HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-03 08:59
Hoi allen,

Ik heb een paar probleempjes met me hardeschijf, ik krijg namelijk dit error als ik me computer wil opstarten: BOOT FAILURE. INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Als ik naar de BIOS ga, zie ik na fftjes (ja, hij ziet de HDD iets later) wel dat hij me HDD te pakken heeft. Maar echter kan ik me pc niet opstarten via de HDD.

Wat ik allemaal gedaan heb en geen resultaat heeft geleveerd is :
*HDD in een andere systeem als 'slave' stoppen kreeg ik weer hetzelfde error
*HDD in een andere systeem als 'master' stoppen en proberen op te starten, maar kreeg weer hetzelfde error
*Via de opstartdiskette's van Windows XP, me OS proberen te repareren (dacht eerst dat het een softwarematig fout was) maar toen zag hij de HDD niet
*Via de bootable CD van Windows XP proberen te booten, lukde ook niet.

Het is een nieuw systeem (2,3 weken oud) dus garantie zit er wel op, maar het gaat mij meer om de data die wil ik natuurlijk heel graag back-uppen voordat ik voor een nieuwe HDD ga. Hebben jullie nog wat suggesties?

Systeem:
HDD: Maxtor 120 GB, 7200 rpm, 8 mb cache
Moederbord : P4S8X-X
Processor : Intel Pentium 4, 2.4 GHz, 533

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vraag aan de computerboer waar je hem weg hebt of je vast een andere schijf kan krijgen, zodat je een ghost kan trekken...
Als ze dat niet willen, misschien kunnen zij het voor je doen...
Als je hem van internet hebt, tja, wat je dan kan proberen is de timing iets aanpassen, als ik me niet vergis moet je dan de PCI-delay ff op 2 of 3 sec. zetten.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Eesh... leukm om te zien dat die Maxtor problemen heeft. Heb het zelf ook net gekocht via MAXPC.
Duidelijk is dat het de HDD zelf is. Misschien werkt ie wel na een warme reboot. Dus laat het even aanstaan en dan reboot.
Overigens, maakt de HDD geluid? Draait ie wel?

• devil-j
BredeP schreef op 06 June 2003 @ 13:43:
Vraag aan de computerboer waar je hem weg hebt of je vast een andere schijf kan krijgen, zodat je een ghost kan trekken....
Inderdaad ik kan hem wel ff bellen of een mailtje sturen of ze dat kunnen doen, maar waar ik nog een beetje over twijvel is 'als de HDD stuk is, krijg ik een nieuwe HDD dus dan gaan al me data weg (dat ik niet gedacht heb om een back-up te maken ahhh :'()'

Vandaar wil ik nog ff zelf wat dingen proberen om me data veilig te stellen.

• devil-j
DeGodefroi schreef op 06 June 2003 @ 13:45:
Dus laat het even aanstaan en dan reboot.
Overigens, maakt de HDD geluid? Draait ie wel?
Heb hem eens uurtje of 5 aan laten staan en proberen te booten, maar kreeg hetzelfde fout melding. De HDD draait overigens wel en de HDD maakt tijdens het booten een klein geluidje dus toen dacht ik, misschien is er iets mis met de voeding en heb ik vervolgens de DVD-ROM, DVD-RW etc. geen voeding gegeven maar ook dat was niet gelukt ...

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Volgens mij is ie gewoon echt dood...
niets aan te doen. Gewoon wekelijks een Image maken op een andere HDD.
Dus bel de "computerboer" maar dat je 2 schijven wil hebben :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• devil-j
AdrianP schreef op 06 June 2003 @ 13:52:
Volgens mij is ie gewoon echt dood...
niets aan te doen. Gewoon wekelijks een Image maken op een andere HDD.
Dus bel de "computerboer" maar dat je 2 schijven wil hebben :)
Jah, ik denk ook dat ie een beetje dood is (alhoewel hij net nieuw is) maar waar ik om twijvel is dat BIOS heb na fftjes wachten hem wel ziet. En anders neem ik idd een 2e schijf van 40 gb erbij voor back-up enzo.

• Piels
Nou is het gewoon garantie, dus een 120 GB schijf met een relatief klein schijfje erbij.
Of misschien 2, als je een RAID op je moederbord heb, kun je in 1x een mirror draaien.

• devil-j
AdrianP schreef op 06 juni 2003 @ 13:56:
Of misschien 2, als je een RAID op je moederbord heb, kun je in 1x een mirror draaien.
Volgens mij heeft me moederbord geen RAID controller/ondersteuning, heb net ff op de site gekeken (Asus P4S8X-X). Maar wat is een betrouwbare HDD dan? Een IBM?

Zijn er nog mensen die wat suggesties hebben die ik nog kan doen voordat ik een nieuwe HDD ga aanvragen? :'(

• Piels
Western Digital is zeer betrouwbaar.

• devil-j
Iemand nog een suggestie? :(

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gooi je boot-delay eens omhoog wil ook nog wel eens helpen, heb hier ook zulk soort problemen gehad

HD werd na 3 jaar opeens niet meer herkend, boot delay 6 sec erbij en probleem verholpen. Weet niet waarom maar HD is kennelijk langzamer geworden.

• devil-j
Helpt ook niet ... Tja dan maar de HDD morgen terug brengen en ipv die 120 GB, 2 x 60 of 1 x 80 en 1 x 40 nemen. Ach zie het morgen wel, misschien kunnen ze bij dat bedrijfje nog wat proberen. In ieder geval ben 3 dagen bezig geweest en heb hem niet aan de praat kunnen krijgen ... :'(

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Het hoeft niet perse aan het merk te liggen. Ik heb hier zowel IBm, Maxtor als Western Digital draaien (van ieder merk meer dan 1) en heb met geen van allen nog problemen gehad.
Had je wel een koeler voor of onder je schijf hangen? Ik waai koellucht langs al mijn schijven omdat ik ze allemaal na enige tijd draaien en stevig belasten toch te warm vind worden.

Wanbeleid is ook beleid.

• devil-j
Warm werd ie niet, omdat ik hem amper heb gebruikt ... Maar was wel van plan om later een koelertje te plaatsen onder de schijf maar ja ...

Verwijderd

probeer eens te booten van een windows 2000 of xp cd-rom.
Als ie boot van de CD en de Harddisk wordt gezien, vraagt ie om op een toets
te drukken om van CD verder te booten. Als je dan niets doet, zal ie pogen van
de harddisk 'door' te booten.

edit:

sorry, had je geloof ik al gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 01:04 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Vraagje: PC verplaatst of zo ?

Kan zijn dat de voedingsstekker niet goed vast zat, en nu niet goed meer contact maakt (na verplaatsen).
Het verklaart meteen waarom instellen van een delay niet helpt.

N.B. pas op met openmaken PC-kast voor garantie: bel eerst je leverancier.

Oeps: opmerking vervalt: je hebt m al overgezet.
Maar check de voeding 's, met de originele settings;
vervang anders je voeding eens voor een even sterke / sterkere.

Kan zijn dat je voeding geen vermogen meer kan leveren =
moederbord start wel, maar niet genoeg "juice" meer voor HD's

[ Voor 38% gewijzigd door Brothar op 07-06-2003 01:09 ]

eagle

Pagina: 1