Toon posts:

Wanadoo Kabel, storing met knipperend send lampje

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanadoo Kabel met Motorola (EuroDOCSIS) modem, met een Draytek Vigor 2200E, met firmware 2.3.6

Ik heb hier sinds ongeveer twee en een half maanden dat de verbinding zo maar weg valt. En dan is het de modem die het niet doet, niet de router. Op de modem knippert dan de Send lampje. Dan gaat ie spontaan weer werken. Soms binnen een paar minuten, soms een paar uur, soms een hele dag, en het ergste was anderhalve week dat ie het niet deed!

Ik heb zo veel keer de helpdesk gebeld om een storingsmelding te maken, maar elke keer als de techinsche dienst ziet dat de modem weer online is, sluiten ze de melding af! Het is me deze week toch eiendlijk na 2 maanden gelukt om een afspraak te maken met een monteur, omdat ik die hulpdesk meneer forceerde om direkt de technische dienst te bellen en een afpraak te maken; ze komen dinsdag ochtend langs. Maar de modem zal het waarschijnlijk wel doen als ze langs komen, maar ik wil niet dat ze weg gaan zonder een uitleg te geven van waarom dit probleem zo vaak voorkomt, en wat er aan gedaan kan worden. Ik ga hem ook eerlijk vertellen dat als ie geen goed antwoord kan geven, ik de contract met wanadoo afsluit.

Nou zit het zo: ik kan niet zoeveel bedenken voor de oorzaak van dit probleem. De send lampje knippert dus als de modem niet werkt (dat is niet eens een optie als je de helpdesk belt, ze geven wel een optie voor knipperend receive lampje) Kan dit te maken hebben met de router? Ik denk het niet. Is het misschien een overbelast LAN van Wanadoo in de buurt? Of kan het te maken hebben met de kabel connectie in mijn huis (want onze tv receptie is soms ook wat bagger). Ik wil gewoon wat ideen van jullie van wat wel en wat niet een mogelijke oorzaak van dit probleem is, zodat ik onderscheid kan maken tussen een nep uitleg en een goeie uitleg.

En, zijn er nog meer mensen met of zonder router die een knipperend Send lampje hebben af en toe? Ik vind de service van wanadoo ongleooflijk slecht, en ik ga zeker van provider vernaderen als ik dinsdag niet te horen krijg wat ik wil. Maar ondertussen heb ik zoveel stress opgelopen van dit hele gedoe, en je kan je absoluut nergens op afreageren, omdat de technische dienst zelf onbereikbaar is....de helpdesk jongen adviseerde mijn zelf om een andere ISP te zoeken! ongelooflijk!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 21:05 . Reden: hehe ok, ik was even wat opgewond ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07

Predator

Suffers from split brain

Je moet niet betalen per regel tekst, dus zet even een paar extra enters / alinea's want zo leest dit niet lekker :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 15:37
Waarschijnlijk moet je echt blijven "zeuren" bij ze....
Een collega van mij had een soortgelijk probleem alleen hij kon helemaal geen verbinding krijgen met internet (ook knipperend send-lampje)
Na veel aandringen is casema toen in de wijk kast gaan kijken waar ze dus tot de conclusie kwamen dat er een aantal schakelingen niet klopte.

Wat je misschien ook kan proberen is je modem direct op je pc aansluiten en kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik al gedaan. Waneer het internet niet werkt, proberen we van alles: modem aan en uit, uit laten staan, router uit, enz. En ook modem direct op PC aansluiten, maar dat helpt allemaal niet. Die send lampje blijft kipperen. Er bestaat een zwakke correlatie tussen wanneer de modem het begeeft en wat je zou vermoeden de druktste uren zijn. Zo doet ie het vaak niet op zondag, na 17:00 tijdens de week, en op vakantie dagen (mits de zon niet vol op schijnt!). Maar die correaltie is niet steenvast, want soms doet ie het niet tijdens de middag, en juist wel na 17:00. Hij doet het de laatste week wel redelijk, maargoed, dit is wel na anderhalve week waar ie het helemaal niet deed. En bij wanadoo kunnen ze precies zien waneer ie niet online is en voor hoelang, en alsnog wordt de storingsmelding ieder keer afgesloten zodra ze zien dat ie weer online is.

Volgens mij geeft dit aan dat ze precies weten wat de probleem is, maar daar geen geld of tijd in willen investeren om het goed te maken. Anders zou je gewoon ingaan op zo'n storingsmelding toch? Ik bedoel, je wordt daar tenslote toch voor betaald, door mensen zoals ik.

