[director] binary string -> image

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
we zijn bezig met een CD-ROM, waarvoor vrijwel alle content wordt aangeleverd in een XML bestand. het bedrijf dat de XML file aanleverd, wil graag ook een aantal afbeeldingen in die XML file stoppen, als #CDATA binary string. Dit vanwege beveiliging. (De hele XML file wordt ook nog eens base64 geencode, maar da's niet zo'n probleem)

nu vragen wij ons af of het mogelijk is in director een binary string (kweet het formaat niet, zal vast BMP, GIF of JPEG zijn) om te zetten naar een image cast member. het is vast te doen mbv imaging lingo en kennis van het image-formaat, maar misschien is er ook wel een Xtra of e.o.a truucje?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
ja / nee (ik doe het omgekeerde). Je zult met een flat image moeten werken (een BMP zal vast nog net lukken maar je zult wel imaging lingo moeten gebruiken). Maar laat if effe duidelijk zijn: om een image in een xml te steken is DOM. sorry dat ik zo frank moet zijn maar daarvoor is XML echt niet gemaakt. Qua beveiliging: als jij het kan inlezen kan iedereen dat ook. (waarom zou base64 daarbij helpen????) Gebruik gewoon HTTPS. en in je xml

code:
1
 <image src="../animag.jpg" />

Nou ja als je JPG wil doen ga je dus een JPG decoder moeten schrijven van de 'raw' data die je krijgt. Dat daar een XTra voor bestaat kan zijn - nog nooit van gehoord

• Genoil
ik ben het helemaal met je eens. ik zou zelf ook nooit raw image data in een XML file stoppen, maar de opdrachtgever is nogal paranoide over z'n content. base64 helpt idd niet echt veel, maar voorkomt iig dat mensen die XML file direct vanuit hun explorer kunnen gaan bekijken en bewerken. md5 zou dan beter zijn, toch?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
md5? dat is een hashing functie waar je helemaal niets 'uit' kun halen - dat is geen encryptie techniek.

idd base64 verhinderd de typische user maar die gaat ook jouw spul niet liggen hacken neem ik aan :) ...

heb je al gegoogled voor een XTra? het is dus wel degelijk mogelijk he - zeker voor uncompressed BMP's of nog gemakkelijker TGA files. Maar dat gaat echt heel traag die beide hoor - Lingo is rete traag en een image is toch snel al erg groot qua data: ie
uncompressed 320x200 = 64K * 3 (voor 23BIT) * 4 (base64) -> jasses :)

• Genoil
hobbit_be schreef op 06 June 2003 @ 13:59:
md5? dat is een hashing functie waar je helemaal niets 'uit' kun halen - dat is geen encryptie techniek.
oja... |:(
ik ben niet zo van de encryptie...
idd base64 verhinderd de typische user maar die gaat ook jouw spul niet liggen hacken neem ik aan :) ...
tsja eerlijk gezegd weet ik ook niet waar ze (opdrachtgever) zo para over doen...maarja opdracht is opdracht.
heb je al gegoogled voor een XTra?
Ik heb inmiddels een BinaryIO Xtra gevonden. Daarmee kun je binary strings in een temp file wegschrijven en daarna weer als image importeren.