beeldscherm mod?

Pagina: 1
Acties:

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Het is zover hoor, heb ik mijn pc helemaal voorbereid op de zomer....heeft mijn beeldscherm problemen door de warmte! 8)7

Op zich heeft het beeldscherm mogelijkheid genoeg om warmte kwijt te raken alleen....blijkbaar doet hij dat niet zo goed. Kun je voorstellen een 19 incher in deze warmte die overhit raakt
:)

Effe een simpele ventilator gekocht om het probleem op te lossen, die dus nu de lucht boven de monitor afvoert ( en ja hoor, betere airflow helpt ook deze keer )

Maar nu de vraag, hebben jullie wel eens een beeldscherm mod gemaakt, je weet wel. Fans inbouwen in een scherm. Want dat lijkt me toch wel idealer dan deze oplossing!

There is no place like ::1

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kan best hoor, gewoon ff de kap van je moni halen en ff netjes met de ronde gatenzaag of anders netjes uit de losse pols een mooi gat maken.

Wel ff opletten dat je fan nog wel tussen de componenten en kap past, en natuurlijk nog een 12 volt lijntje zien te vinden.

Ook ff een lange draad aan je fan maken zodat je makkelijk de kap er af en op kan zetten zonder de fan te hoeven verwijderen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Eigenlijk denk ik dat je beter je monitor is kan terug brengen naar de leverancier,
de kans is groot dat er een echt defect is waar door je monitor eventueel kan
doorbranden (met alle gevolgen vandien)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

AvOn schreef op 06 juni 2003 @ 15:52:
Eigenlijk denk ik dat je beter je monitor is kan terug brengen naar de leverancier,
de kans is groot dat er een echt defect is waar door je monitor eventueel kan
doorbranden (met alle gevolgen vandien)
mijn 2 monitoren (17 en 14 inch) draaien binnen de specificaties van de fabrikant en zijn ook al eens nagekeken op de enorme hitte :|
maar t is allemaal inorde in de monitor :P

monitor makes prima tostie warmhouder nu :D

• avon
Als mijn monitor zou uitvallen door hitte in een normale ruimte (dus niet boven de
aangegeven temparatuur (laatste blz monitor boekje)) dan mag ik van de fabricant
daar toch een passende oplossing voor verwachten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Monitoren koelen is niet slim...

Ze werken juist omdat ze warm zijn (lang verhaal), in ieder geval gaat het erom dat je ze nite mag koelen, dat kan juist slechter zijn.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Icey schreef op 06 June 2003 @ 15:58:

Ze werken juist omdat ze warm zijn (lang verhaal), in ieder geval gaat het erom dat je ze nite mag koelen, dat kan juist slechter zijn.
Vertel :+.
Zou dat elektronenkanon dan soms een afwijking hebben ofzo ?

301SQN

• avon
hehe als je hem koelt naar het absolute nul punt beweegt geen enkel elektronisch geladen
deeltje zich meer natuurlijk meer :) maar daar gaan we maar even niet vanuit "Icey"

[ Voor 7% gewijzigd door avon op 06-06-2003 16:07 ]

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Icey schreef op 06 June 2003 @ 15:58:

Als jou monitor bijna in de fik vliegt door de hitte doe je er dus niks aan? :? Lijkt me stug. In dit geval kun je natuurlijk beter extra koelen, te warm is nou eenmaal ook niet goed.

Pwnd

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Opzich, nu ik dus de warmte boven de monitor gelijk afvoer is hij weer stabiel. Maar het is en blijft natuurlijk een beetje raar.

Maar ja, met deze warmte.....de pc is nu goed gekoeld.

Het is natuurlijk mogelijk om fans bovenop het beeldscherm in te bouwen, met een control paneeltje natuurlijk want in de winter is afzuigen niet nodig. ( mmm, blue led 80 x 80 mm fans ) maar het is maar inderdaad de vraag hoe handig dat is.

Ik hou het zelf maar bij mijn methode, die is lekker goedkoop, en de ventilator kan ik altijd voor andere dingen nog gebruiken later!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Als je beeldscherm sterft kun je er misschien wel een doom mod van maken :+
http://www.afrotechmods.com/doom1.htm

Pwnd

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Ach kapotte monitoren maken goede rattenkooien zeggen we maar!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je wilt niet weten hoe erg 1 fannetje al stoort op je beeld, zelfde effect als er een magneet bij houden...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Koelen kan absoluut keen kwaad hoor, wat dacht je van de omgevingstemp. waarin een monitor behoort te werken? Dat kan verschillen tot een door airco gekoeld magazijn/werkplaats/drukkerij tot een opstelling in warme testcabines, buiten, sportvelden en ga zo maar door.