Verwijderd

Hoe is het modem gepositioneerd? Ligt er een groot stuk Coax tussen de plek waar de aansluiting het huis ingaat, of zit 'ie direct aan de groene kabel?

Heb je het kastje waar de kabel van Casema overgaat in de kabel naar je modem al ééns opengehad?

Ik zou nu gewoon wat problemen gaan uitsluiten. Je hebt al een aardig begin gemaakt door te klooien met/zonder router ed. en dat zou ik nu dus nog even doorzetten.

Verwijderd

send lampje knippert
Oftewel in EuroDocSistermen: er kan geen zendkanaal gevonden worden.

Op http://192.168.100.1/ kun je het modem configgen en de logs bekijken.
Ik durf te wedden dat je zendvermogen op 58dBmV staat (het maximum wat het modem kan zenden). Dat wordt veroorzaakt door: verlies door lange coaxkabels/splitters, aansluitproblemen (losse manteldraad bijv.) storing in de wijkkast, een buurman die een illegale aftap maakt van jouw kabel etc etc.

Als het modem 58dBmV nodig hebt terwijl hij aangesloten zit direct op de hoofdaansluiting (abonnee-overname-punt) dan zit de fout op het casema gedeelte (kabel/kast etc) en moeten hun dat oplossen (jij mag niets vóór het abonnee-overname-punt wijzigen).
want onze tv receptie is soms ook wat bagger
Dat is een sterke indicatie dat de kabel/aansluiting niet in orde is en een monteur noodzakelijk is.

Het zendkanaal is trouwens gevoeliger voor kabelstoringen dan het ontvangkanaal: ten eerste is de frequentie een stuk lager (bijv. 18MHz send, tov 242MHz ontvang) ten tweede is het maximaal zendvermogen afgekapt op 58dBmV in de firmware van het modem (een wijkkast stuurt een signaalsterkte indicator terug naar het modem waarbij het modem het vermogen aanpast zodat er altijd een optimaal signaal ontvangen wordt - wordt bij 58dBmV nog geen positief signaalsterkte indicator terug verzonden, dan gaat het modem in de send-error stand welke hij aangeeft door het sendlampje te knipperen. Eventueel wordt van frequentiegewisseld en begint het vermogenverhaal vanvorenafaan. Is eenmaal de hele frequentietabel/range doorlopen en nog geen signaal ontvangen dan reset het modem zichzelf, waarbij alle ledjes uitschakelen en het modem opnieuw boot).

Mocht http://192.168.100.1/ niet werken dan moet je eerst een route aanmaken naar het modem met:

route add 192.168.100.1 mask 255.255.255.255 10.48.121.17

het laatste IP nummer moet je vervangen voor het IP nummer van je modem (welke je kunt achterhalen met IPConfig / Winipcfg).

Voorbeeld van http://192.168.100.1/signal.html :

DownstreamValue
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio32 dB
QAM64
Network Access Control ObjectON

UpstreamValue
Channel ID34
Frequency 18000000 Hz Ranged
Ranging Service ID29
Symbol Rate 1.280 Msym/s
Power Level57 dBmV

Ik zit dus ook nét op de grens en als hij op 58 staat heb ik ook een knipperend send-errorledje. Ik heb hier al 2x een monteur thuis gehad, maar die kunnen niets vinden...

Bij Casema geld altijd: de hardste schreeuwer wint, de stilzwijger krijgt niets.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 14:05 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT -> IT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik vind dit toch meer iets voor NT. De posten hier zijn voor niet voor problemen, maar voor leuk nieuws. Ik denk niet dat ik hier reacties krijg tussen al de mobiele telefoon nieuws....zo het niet handiger zijn om internet niet met telefonie samen te voegen???

Verwijderd

hmmm, ik vind dit toch meer iets voor NT. De posten hier zijn voor niet voor problemen, maar voor leuk nieuws. Ik denk niet dat ik hier reacties krijg tussen al de mobiele telefoon nieuws....zo het niet handiger zijn om internet niet met telefonie samen te voegen???
Dat is een andere discussie die je ook kan aankaarten bij betreffende feedback forum. Naar mijn mening is dit een provider installatie/bekabeling/service probleem, geen netwerkprobleem want de consumentenzijde (vanaf modem naar netwerk en verder terug) werkt perfect - het is tussen provider en abonnee-overnamepunt waar de fout zit als je send-error lampje knippert indien aangesloten op het abonnee-overnamepunt.

