Toon posts:

[WIN2K3 + IIS 6.0] SMTP Server verschijnt niet in IIS Manage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik draai thuis Windows Server 2003 en nu heb ik een probleem met IIS 6 en de bijbehorende IIS server. Nu wil ik dus de SMTP server configureren maar die staat er al helemaal niet bij in de IIS Admin :| Ik heb verder alles geinstalleerd en alles nagekeken. Overal staat de SMTP server aan en staattie geinstalleerd (ook bij windows components) Ik heb al gezocht op het forum maar daar werd ik ook niet echt veel wijzer van. Via google heb ik al helemaal niks gevonden. Dus iemand een oplossing? Ik wil gewoon IIS en WIN2k3 blijven gebruiken dus AUB geen posts met verwijzingen naar andere producten

Een screenie om het een beetje te verduidelijken :)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~cewipal/temp/IIS.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ter aanvulling, als ik een mailtje wil versturen werkt de SMTP server gewoon ik kan gewoon een mail naar emzelf sturen of naar andere gebruikers die ik heb aangemaakt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:29
Ik heb (6 maanden later) hetzelfde probleem. Is er al een oplossing voor?

Plannen is voor loosers

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik kwam je topic tegen tijdens een search. Ik weet niet of je het probleem nog hebt, maar dit is in ieder geval de oplossing:

Verwijder via "Control Panel" -> "Add or Remove Programs" -> "Add/Remove Windows Components" alle onderdelen van "Application Server". Hierbij wordt als het goed is ook de SMTP-server en daardoor ook "E-mail Services" verwijderd.

Voeg nu alle gewenste componenten (maar in ieder geval "Application Server"-> "Internet Information Services (IIS)" -> "SMTP Service") weer toe en je probleem zou opgelost moeten zijn.

Alleen de "SMTP Service" verwijderen en weer toevoegen werkt niet!