Toon posts:

[php] $PHP_SELF + variabelen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina die ik zo aanroep:
index.php?page=poll

Op deze pagina staat een formulier, die verstuur moet worden aan zichzelf. Normaliter wordt de actie van het form dan $PHP_SELF alleen als ik dit doe dan post hij de waarden aan index.php en niet aan index.php?page=poll.

Kan ik dit opvangen en is er een global-var (?) die de ook de volledige extensie pakt en niet alleen de bestandsnaam? Ik had al gezocht maar wist niet zo goed waarop ik moest zoeken..

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
$_SERVER['PHP_SELF'].'?'.$_SERVER['QUERY_STRING'] is your friend ;)

Kan je gewoon uitproberen door een leeg script te maken met enkel phpinfo() erin, en dan gewoon aan de URL een vraagteken met vars te plakken, en dan kijken waar je die informatie in phpinfo() terugvindt!

[ Voor 82% gewijzigd door sjroorda op 06-06-2003 14:37 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Ik zou zeggen; blader eens op php.net en zie de wereld van gedocumenteerde software :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
ik was even aan het zoeken (uiteraard, ben een nette GoT'er hor) en ik vondt ook dit? ->

$REQUEST_URI

Wat is het verschil want die doet het ook goed..
Simon schreef op 06 June 2003 @ 14:38:
Ik zou zeggen; blader eens op php.net en zie de wereld van gedocumenteerde software :)
Bedankt voor je reactie, erg handig. Goed doordacht ook.
Tuurlijk was ik daar ook aan het zoeken, maar kon het zo snel even niet vinden... Maar echt hartstikke bedankt

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 14:40 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dan krijg je echter wel GET/POST door elkaar.. beter is de GET variabele van page gewoon even in een hidden input te zetten in je formulier. Dan wordt ie gewoon mee gepost.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:39:
ik was even aan het zoeken (uiteraard, ben een nette GoT'er hor) en ik vondt ook dit? ->

$REQUEST_URI

Wat is het verschil want die doet het ook goed..
Denk dat request-uri netter is; moet je even op php.net opzoeken wat exact het verschil is. Ik deed gewoon mijn trucje en de eerste hit die ik vond was query-string.

[ Voor 46% gewijzigd door sjroorda op 06-06-2003 14:41 . Reden: Even quote erbij ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Bosmonster schreef op 06 June 2003 @ 14:39:
Dan krijg je echter wel GET/POST door elkaar.. quote]

Bij welke methode bedoel je?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:39:

[...]

Bedankt voor je reactie, erg handig. Goed doordacht ook.
Tuurlijk was ik daar ook aan het zoeken, maar kon het zo snel even niet vinden... Maar echt hartstikke bedankt
Moet ik dit als een flame zien of wat?

Ik wil niet veel zeggen, maar ik zou me maar eens gaan verdiepen in de software waar mee je werkt, nofi, maar ik meende het, php.net is een heel handige tool en werkt ook goed :)

En hint: http://nl.php.net/variables.predefined zit al veel in van je vraag... Verder, staat op google ook een hoop over predefined vars :)

Ik doe even aardig: http://nl.php.net/manual/nl/reserved.variables.php

[ Voor 23% gewijzigd door simon op 06-06-2003 14:46 ]

|>

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 14:40:
Bij welke methode bedoel je?
Als je post naar index.php?page=poll staat 'poll' in de GET-variabelen terwijl de rest van je formulier (neem ik aan) per POST submit. Wat je ook kunt doen, zoals Bosmonster suggereert, is gewoon
code:
1
<input type="hidden" name="page" value="poll">
zodat je ook de paginanaam in de POST-variabelen hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Kjev op 06-06-2003 14:44 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Dank aan iedereen voor het vermelden dat www.php.net en Google dit allemaal perfect documenteren :) Nogal een zoekvraag dus, met hierbij aan ivy het vriendelijke verzoek dat zoekwerk voortaan zelf te doen ipv aan de overigen over te laten ;)

Lijkt me niet dat er nog iets nuttigs aan toe te voegen is.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.