Heb je nog kunnen kijken naar de configuratie-logs van het modem op http://192.168.100.1/signal.html en dan met name m.b.t. het Power Level ?

• Brainwaste
Mocht http://192.168.100.1/ niet werken dan moet je eerst een route aanmaken naar het modem met:

route add 192.168.100.1 mask 255.255.255.255 10.48.121.17

het laatste IP nummer moet je vervangen voor het IP nummer van je modem (welke je kunt achterhalen met IPConfig / Winipcfg).
Dit werkt zeker alleen als je modem direct op je pc is aangesloten ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan doe je dat toch even?

Maareh, technische diensten en helpdesks zijn als het goed is wel bekend met "soms wel en soms niet" als storing en je moet gewoon elke keer als het niet werkt die storing weer laten melden en anders inhouden op je abonnementsgeld enzo.

offtopic:
(overigens is het niet zo dat je je probleem moet posten in een forum waar misschien meer mensen komen met verstand van iets, er is een reden dat die mensen daar meer komen. Wellicht omdat ze internetstoringen niet zo interessant vinden. Dit is overigens ook helemaal niet iets wat je via het forum kan oplossen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
/offtopic geblaat

Ik heb thuis Wanadoo Cable Premium met een groot zwart Com21 modem, kan je die ook via IE/Netscape "bereiken?"

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op 08 June 2003 @ 17:46:
/offtopic geblaat

Ik heb thuis Wanadoo Cable Premium met een groot zwart Com21 modem, kan je die ook via IE/Netscape "bereiken?"
Nee, die modems hebben alleen een console-aansluiting op de achterkant (achter plaatje, speciale kabel nodig).

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Een vraagje aan spongemonger

Je hebt Casema breedband met Motorola Modem (wit modem)
Wat zijn jou instellingen op je router, voor delen van internet verbinding???

Verwijderd

Het lijkt mij dat die deze configuratie heeft toegepast (heb ik zelf ook gedaan namelijk voor mijn draytek vigor 2200e router)

http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

BTW met de search was dit zeker wel te vinden, er zijn genoeg vragen over geweest

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 19:51:
Het lijkt mij dat die deze configuratie heeft toegepast (heb ik zelf ook gedaan namelijk voor mijn draytek vigor 2200e router)

http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

BTW met de search was dit zeker wel te vinden, er zijn genoeg vragen over geweest
Alleen ik gebruik een Edimax router en daarover kan ik niks vinden, dus vandaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
euss - bedankt voor je hulp trouwens...ik heb nog niet kunnen proberen de modem logs te bekijken met 192.168.100.1, omdat dat idd met de pc direct op de modem aangesloten gedaan moet worden, en ik heb daar nog geen gelegenheid voor gehad. Ik hoop dat de internet het morgen ff begeeft zodat ik kan kijken of zendvermogen op 58dBmv staat.
Ik ben erg benieuwd naar de monteur dinsdag, in eerste instantie of ie uberhaupt langs komt (wanadoo - "de monteur zal proberen dinsdag langs te komen"), en als ie wel komt, wat voor een wonderbaarlijke excuses hij gaat bedenken voor dit hele slechte internet service van casema.

Dinsdag is voor wanadoo D-Day.

Verwijderd

De monteur zal in ieder geval ook naar die send powerlevel moeten kijken, het modem zal hij dan direct op de PC aansluiten (of ze moeten er nu alweer een apparaatje voor hebben). Kijk even over zijn schouder mee, en blijf vriendelijk - hij is er tenslotte (eindelijk) om jou te helpen ;)

Bij mij is hij nu iig 56 dBmV, en ik heb geen uitvallen gehad deze week (zelfs niet met regen/onweer etc). Maar het probleem bij Casema is dat ze de hardware vaak overbelasten tot grenzen waar andere liever niet komen) [to boldly go where no IP has gone before]

Sterkte en laat even weten wat de monteur heeft gedaan en of het uiteindelijk opgelost is.