Pak de 2 uitersten en het scheelt je misschien 20 graden in temp, en het lijkt me stug dat je je torretje 20 graden koeler krijgt met een fan.
De stilhangende warme lucht afvoeren kan echt geen kwaad, er zitten niet voor niks ventilatiegaatjes in!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 06 juni 2003 @ 17:43:
Koelen kan absoluut keen kwaad hoor, wat dacht je van de omgevingstemp. waarin een monitor behoort te werken? Dat kan verschillen tot een door airco gekoeld magazijn/werkplaats/drukkerij tot een opstelling in warme testcabines, buiten, sportvelden en ga zo maar door.

Pak de 2 uitersten en het scheelt je misschien 20 graden in temp, en het lijkt me stug dat je je torretje 20 graden koeler krijgt met een fan.
De stilhangende warme lucht afvoeren kan echt geen kwaad, er zitten niet voor niks ventilatiegaatjes in!
Doet het nu beter, aangezien zonder de warme lucht boven de monitor problemen heeft weg te komen.

Met ventilator wordt het gewoon weggeduwd!

Verwijderd

je zou idd dan t beste de warme lucht er uit kunnen zuigen :)

maar als je nou goede airflow kan maken in je monitor :?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 18:03:
je zou idd dan t beste de warme lucht er uit kunnen zuigen :)

maar als je nou goede airflow kan maken in je monitor :?
Er zitten genoeg gaatje in de zijkant, als je een outtake aan de bovenkant maakt pakt 'ie heel wat warme lucht mee, het hoeft geen extreem koelingsproject te worden lijkt me, met een 12cm of zelfs 8cm fan kom je een heel end hoor.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Probleem is en blijft dat een beeldcherm een neutronenkanon is EN gevoelig voor electrische apparatuur. Dus als ik fannetjes inbouw zou het best kunnen gebeuren dat ik eigenlijk stoorzenders inbouw!

Verwijderd

Als je een fan gebruikt zal het electronen kanon overal een iets andere temperatuur krijgen. Daardoor veranderd het gedrag van het electron dat wordt afgeschoten door het kanon en krijg je een slechter beeld dan wanneer je geen fan gebruikt.

Een monitor moet een beetje warm zijn.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Topicstarter
Mmm, oftewel een fan IN de monitor is slecht voor je monitor, maar een OP de monitor ( om de dan al vrijgekomen warmte af te voeren ) is goed!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn ervaring met een FAN in een beeldscherm (de behuizing dan O-)) is dat het beeld ontzettend slecht wordt. Allemaal lijnen door het beeld enzo... dat wil je dus niet lijkt me :o

heb die fan maar uit het de behuizing behaald 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toen ik dit topic las dacht ik "Hmm toch maar ff al die troep van m'n beeldscherm afhalen" (had er een stapel CD's en papieren enz op liggen) Dat ding is echt LOEI heet :D Maar een fan lijkt me dus niet nodig als een monitor het enkele maanden met afgedekte koelgaatjes kan werken :P

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Donderwolk schreef op 06 June 2003 @ 16:15:
Als je beeldscherm sterft kun je er misschien wel een doom mod van maken :+
http://www.afrotechmods.com/doom1.htm
oooh, laat ik nou net ff 2 door gefikte monitor`s hebben staan.

Ontopic:

D`r zijn van die regelaar voor je beeldscherm met een 12 volt externe molex vanaf de pc (zit er bij) daar gaat ie naar een temp sensor en laat een fan harder of zachter draaien. Spul was van iceberg en heb het gelezen in een blad (Ct!) een paar jaar od.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
mwa, achter mijn monitor staat een airco :P dat wil ook wel werken :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

OverSoft schreef op 06 juni 2003 @ 19:37:
mwa, achter mijn monitor staat een airco :P dat wil ook wel werken :)
ik heb zelf geen rommel kwa fan e.d. en hou het al 2 jaar oud met een 17 inch (NEC) en een Iiyama 19 inch.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1