Het probleem is als volgende:
we hebben hier een windows 2000 domein in mixed modus. (met 2 domain controllers)
In dit domein hangen al reeds 2 app servers, xp clients, windows 2000 clients, een paar nt4 bakken en 2 samba servers.
Nu is het probleem dat we geen NT4 en samba machines meer toe kunnen voegen.
alles duid op een probleem met de syncronisatie van het password van het computeraccount maar de oplossing hiervoor is moeilijk te vinden.
De meldingen die ik nu krijg zijn de volgende:
---------
\\dir1 is not accessible.
The trust relationship between this workstation and the primairy domain failed.
-----------
en helaas is de nt 4 machine nederlands dus krijg ik de volgende melding:
ID 3224
Het wachtwoord voor de machineaccount voor account DIR1$ is niet geweizigd vanwege de volgende fout:
De service voor verificatie is niet bekend
(vinkje voor pré windows 2000 niet vergeten
)
Tussen aanmelden en afmelden gereboot natuurlijk.
In het register op de nt4 bak de HLM\Software\Microsoft\RPC\Securityservice de waarde van de entry (68 REG_SZ netlogon.dll) gecontroleerd
en verder me suf gezocht op technet en google
we hebben hier een windows 2000 domein in mixed modus. (met 2 domain controllers)
In dit domein hangen al reeds 2 app servers, xp clients, windows 2000 clients, een paar nt4 bakken en 2 samba servers.
Nu is het probleem dat we geen NT4 en samba machines meer toe kunnen voegen.
alles duid op een probleem met de syncronisatie van het password van het computeraccount maar de oplossing hiervoor is moeilijk te vinden.
De meldingen die ik nu krijg zijn de volgende:
---------
\\dir1 is not accessible.
The trust relationship between this workstation and the primairy domain failed.
-----------
en helaas is de nt 4 machine nederlands dus krijg ik de volgende melding:
ID 3224
Het wachtwoord voor de machineaccount voor account DIR1$ is niet geweizigd vanwege de volgende fout:
De service voor verificatie is niet bekend
(vinkje voor pré windows 2000 niet vergeten
Tussen aanmelden en afmelden gereboot natuurlijk.
In het register op de nt4 bak de HLM\Software\Microsoft\RPC\Securityservice de waarde van de entry (68 REG_SZ netlogon.dll) gecontroleerd
en verder me suf gezocht op technet en google
[ Voor 34% gewijzigd door r_kluft op 06-06-2003 13:49 . Reden: oops foutje ]