Verwijderd

Ik heb ook eens problemen met m'n Motorola SB4100E gehad.... (UPC / Chello)
Had opeens spontaan last van packetlosses... En dan niet een beetje, maar van 17% tot 60% packetloss.
Het heeft mij 3 weken gekost voor ze wilde langskomen, maar toen konden ze er ook echt niet meer onderuit. Iedere keer was het van : "Sorry, maar kabelmodem ziet er goed uit, zal wel aan uw eigen PC / kabel moeten liggen.
Al m'n communicatie tot aan het kabelmodem was 100% en daarna gingen de pakketjes vallen.
Totdat ik met keiharde bewijzen kwam (wat MRTG allemaal niet kan doen :)) wilde ze pas langskomen.
Monteur hier in huis.... "Ja, ik moet modem komen vervangen... Is onzin want daar zijn nooit problemen mee!"
Nou.... modem is vervangen, en packetlosses waren opgelost!!
Dus blijven volhouden en blijven "zeiken" tegen de HD.
Als iemand mij kan vertellen hoe ik de config op m'n DrayTek 2200E kan instellen zodat ik WEL via router het kabelmodem kan bekijken hoor ik dit graag!
Sinds ik m'n 2200E er tussen heb hangen krijg ik het niet meer voor elkaar op op m'n motorola te kijken tenzij ik een systeem er rechtstreeks op aansluit.
(eerder genoemd probleem was zonder 2200E, maar met m'n firewall die ik in een routed mode had staan en toen werkte het wel....)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 08:11:
Ik heb ook eens problemen met m'n Motorola SB4100E gehad.... (UPC / Chello)
Had opeens spontaan last van packetlosses... En dan niet een beetje, maar van 17% tot 60% packetloss.
Het heeft mij 3 weken gekost voor ze wilde langskomen, maar toen konden ze er ook echt niet meer onderuit. Iedere keer was het van : "Sorry, maar kabelmodem ziet er goed uit, zal wel aan uw eigen PC / kabel moeten liggen.
Al m'n communicatie tot aan het kabelmodem was 100% en daarna gingen de pakketjes vallen.
Totdat ik met keiharde bewijzen kwam (wat MRTG allemaal niet kan doen :)) wilde ze pas langskomen.
Monteur hier in huis.... "Ja, ik moet modem komen vervangen... Is onzin want daar zijn nooit problemen mee!"
Nou.... modem is vervangen, en packetlosses waren opgelost!!
Dus blijven volhouden en blijven "zeiken" tegen de HD.
Tja en in de andere 99 gevallen waar mensen blaten dat het modem kapot is, is het modem niet kapot.

Punt is en blijft dat een af en toe wegvallende verbinding moeilijk is op te lossen. Al zouden ze direct een monteur sturen, dan nog zou het signaal als de monteur er is goed kunnen zijn. En als het signaal binnen de toegestane waardes is, is het moelijk een probleem te kunnen vinden. Bijvoorbeeld: Een * zou het probleem kunnen veroorzaken, en laat nou net * uitstaan als de monteur er is.

* vul een willekeurig apperaat dat straling uitzend.

Sommige ISP's hebben dan ook tools die om de zoveel tijd de modem waardes pollen. Dan hebben ze over een aantal dagen een historisch overzicht.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Dit ziet er inderdaad uit als een probleem met de signaalniveau's op de retourweg. In mijn ervaring - ik heb zelf een aantal jaar geleden bij Casema gewerkt - kan het soms lonend zijn om bij duidelijke problemen met de signaalniveaus waarbij de internet helpdesk niet thuis geeft, te bellen met de storingsdienst voor radio/tv en een verhaal op te hangen over de slechte ontvangst op je TV, begin in eerste instantie niet over je internetaansluiting(!). Vertel dat je de TV ook vlak naast de hoofdaansluiting hebt uitgeprobeerd met een goede (bij de vakhandel gekochte) kabel. Als je niet zeker weet of het probleem bij de casema-kant ligt (slechte inpandige bekabeling kan ook een storingsbron zijn), moet je uitkijken, een monteur voor "niks" laten komen kost namelijk wel geld!
De radio/tv storingsdienst is in mijn ervaring veel eerder geneigd om een monteur te sturen, deze storingsmonteur doet zowel radio/tv als internet-signaalproblemen (tenzij dat inmiddels is veranderd!) en bij zijn aankomst moet je gewoon zeggen dat naast je TV-problemen, de internetverbinding ook regelmatig wegvalt. De monteur doet zijn best et voila, het probleem wordt opgelost.

BTW: de monteur zal vermoedelijk niet inloggen op de modem voor signaalniveau's etc, hij heeft namelijk veel uitgebreidere meetapparatuur om signaalproblemen op te sporen, ze kunnen zelfs meten waar een kabel is gelast (verlengd) of evt afgetapt!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

PolarBear schreef op 09 June 2003 @ 10:45:
[...]

