Toon posts:

Ervaringen Philips 180MT LCD-monitor/TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een mooi TFT-scherm, wat ook bruikbaar is als TV. Mijn oog viel op de Philips 180MT. Deze kost ongeveer 1.300 euro, en het lijkt me wel wat. Eigenlijk doet dit scherm alles wat ik me maar zo'n beetje kan bedenken. Ik mis op het eerste oog eigenlijk alleen een DVI-aansluiting, maar dat is op zich geen ramp.

Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen ervaringen met Philips TFT-schermen, laat staan met dit model. Zijn er tweakers die dit scherm kennen? En wat zijn jullie ervaringen met dit specifieke scherm, of met Philips TFT's in het algemeen? Tips voor andere merken/types zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand, die zo'n ding als TV gebruikt, of iemand kent, die er een heeft? (Ik twijfel zelf trouwens, of ik dit topic niet beter in V&B had kunnen plaatsen. Mocht een mod dat wel vinden, verplaats maar...)

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik heb zelf geen ervaring met TFT's, voor zover ik weet zijn Philips TFT's gewoon goed hoor...Iiyama mag er ook wezen trouwens.. ben zelf van plan een Iiyama aan te schaffen, kvin philips te duur...of het goed gaat werken met tv, ik weet het niet, maar dan zou ik gewoon een 20 inch crt kopen, of gewoon een goeie breedbeeld, maar ik neem aan dat je em ook gewoon voor je pc wilt gebruiken 8)7

[ Voor 101% gewijzigd door Krewcial op 08-06-2003 18:38 ]

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Topicstarter
Krewcial schreef op 08 juni 2003 @ 18:36:
Ik heb zelf geen ervaring met TFT's, voor zover ik weet zijn Philips TFT's gewoon goed hoor...Iiyama mag er ook wezen trouwens..
Ik heb zelf al een 17" Iiyama TFT, en die is inderdaad prima. Maar het gaat mij dus meer om de combinatie TFT-scherm/Televisie, en in deze prijsklasse (zeg maar tot 1.400 euro) was de Philips eigenlijk de enige die ik kon vinden. (Edit: Heb inmiddels ook een Samsung gezien, maar die was maar 17".)

Edit:

Hij gaat dan dus op mijn nachtkastje komen te staan. Ideaal, kan ik vanuit mijn bed werken, internetten, gamen, DVD kijken en TV kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 15:50 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik vind zelf die all-in-one dingen VEEL te duur.
Ik bedoel, alleen door een extra TV tunertje hoeft dat ding toch niet ineens 400 eur duurder te zijn :?

Een normale TFT met een analoge ingang i.c.m een videorecorder die je toch vaak al hebt, of een losse TV tunerbox is een stuk goedkoper, en werkt net zo goed.

Heb zelf een Acer 17" TFT. Met geluid, en analoog in.
http://www.tweakers.net/pricewatch/52373

Op een willekeurig TFT kun je gewoon een tuner hangen,
pricewatch: Hercules Smart TV On Screen
en gaan maar!

Alles-in-een is alleen een optie (vind ik) als je teveel geld hebt. Een klein kassie extra, en een hoop geld besparen lijkt me veel interessanter.

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=67&b=1&f=1

Houd er trouwens rekening mee dat het beeld niet optimaal is.
Een TFT is veeel scherper dan een TV. Daardoor zie je dingen als sneeuw en storing een stuk beter.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 08-06-2003 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 08 juni 2003 @ 19:09:
Ik vind zelf die all-in-one dingen VEEL te duur.
Ik bedoel, alleen door een extra TV tunertje hoeft dat ding toch niet ineens 400 eur duurder te zijn :?

Een normale TFT met een analoge ingang i.c.m een videorecorder die je toch vaak al hebt, of een losse TV tunerbox is een stuk goedkoper, en werkt net zo goed.

Heb zelf een Acer 17" TFT. Met geluid, en analoog in.
http://www.tweakers.net/pricewatch/52373

Op een willekeurig TFT kun je gewoon een tuner hangen,
pricewatch: Hercules Smart TV On Screen
en gaan maar!
Is ook een optie, maar aangezien ik het niet zelf hoef te betalen (lucky me!), maakt het me niet zoveel uit, dat het iets duurder is. Ik mag dus gewoon een 18" TFT kopen tot een max. bedrag van 1.400 nog wat euro. Ik had zelf ook al zitten denken aan een losse tv-tuner, maar die zou ik dan zelf moeten betalen.
Alles-in-een is alleen een optie (vind ik) als je teveel geld hebt. Een klein kassie extra, en een hoop geld besparen lijkt me veel interessanter.

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=67&b=1&f=1
Tja, ik weet ook niet, hoe ze bij dat bedrag gekomen zijn. Maar met dit scherm blijf ik nog dik onder mijn max. budget, dus misschien kun je dat wel zien als "geld teveel". En 't is natuurlijk mooi meegenomen, dat ik geen extra kastjes en kabels nodig heb.
Houd er trouwens rekening mee dat het beeld niet optimaal is.
Een TFT is veeel scherper dan een TV. Daardoor zie je dingen als sneeuw en storing een stuk beter.
Dat betwijfel ik toch wel een beetje hoor. Dat zou je dan toch ook moeten hebben met een TV-kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem toch maar besteld hoor. Via via toch wel wat positieve dingen erover gehoord. In verband met de betaling, zal het nog wel een paar weekjes duren, voor ik hem heb. Zodra ik hem heb, post ik hier even hoe hij me bevalt.

Voor hieronder:
Een breedbeeld neemt me toch echt iets teveel ruimte in beslag op mijn toch al niet riante slaapkamer, volgepropt met PC's, PC-onderdelen, CD's en ga zo maar door. Niet echt een optie dus, zeker als je als eis stelt, dat het ook een goede monitor moet zijn.

Edit2: De verzendbevestiging is binnen! Vrijdag (als ik terugkom van m'n werk) is het zover... :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 02:01 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 21:45
€1300, damn kan je ook een hele gave breedbeeld voor kopen, maar ja dar heb je natuurlijk geen monitor mee(jaja beetje offtopic)

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Dit weekend flink getest. En hij is goedgekeurd hoor....

Het beeld is perfect. Ook de x-box van mijn broertje gaf prima beeld. Weinig last van ghosting, dus ook gamen is best te doen. Maar als het erg snel gaat, dan merk je het toch wel, al is het niet echt storend. Het blijft een TFT-scherm he...

De TV-weergave was ver boven mijn verwachtingen. Echt een plaatje gewoon. En totaal geen last van lichtinval, daar stoor ik me bij normale TV's altijd enorm aan. Het geluid is ook beter dan verwacht. De bediening (menu e.d.) is vrij simpel. Alles kan via de afstandsbediening of met de knoppen op het scherm.

En hij is nog mooi ook!
Pagina: 1