[CD-RW] 8max speed ipv 40x?

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:56
Ik heb een NEC CD-RW 9100A. Die sinds een maand ineens alleen 8x kan branden ipv 40x. Ik baal hier behoorlijk van. Ik heb niks aparts erbij geinstalleerd (wat de NEC helpdesk vermoedde). Heb zelfs nero eraf gegooit ander programma erop testen maar niks helpt. Hij wil niet harder als 8x.
Nu heb ik op google ziten zoeken naar firmwaren en vond iets op de DELL site. Maar nadat gedownload te hebben bleek het voor een andere NEC brander. Weet iemand mischien wat ik hieraan kan doen of waar ik goede drivers kan vinden?

Verwijderd

Misschien de afgelopen tijd andere CD-R's gebruikt? Van een ander merk of oudere Cd-r's?

Probeer anders eens met DMA uit te branden, met mijn 24x brander wil hij ook niet hoger als 12x (met fouten) wanneer DMA aanstaat, en ook dit is PLOTSELING zonder reden gebeurd :? .

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:46 ]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:19

Rival24

I'll Be Back

Probeer hem eens in een andere computer (om het "ik heb niets veranderd" probleem uit te sluiten).

Als je drive een soort "powerrec" technologie aan boord heeft dan kan het zijn dat je drive gaar aan het worden is aangezien je drive het niet voor elkaar krijgt om een cd anders nog goed te branden.

• Bjk
Vanavond bouw ik me nieuwe mobo in enzo, met verse installatie dan zal wel blijken of hij het goed doet de ja of de nee. Maar zijn er nergens drivers. Ik heb al op de NEC site gekeken daar staat ook noppes :|.

• Bjk
Hij werkt nog niet, hij wil alleen op 8x. Maar hij moet toch echt op 40x willen :|
(Na een verse win xp install ook nog niet)
Is er ergens firmware te krijgen voor deze brander?

[ Voor 40% gewijzigd door Bjk op 16-06-2003 18:40 ]

Verwijderd

Staat dma wel aan ?
Dit probleem had is pas ook met mijn phillips 48 x brander.
Kijk maar eens bij je ide controllers in app beheer.
Bij mij kwam dit probleem na instaleren van teveel verschillende progammas voor cd's te fikken.
succses

Verwijderd

andere media ???
sommige cdr-s branden op een lagere snelheid................

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel een recente versie van nero?
Pagina: 1