Tja en in de andere 99 gevallen waar mensen blaten dat het modem kapot is, is het modem niet kapot.
klopt, dat is ook de reden dat helpdesk vaak moeilijk doen want echtwaar zo ongeveer 90% van de zogenaamde "storingen" zitten bij de mensen thuis of in configuraties. tweakers zijn overigens op de eerste lijn erg vervelend om aan de lijn te hebben omdat je eerst uit moet sluiten dat het echt niet aan de config ligt. En iedereen roept altijd aan de telefoon dat ze systeembeheerder zijn en alles echt wel goed hebben zitten enzo... Je zou de systeembeheerders eens de kost moeten geven waarbij het wel aan het netwerk of iets dergelijks ligt :o.

Maarja, in dit geval is het wel duidelijk dat het aan iets anders ligt :).

Verwijderd

BTW: de monteur zal vermoedelijk niet inloggen op de modem voor signaalniveau's etc, hij heeft namelijk veel uitgebreidere meetapparatuur om signaalproblemen op te sporen, ze kunnen zelfs meten waar een kabel is gelast (verlengd) of evt afgetapt!
Dat ligt er maar aan, de TV-monteurs zijn wellicht 2e-lijns met electronica-achtergrond, maar Internet is een ander verhaal: Casema heeft laatst nog een blik studenten opengetrokken en deze een spoedcursus eerstelijns internet-monteur gegeven middels PC + modem (althans volgens de monteur die bij mij thuis het e.e.a. nagelopen heeft). Dit in verband met de gedane belofte van verhoogde snelheid en overzetting naar EuroDocSis.
tweakers zijn overigens op de eerste lijn erg vervelend om aan de lijn te hebben omdat je eerst uit moet sluiten dat het echt niet aan de config ligt.
Zo vind ik de vraag:
"welk operating systeem heeft u?"
altijd zo storend als je belt wegens knipperend Send lampje ivm PowerLevel problemen...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

sja, maar als zoiets een verplicht invulvakje is in je storingsform, dan moet je het toch echt wel weten. Anders kan je het namelijk niet eens melden, ook al weet je dat het totaal irrelevant is. Vaak weet iemand op de eerste lijn niet zo goed wanneer het OS wel en wanneer niet zo relevant is, dus dan is een invulvakje dat verplicht ingevuld moet worden voor een terugbelafspraak door de 2e lijn (wat ik doe ;)) echt heerlijk.

Verwijderd

Klopt ook.....
Kreeg die vraag van OS ook eens....
Ik vroeg toen hoeveel kan je er invullen?
Heb hier Linux, OpenVMS, Windows ME, 2000 en XP.....
"Maar meneer, wij geven geen support op Linux of OpenVMS"
Grrrrrrrrrrrr, dat wil ik ook helemaal niet..... :(
Wil dat m'n netwerkverbinding het weer goed doet, en dat heeft NIETS met mijn OS te maken....
Alle communicatie tot aan het kabelmodem is 100% en daarna komen de packetlosses pas...
"Alles ziet er hier goed uit, ook het modem. Zal dan toch ergens bij u zelf moeten liggen" en daar mocht ik het dan mee doen.
Ben toen met MRTG 3 weken aan het monitoren geweest icl. de packetlosses naar het kabelmodem (die dus 0% was) en dan de eerste hop's na het kabelmodem en hun DNS servers.... Tja.... de grafieken logen er niet om.
Pas na het zien van de grafieken zijn ze een verder onderzoek gestart, en 3 dagen later stond er, na tel. afspraak, een monteur op de stoep.
Pas toen toen ze verder gingen zoeken en het niet meer in handen van de helpdesk was ging overigens ook de communicatie stukken beter!
(ze belden tenminste ook netjes terug. Iets wat ik van de HD *niet* kan zeggen)

Verwijderd

Topicstarter
Internet viel weer weg vanavond zoals gewoonlijk en ik heb dan in de logs van het modem gekeken naar signaal sterkte, en die stond idd op 58dBmv. In ieder geval heb ik hiermee bewijs dat er iets mis is, alleen moet ik nu nog de uitleg krijgen. Hopelijk komt er morgen een monteur langs, en dan zal ik posten hoe het is gelopen.

