Toon posts:

Batch script om meest recente bestand te backuppen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik in een batch script twee bestanden met dezelfde extensie en datum kan vergelijken?
Het is dan de bedoeling dat het nieuwste bestand er uit wordt gepikt en gekopieerd wordt.

Voorbeeld:

Bestand1.gif 1-5-2003
Bestand2.gif 1-6-2003
Bestand3.gif 2-6-2003

Zodra dan het scriptje gerund wordt moet dus "bestand 3" gekopieerd worden naar de opgegeven locatie omdat dat de nieuwste is.
Ook is belangrijk dat er op de extensie gelet wordt omdat mijn bestandsnamen elke keer een andere naam hebben. Alleen de extensie blijft hetzelfde.

Xcopy kan dit niet omdat die het doelbestand gaat vergelijken. Dus dan maar een batchscript.
Wie kan hier mij mee helpen?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Het is misschien niet erg behulpzaam, maar hou er rekening mee dat het een hele klus wordt om dit voor elkaar te krijgen.
Dit is iig een adresje waar wat basisbegrippen uitgewerkt staan, zou je ze nodig moeten hebben: http://gearbox.maem.umr.edu/~batch/intrin1.htm

Ennuh... kijk ff bij Redirection en Pipes. Daar staat wat en ze gebruiken een voorbeeld met 'date' om de datum te verkrijgen. Misschien heb je er wat aan.

[ Voor 23% gewijzigd door cobratbq op 06-06-2003 12:37 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 12:33:
Weet iemand hoe ik in een batch script twee bestanden met dezelfde extensie en datum kan vergelijken?
Kijk eens naar 'dir', en dan met name omgekeerd sorteren.

eg:

code:
1
dir /b /o-d

als je dit in een for loopje af gaat handelen, moet het gene wat jij wil niet zo heel moeilijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door elevator op 06-06-2003 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar ho krijg ik het dan alsnog gekopieerd?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
kun je geen standaard y/n meegeven?

[ Voor 73% gewijzigd door Piels op 06-06-2003 13:30 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Even aangenomen dat het hier om een Windows/Dos scriptje gaat; het volgende werkt in ieder geval onder Windows NT.
code:
1
2
3
4
5
@echo off

for /F %%i IN ('dir C:\Directory\*.gif /b /od') do set FILENAME=%%~fi

copy %FILENAME% D:\Ergensanders

Klaar :P

Uitleg:

Het 'Dir' commando lijst de bestandsnamen uit met het meest recente bestand onderaan. Dit lijstje wordt door het 'For' commando doorlopen, met als resultaat de volledige filenaam van het meest recente bestand in de FILENAME variabele.

Het 'Copy' commando spreekt verder voor zich.

[ Voor 98% gewijzigd door PeterB op 06-06-2003 14:01 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen en een iets duidelijkere topictitel.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29
Maak je geen back-ups van andere zaken dan, en zo ja welke backup software gebruik je want met een beetje back-up software moet dit toch ook wel lukken.
Pagina: 1