Dat is zo te lezen precies de info die je nog nodig hebt (ik neem aan dat je met inlogscherm het bootmenutje bedoelt). Je MBR fixen zodat het weer alleen naar Windows boot en je Linux partities dumpen.Ik vind dat Linux maar niks, dus ik heb het eraf gegooid. Maar hoe krijg ik dat irritante LILO nu weg?
partitie verwijderen
inloggen op recovery-console
-help
-fixboot
-fixmbr
je moet even kijken, ik weet het niet uit mij hoofd maar de consople zegt iets als he, je linux installed, dat vind bill kut, verwijderen?
Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
hierna kun je met fdisk nog een partitie voor windows maken...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
maar als ik fdisk /mbr gebruik is mijn c schijf ook pleite...?!!! en dat moet ik nu juist niet hebben...
[ Voor 16% gewijzigd door Piels op 06-06-2003 12:40 ]
Nee, dan schrijft het je MBR (Master Boot Record) opnieuw.AdrianP schreef op 06 June 2003 @ 12:39:
yeah, yeahdat hoor ik meer
maar als ik fdisk /mbr gebruik is mijn c schijf ook pleite...?!!! en dat moet ik nu juist niet hebben...
met fdisk /mbr raak je je c schijf juist niet kwijt...AdrianP schreef op 06 juni 2003 @ 12:39:
hij fixed alleen je master boot record zodat je originele OS (w2k) weer boot...
mag ik vragen waarom je LINUX beu bent? (Unix is iets anders...)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Nou ik had Linux geinstalleerd omdat ik volgend jaar moet scripte in Linux.
Maar ik heb het nu op een trage bak draaien, en dat schiet echt niet op...
Over een tijdje een nieuw bak erbij, dan ga ik het maar overnieuw proberen...
Ik moet ook zeggen dat ik Linux nog niet echt een kans heb gegeven...
Ook ik ben minder goede ervaringen met Linux, maar dat hangt helemaal van je verwachtingen af. Het is een mooi systeem als het kan doen dat jij wilt dat het doet. Dat geldt voor _ieder_ operating systeem. Als je dan wilt bewijzen dat een bepaald OS beter is, spreek dan van te voren de criteria af waar je mee gaat meten.
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...
Verwijderd
mocht je spijt hebben van het gedag zeggen van Linux kan je altijd nog knoppix gebruiken.
was ook niet mijn bedoeling hoor, was alleen benieuwd waarom linux hem niet bevaltegeltje schreef op 06 June 2003 @ 12:49:
Argh, laten we geen pro-contra Linux oorlog starten.
Ook ik ben minder goede ervaringen met Linux, maar dat hangt helemaal van je verwachtingen af. Het is een mooi systeem als het kan doen dat jij wilt dat het doet. Dat geldt voor _ieder_ operating systeem. Als je dan wilt bewijzen dat een bepaald OS beter is, spreek dan van te voren de criteria af waar je mee gaat meten.
Verwijderd
Kom op zeg ..... Donder die partitie weg, fdisk /mbr onder windows en klaar. No need om hier een hele discussie over te starten, laat staan een topic openen. Dit staat zowat letterlijk in de faq. Op slot.
Dit topic is gesloten.
![]()