Toon posts:

[vmware] Win2k Server installeert goed, WinUpdate werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website. Deze website komt te draaien op een Win2k Server. Deze server is gepatched naar het allerlaatste niveau: service pack 3 + alle hotfixes.

Ik kan die website wel op mijn eigen Win2k Prof computer maken, maar ik wil daar eigenlijk IIS niet (meer) op hebben. Nu bedacht ik dat ik VMWare of Virtual PC kan gebruiken om Win2k Server te installeren.

Virtual PC valt af: de installatie van Win2k Server duurt VEEL te lang. Hij heeft 20+ minuten nodig voor de hardware detectie, en het kopiëren van bestanden gaat ook traag. Onder VMware installeert het OS wel perfect; heel snel zelfs. In minder dan drie kwartier had ik dat aan het lopen.

Ik ben er eens mee gaan rommelen, en internetten; dat lukt allemaal. VMware is erg snel: ik zat gisteren te internetten en wilde de computer afsluiten. Dat gaat goed; kom ik in Win2k Pro terecht. Ik had zitten internetten in de VMware machine, maar ik had dat niet gemerkt. :X

De webserver en de site lopen ook al. Deze kan ik ook bereiken vanaf mijn "echte computer".

Nu het probleem (er is altijd een probleem als alles goed schijnt te gaan): Windows Update werkt niet. Ik heb de laatste Internet Explorer geïnstalleerd, wat helemaal goed gaat. Windows update download ook alle updates, en installeert ook alles, waarna het vraagt of er opnieuw moet worden opgestart. Kies ik JA, dan staan er daarna geen Q-hotfixes in het Software deel van het controlpanel, kies ik NEE, dan geeft Windows Update alle updates in rood aan: niet geïnstalleerd. Het is een Engelse Win2k Server, met als locatie Nederlands. (Windows Update draait dus ook in het Nederlands.) Windows Update met als locatie Engels heb ik nog niet geprobeerd; op mijn Engelse Win2k Pro werkt de Nederlande Windows Update wel goed.

Heeft iemand dit eerder gehad?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft afaict niks met VMware te maken.

Probeer het dan toch maar eens met wat verschillende taalinstellingen, en gebruik bijvoorbeeld MBSA of HFnetChk om je patches te controleren.

Ook handmatig een patch installen om een vergelijk te maken!
Soms is het edele handwerk beter als dom op winupdate OK klikken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 06-06-2003 15:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:40

grimson

domeingrommer

Windows 2000 SP4 Release Candidate 1 is al uit, het duurt niet lang meer dus ;)

Volgens informatie moet hij halverwege deze maand beschikbaar zijn (final)
http://www.neowin.net/com...hp?id=11615&category=main

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Maar in de tussentijd wil je toch iig een paar fixes al draaien.

Service Packs zijn ook niet altijd heilig, SP3 liet hier en daar aardig wat b0rken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 06 June 2003 @ 15:06:
Heeft afaict niks met VMware te maken.

Probeer het dan toch maar eens met wat verschillende taalinstellingen, en gebruik bijvoorbeeld MBSA of HFnetChk om je patches te controleren.

Ook handmatig een patch installen om een vergelijk te maken!
Soms is het edele handwerk beter als dom op winupdate OK klikken ;)
Sorry... maar ik ga NIET 26 critical fixes en 10 recommended fixes (72 MB aan patches) met de hand installeren. Ik kan inderdaad wel nog die taal-instellingen proberen.

Zou het eraan kunnen liggen dat ik het internet op ga met de VMware machine door middel van NAT? Ik zou kunnen proberen om het netwerk van de VM op "bridged" te zetten, en zien of ik hem aan WinRoute kan hangen...

(Service Pack 4 zou binnenkort uitkomen werd er eerder gezegd. Wanneer krijgen we SP5? :P )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 16:05 ]