Toon posts:

[Delphi] Change events vanuit database *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een vraagje ;)

Weet iemand of er toevallig een event of notify is die aangeeft wanneer er een update gedaan wordt in een tabel.
Ik heb het via "RecordChangeComplete"geprobeerd. Dit lukt wel, maar reageert alleen op edits van de applicatie zelf. En niet op wijzigingen op de tabel / db van buitenaf. Iemand een id of dit klopt? dat van "RecordChangeComplete"? Of dat ik fout doe, of dat ik wat anders hiervoor kan gebruiken?

Ik wil het niet d.m.v. triggers oplossen, maar d.m.v. een thread binnen de applicatie. Vandaar dat de triggers niet de oplossing zijn. :)

Thnx again!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik geen database held maar volgens mij is er geen geen enkele DB-server die notificaties geeft bij wijzigingen (zou leuk zijn bij db's van het formaat t.net/GoT of groter... :) )

ps. Even de titel wat opgeschoond.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Nooit mee gewerkt, maar met Interbase bestaat de mogelijkheid om clients ook op triggers te laten reageren. Moet je overigens wel de IBX componenten gebruiken.
Maar je wilt niet met triggers werken. Hoe wil je het dan doen? Elke keer als een gebruiker iets wijzigt dit melden aan alle andere clients oid?

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah, op zo'n manier zou het kunnen met triggers.
Maar ik zou graag willen dat vanuit mijn SOAP-server hierop gereageerd kan worden. Ik start een thread vanuit mijn soap-server die wacht totdat er iets gebeurd in de db (update oid.) Dus eigenlijk andersom, snap je? Een functie vanuit mijn app. die de db checkt, maar ik weet dus niet of dit uberhaupt mogelijk is.
Anders zou ik inderdaad via triggers vanuit db een andere SOAP-client moeten aanspreken die mijn SOAP-server weer aanspreekt. Dit lijkt mij een beetje omslachtig. Toch?

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:56

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ik vind in {$DELPHI}\Demos\Db\IbDemo een keurig demo projectje van hoe die triggers icm IBEvents werken. Kijk daar eens naar. Heb er regelmatig mee gewerkt, wat jij wilt kan gewoon met zo'n IB Event. Zorg dat je SOAP server een TDataModule heeft met een TIBEvent er op, die pas code gaat uitvoeren als IB een wijziging meldt aan het TIBEvent component. Waarom zou je het andersom willen doen (pollen) terwijl er een efficiëntere werkwijze (pushen) is?