Verwijderd

Topicstarter
okee, dus de monteur kwam net langs. Hij heeft in de wijk kast gekeken en een losse cabel aangeschroefd of zoiets. En dan heeft ie laten zien dat de send Power level op 53dBmV stond. Het internet deed het toen ie langs kwam, dus hij kon niet direct iets zien dat op een storig duidde. Ik ben benieuwd of ie inderdaad het probleem heeft verholpen door in de wijk kast te gaan schroeven. Ik hoop het wel...

• Brainwaste
En, ben je nu van het probleem af ?

Verwijderd

Een collega van mij heeft het contract met kabelfoon opgezegt, teveel downtime etc etc. Schijnbaar is hij niet de enige.

Maar daar heb ik geen last van met mijn uu aansluiting. ik heb niet eens de downtime per jaar die hij per dag heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 00:46 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 11:28:
okee, dus de monteur kwam net langs. Hij heeft in de wijk kast gekeken en een losse cabel aangeschroefd of zoiets. En dan heeft ie laten zien dat de send Power level op 53dBmV stond. Het internet deed het toen ie langs kwam, dus hij kon niet direct iets zien dat op een storig duidde. Ik ben benieuwd of ie inderdaad het probleem heeft verholpen door in de wijk kast te gaan schroeven. Ik hoop het wel...
Een vriend van me uit Utrecht heeft 2 weken zitten wachten op een monteur die in het kastje een kabel moest vastzetten, daarna had hij weer verbinding.

Heeft Wanadoo veel last van losse kabels :? :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe heb ik geen knipperend send lampje meer gehad, dus het lijkt te zijn verholpen. Ik vraag me af wat ze nou precies in de wijkkast doen, want een kabel aanschroeven of een schakel vervangen lijkt me een beetje vaag. Misschien dat ze handmatig de bandwidth allocatie voor de wijk kunnen verhogen of zoiets.

Ik heb wel nog een slechte verbinding, want spelen van NHL 2002 online lukt niet doordat mijn ping steeds van groen (goed) naar grijs (no reply) gaat. Dit probleem had ik ook voor dat ze kwamen, maar soms wordt het verholpen door mijn router te resetten. Nu niet dus.

Ik ben in ieder geval blij dat iets lijkt te zijn verholpen. Ik zal minimaal 2 weken wachten voordat ik een ander klacht uitbreng bij wanadoo ;)

• Brainwaste
Is het probleem nu verholpen of is het nog steeds bagger ? Ik heb de laatste tijd ook spontaan last van een bagger receptie van m'n kabel-tv/radio signaal.
Zomaar van de ene op de andere dag...

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 08:25

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Sorry voor het ophalen van dit oude topic.... Maar volgens mij sluit het wel goed aan op het oude verhaal.

Heb een kennis met Casema Internet, een zwart Motorola modem.
Internet heeft gewerkt, maar er zijn vaak onderbrekingen met inderdaad een knipperend send lampje.

De ene keer werkt het weer nadat er met Casema is gebeld.

Onlangs weer geen werkend internet. Toen zei Helpdesk dat de buren wel gewoon online waren op dat moment en dat Casema dus geen storing had. Als mogelijke oplossing vermelde hij om de coax kabel korter te maken.

Coax is nu zo'n 15 meter (is de kabel die er al lag toen het nog langzaam casema-internet was).

Is het de moeite waard om het modem naar de meterkast te verplaatsen en een utp kabel neer te leggen? Ik bedoel, het werkt wel met de huidige lange coax (werkt af en toe dus, maar kan dus ook gewoon een storing bij Casema zijn)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is zeker de moeite waard ja, een kabelmodem word van geadviseerd om deze zo dicht mogelijk bij het inkom punt te hebben (al heb ik ook makkelijk situaties gezien met coax naar zolder en dan pas kabelmodem).
Anyway, modem in de meterkast proppen -> Still probs dan bij ISP neerleggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

De enige manier waarop je dat kan uittesten is zoals ik eerder uitlegd: test je modem eerst bij je hoofdaansluiting. Als je dan ook send/receive errors hebt kun je gouden kabels leggen, maar lost dat niets op omdat het probleem tussen jouw wijkkast en je abonneeoverenamepunt zit.

En wat betreft de openstaande vraag:
Nee, dit werkt ook als het modem is aangesloten:
• via USB aan PC
• via UTP aan PC
• via hub aan PC
• via switch aan PC

Zolang er dus maar packets heen/weer kunnen van modem <> PC.
Om die reden moet je ook een nieuwe route toevoegen aan je routetabel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 10:44 ]

Pagina: 1