen omdat EEN game anders niet super loopt
dus hier krijgt nvidia ook nog eens een heel slechte naam door
dus een no win situatie voor nvidia :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• geez
  • Laatst online: 28-04 20:04
Lord_Mithril schreef op 06 juni 2003 @ 16:32:
[...]

en die word van wat ik lees zwaar GeforceFX geoptimaliseerd dus is het nog niet eerlijk. best kans van dat de FX in Doom3 de Radeon weg blaast maar dat de Radeon de FX in de rest wegblaast..
nooit een keuze laten afhangen van 1 ding/applicatie.
dus ook niet alleen 3DMark... gewoon ut2k3 en andere game benches... :9

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
is er niet een goeie vervanger voor 3dmark? :+ dan kan die het nu ook wel us gaan maken in de 3d (benchmark) wereld :P

Even niets...

• The-Source
  • Laatst online: 15-08 08:16
thijs_cramer schreef op 06 juni 2003 @ 16:40:
is er niet een goeie vervanger voor 3dmark? :+ dan kan die het nu ook wel us gaan maken in de 3d (benchmark) wereld :P
Ja die is er wel maar de naam weet ik niet uit mijn hoofd.
Thuis heb ik hem op HD staan en ik kan dan dus ook de naam er van opzoeken.
Ik post vanavond wel de titel ervan als dan niet iemand mij is voor geweest

Taal fouten inbegrepen ;)

• FireDrunk
klaasbram schreef op 06 June 2003 @ 16:46:
[...]

Ja die is er wel maar de naam weet ik niet uit mijn hoofd.
Thuis heb ik hem op HD staan en ik kan dan dus ook de naam er van opzoeken.
Ik post vanavond wel de titel ervan als dan niet iemand mij is voor geweest
Grin :P
Thnx anyway kank daar us mee benchen en kijken of Nvidia daar ook niet weer wat mee uithaalt.... :P

Even niets...

• LordMithril
  • Laatst online: 14-08 21:11
thijs_cramer schreef op 06 juni 2003 @ 16:40:
UT2k3 flyby/bot demo
Q3 time demo
Code creatures demo
:P met andere woorden, de games. er zijn genoeg games met een benchmark functie erin, zo niet dan neem je een demo op en speel je die timebased af ofzo :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Pubbert
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Misschien Codecreatures?

Ut2003 zou ook kunnen

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 06 June 2003 @ 17:13:
UT2k3 flyby/bot demo
Q3 time demo
Code creatures demo
:P met andere woorden, de games. er zijn genoeg games met een benchmark functie erin, zo niet dan neem je een demo op en speel je die timebased af ofzo :)
Dat zijn allemaal net zo 'slechte' benchmarks; bij timedemo's (scripted meuk) kun je namelijk precies dezelfde geintjes uithalen als bij 3dmark2k3.

Alles verloopt via een vastgelegd pad, dus alles wat erbuiten valt kun je weglaten met renderen.

Dus wie geeft je de garantie dat nVidia dit truukje in andere time-demo's niet uithaalt? nVidia loopt de boel gewoon te belazeren, dat geeft toch weinig vertrouwen :(

[ Voor 3% gewijzigd door warp op 06-06-2003 17:21 ]

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
eX0duS schreef op 06 June 2003 @ 15:22:
De geruchtenstroom houd maar niet op over cheaten in 3DMark.
Geruchten? Pardon, maar dit zijn gewoon feiten.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
Dat die 9800pro maar 10fps haalt in die Doom3 demo kwam toch door die 3.4 catalyst? met gewone drivers viel verschil toch wel mee? game is nog lang niet af..

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Dond3r schreef op 06 juni 2003 @ 17:14:
Misschien Codecreatures?

Ut2003 zou ook kunnen
Codecreatures is een bensh die het super doet @ nvidia kaarten en zeer slecht op radeon kaarten. Verder Vind ik dit rond uit triest. Die lui uit mijn klas met kun nvidia kaarten en praatjes van 5900 owns de 9800 pro dus niet op deze manier kan ati het ook wel maar moet gewoon normaal worden geen cheats gewoon echte prestaties. Hopen dat ze dit bij de NV 40 niet gaan doen want dan floppen ze weer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Genghis Khan
  • Niet online
De concurrentie is nou eenmaal moordend op de videomarkt.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
stom dat zulke dingen met 3dmark gebeuren ja maar, wat is nou het grootste probleem? ik bedoel maar; 3dmark haalt eigenlijk niet veel uit qua overall performance. tis leuk ja dat je kan vergelijken maar, games lopen toch gewoon zoals het hoort? dus echte last heb je er niet van.

ps: Burner vind die cheats ook achterlijk hoor!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat nu wel duidelijk aan het worden is is dat Nvidia's FX veel gevoeliger is voor welk spel je draait dan met een ATi Radeon. Kijk maar es naar de wat minder bekende game-benches...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• The-Source
  • Laatst online: 15-08 08:16
Ik zou nog ff een benchmark progje bekend maken
De naam is:

*roffel*

*roffel* :+

GL Excess

Dit tooltje is een openGL benchmark dus de nvidea kaarten hebben er wel wat meer voordeel. Maar omdat er ook OpenGL games zijn is het misschien ook leuk om dat er naast te testen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Ecteinascidin schreef op 06 juni 2003 @ 16:14:
S3 had hetzelfde overigens ook toegepast in zijn laatste editie race-eend. Daar zakte de score van 2000 naar 900 oid.

Qua bedrijfsvoering ga ik het niet meer over nVidia hebben; pas als varkens vliegen zal ik weer lof spreken.
Het houdt maar niet op... Zelfs als ze achteruit zullen gaan vliegen hou ik me lof nog bij me...

nVidia moet gewoon eens beseffen dat ze een relatief teleurstellend product hebben gemaakt en in plaats van al die klotetruukjes te gaan verzinnen om het product "sneller" te maken, en zich weer eens gaan richten op echte hardware maken...

En telkens weer zeggen mensen hier dat ZIJ zich niets van deze scores aantrekken, omdat ZIJ toch niet aan de hand van zo'n test iets kopen. Nou, jammer joh, want er zijn veel en veel meer mensen die blind afgaan op die score en aan de hand daarvan de keuze bepalen...

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 06-06-2003 19:08 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
klaasbram schreef op 06 June 2003 @ 18:33:
Ik zou nog ff een benchmark progje bekend maken
De naam is:

*roffel*

*roffel* :+

GL Excess

Dit tooltje is een openGL benchmark dus de nvidea kaarten hebben er wel wat meer voordeel. Maar omdat er ook OpenGL games zijn is het misschien ook leuk om dat er naast te testen.
Ik zit er al een tijdje op te wachten totdat iemand een
"Post hier je GL Excess/XSMark score" topic opent :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

xabre16v schreef op 06 juni 2003 @ 19:15:
[...]

Ik zit er al een tijdje op te wachten totdat iemand een
"Post hier je GL Excess/XSMark score" topic opent :)
Gebeurt niet :) 3DMark kon op een gegeven moment niet meer tegengehouden worden, want dat heeft zo'n impact gehad, maar om nou voor elke Bench een apart topic te openen...

Verwijderd

hmm, waarom word er niet een afzeik nvidia topic gemaakt ? dat cheaten was nu al bekend, so what, elke keer een topic ervan is erg overbodig.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 20:24:
hmm, waarom word er niet een afzeik nvidia topic gemaakt ? dat cheaten was nu al bekend, so what, elke keer een topic ervan is erg overbodig.
lees het topic voor je blaat
nvidia cheat WEER met nieuwere drivers :>

Game PC

Verwijderd

so what, ga daar dan verder mee in het vorige cheat topic.
Benchmarks progs boeien niet, het gaat om de image quality en fps in een spel zoals bf,ut2k3 etc etc, niet om een paar punten in 3dmark.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 20:31:
Benchmarks progs boeien niet, het gaat om de image quality en fps in een spel zoals bf,ut2k3 etc etc, niet om een paar punten in 3dmark.
Zeker een nvidia kaart. ;)

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 20:31:
Als je dit topic niet relevant vindt reageer dan niet en klik door. Hier kan niemand iets mee.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 20:33:
[...]

Zeker een nvidia kaart. ;)
jep :P ffe in zen specs gespiekt :P
ik ook hoor maar voor mij geen nvidia gpu's meer enkel de chipsets komen er bij mij nog in :P
en mijn volgende pc die waarschijnlijk een intel word (altijd fanatiek amd pro geweest) gaat een ati chip worden hoop ik :P
nvidia heeft het in mijn ogen totaal verneukt ze zijn net kleine kindjes die alles het beste willen en niet uit maken hoe het gebeurt :r

Game PC

• Diavire
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 20:31:
Als je een beetje zou hebben opgelet zou je kunnen zien dat ze deze cheats ook in BF, UT2K3 etc etc kunnen doen. Als ze dat al niet gedaan hebben.

Vraag me af wat er nog meer boven water komt mettertijd.

-DmD-

• Beelzebub
  • Laatst online: 16-08 08:30
Zou ik met mijn geforce 2 mx 400 een hogere fps kunnen krijgen als ik filename verander naar 3dmark.exe (weet niet precieze naam)? Of is dat alleen bij de nieuwere geforce (FX)

www.hetbsg.nl

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41
niet goed gelezen.....

[ Voor 97% gewijzigd door Cardinal op 06-06-2003 21:33 ]

• FireDrunk
Beelzebub888 schreef op 06 June 2003 @ 21:18:
Zou ik met mijn geforce 2 mx 400 een hogere fps kunnen krijgen als ik filename verander naar 3dmark.exe (weet niet precieze naam)? Of is dat alleen bij de nieuwere geforce (FX)
goeie vraag dat vraag ik me ook af...
en is er al iemand die niet lult over die drivers
maar er ook wat aan probeert te doen?
en is er ook al een uitgebreide test geweest met welke drivers enzo of het verschil maakt? hmm alleen maar geouweH**R hier... :(

Even niets...

Verwijderd

waarom hechten mensen zich nog steeds aan 3d mark. je kan toch veel beter een van elk spel een filmpje maken die de average frame berekend aan het einde van de film. en dat met een paar spellen. stuk of 10 tel dat bij elkaar op= score

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een filmpje heeft geen zin omdat dat al aan een max fps gebonden is ;)

Wat jij bedoelt gebeurt feitelijk ook, en hier worden juist die trucjes uitgehaalt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Kevinp
  • Laatst online: 14-08 16:08
als Fabrikanten dit niet zouden doen zou je een mooi en redelijk betrouwbare gamebenchmark hebben. Dit blijkt ook wel uit het feit dat er gecheat wordt. Maar nu is de eerste paar jaar de geloofwaardigheid er iig voor een gedeelte uit. Ik vind het jammer dat dit gebeurd. Het was namelijk altijd een redelijk eerlijke(en mooie) benchmark voor de videokaart. Nu wordt er gecheat. En is het nog wel mooi(vond 2001 nog altijd de mooiste). maar helaas kan je er niet naar kijken. een spel spelen en daaruit de gemiddelde framerate berekenen is niet helemaal eerlijk, Je kan nl de ene keer meer tegenstanders tegelijk tegenkomen waardoor je een lagere framerate hebben. En die gamebenches zijn ook ongeveer hetzelfde als 3d mark, ze doen nl steeds hetzelfde.

3d mark moet een benchmark laden waar verschillend routes in zitten waardoor de een driver minder makkelijk kunnen optimaliseren. iedere route krijgt een punt daar wordt iets mee gedaan om uiteindelijk toch punten uit te delen die je met elkaar kan vergelijken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Dit vind ik toch zooooo vollop überzonde.... ben echt geneigd om nvidia in elk opzicht te boycotten en in me nieuwe systeem ook gelijk geen nvidia chipsets meer te nemen, want dit is gewoon zo kinderachtig. Heeft nvidia nou niet door dat ze hiermee alleen maar triest bezig zijn en een boycot van gamers ed. over zich uitroepen omdat hun resultaten totaal niet betrouwbaar meer zijn? wat doen mensen met een gamer die cheat omdat ie het niet kan winnen (want dat is inweze gewoon het punt bij nvidia, ze kunnen het niet winnen)? juist... die kicken ze... eventueel ban. net zoiets als hier, je krijgt OW en eventueel ban als je uitspraken op onwaarheid berust zijn, ik denk, dat als nvidia goed hard zo doorgaat, zij ook vanzelf een ban krijgt, maar dan van de consument, ik koop iig ati in me nieuwe systeem, want dit is, zoals al eerder gezegd, zo in en in triest...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RedXraD: 85% van de consumenten weten hier absoluut niets vanaf, en willen het ook niet weten

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 23:38:
waarom hechten mensen zich nog steeds aan 3d mark. je kan toch veel beter een van elk spel een filmpje maken die de average frame berekend aan het einde van de film. en dat met een paar spellen. stuk of 10 tel dat bij elkaar op= score
Ah, je bedoelt een programma dat dan een aantal spellen opstart, een stukje laat zien en aan het eind de FPS laat zien? Zoiets als 3DMark dus? :+

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1