Toon posts:

Connection Problemen met Cisco Router

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router gekocht van iemand,en zoals cisco zelf zegt;

"Bought used with password", die ik dus niet weet. Heb ik twintig
managment cables van werk erin gezet maar ik kom er niet in.

Ik start Hyperterminal;

BPS = 38400 of 9600
DataB = 8
Par = None
StopB = 1
DTB=None
Poort = Com1
Router = SOHO 677 ADSL
----------------------
er staat connected..je moet dan enter drukken totdat RMON mode verschijnt..
ER verschijnt niks!!!!!!! Helemaal niks..en het mooiste is de pc blijft hangen..zodra
ik de kabel eruit trek is het voorbij.

Doe ik hetzelfde bij de 1900 Switch..werkt het perfect!!!

Weet iemand wat er misgaat/kapot is ? Zo ja..wat zijn de evt. oplossingen

Alvast Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:46 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat voor router is het? Wat heb je al gedaan om achter het password te komen? Heeft die iemand je niet ff het password gemeld, of heb je nog niet aan die persoon gevraagd hoe je de router kan benaderen?

edit: wat zegt de manual erover? Misschien dat daar wat in staat, ik weet het niet zeker...

[ Voor 20% gewijzigd door Remy op 06-06-2003 10:42 . Reden: Erkens tipje ;) ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 06 juni 2003 @ 10:41:
Wat voor router is het? Wat heb je al gedaan om achter het password te komen? Heeft die iemand je niet ff het password gemeld, of heb je nog niet aan die persoon gevraagd hoe je de router kan benaderen?

edit: wat zegt de manual erover? Misschien dat daar wat in staat, ik weet het niet zeker...
ja stom van me..het gaat om een SOHO router..de 677 ADSL..
jah ik ben gewoon genaaid man..hij werd opgestuurd,
alles netjes verpakt in papier in een doos,orginele UTP en ADSL
kabeltje erbij van Cisco maar geen managment cable.Enfin
ik probeer via telnet verbinding te maken..en ja hoor..user access verification,
ik heb alle godvergeten passwords geprobeerd,van standard tot weet ik
veel wat..niks was goed..ik heb hem een mailtje gestuurd..geen gehoor..toen
werd ik pissig, toen reageerde hij eindelijk. Zegt hij dat hij geen wachtwoord heeft,
vraagt ie vervolgens nog: "waarvoor moet je inloggen dan?"

Wat een Sukkel..ik koop toch niet voor niks een Cisco Router..anders was ik wel
voor een Edimax Router gegaan van 3 tientjes! Ik wil hem configureren!!!!!!

Verwijderd

Wind je niet zo op, dat is helemaal niet goed voor je hart. (En zeker niet met dit weer :) )
Zit er niet ergens een reset knopje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 10:55:
Wind je niet zo op, dat is helemaal niet goed voor je hart. (En zeker niet met dit weer :) )
Zit er niet ergens een reset knopje?
niet zo op winden ???

Reset knopje ??? Heb je uberhaupt ooit wel eens een Cisco router gezien ? :S

Verwijderd

De 600 serie heeft een ander pinout op de console port dan 'gewone' Cisco routers... http://www.cisco.com/warp/public/794/600pinout.html

• Remy

Remy

Rielex idd :) Zelf wat dingen uitzoeken over die router is misschien ook leuk om te doen. Ik heb via Google op keywords als "login 677 ADSL" wat links gevonden, o.a. naar Cisco zelf en wat andere sites, die wat vertellen over hoe een diagnose te doen, en hoe te connecten. Zou het een idee zijn om de firmware te updaten? Maybe kom je er dan wel in. Hier een link over hoe en wat van de 677 updates :)

LinkedIn
Instagram

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Me dunkt dat je password recovery moet doen
normaal moet je ctrl-break in drukking via hyperterminal.
kijk ff op deze link

http://www.cisco.com/en/U...ote09186a0080174a34.shtml

hope it helps

Verwijderd

in de boot op ctrl break drukken in de rommon van convig veranderen 1240 d8 ik als je dan toegang hebt de convig weer terug draaien naar 1242 d8 ik era NVRAM en dan rel,, dan komt het als het goed is de router terug als: Router# en zijn alle access en enable secrets eruit even als het bestaande script..

maare voor exacte bescrijving naar de cisco site gaan

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 06 juni 2003 @ 11:03:
Rielex idd :) Zelf wat dingen uitzoeken over die router is misschien ook leuk om te doen. Ik heb via Google op keywords als "login 677 ADSL" wat links gevonden, o.a. naar Cisco zelf en wat andere sites, die wat vertellen over hoe een diagnose te doen, en hoe te connecten. Zou het een idee zijn om de firmware te updaten? Maybe kom je er dan wel in. Hier een link over hoe en wat van de 677 updates :)
maar om te updaten of om je firmware te flashen MOET je toch verbinding hebben ?

btw..hier heb ik teminste wat aan...Reset knop...aub zeg hahaha...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:09:
[...]

maar om te updaten of om je firmware te flashen MOET je toch verbinding hebben ?

btw..hier heb ik teminste wat aan...Reset knop...aub zeg hahaha...
tis niet zo'n domme opmerking als jij er van maakt hoor, veel apparaten hebben een reset knopje waarmee alles terug gaat naar factory defaults.. meestal werken dingen als terminal xcess dan weer.

tlijkt me eerder dat jij gewoon dom bent dat je dit niet aan de praat krijgt.. amateur

blup

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:09:
[...]btw..hier heb ik teminste wat aan...Reset knop...aub zeg hahaha...
Goed dat het nuttig is voor je, maar dat had je zelf dus ook met searchen kunnen vinden.

Overigens is zo reageren met "reset knop...aub zeg hahaha..." niet echt nodig. Martijntje geeft gewoon een mogelijke oplossing, dat hij die specifieke router niet kent maakt dan ff niet uit. Dat jij nou zo'n netwerk-goeroe bent, betekent niet direct dat je zo op antwoorden hoeft te reageren. Mensen zijn dan wat minder geneigd om je serieus te nemen.

edit: wat eendje hierboven dus zegt, in wat directere bewoordingen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 06-06-2003 11:25 ]

LinkedIn
Instagram

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd

Topicstarter
Dat ging over wat anders..zelfde router..ander probleem..topic klopt dan niet echt meer :S

maar oke,iedereen tot nu toe bedankt,jammer dat sommige oplossing niet werken;

1. router firmware flashen (moet verbinding aanwezig zijn)
2. ctrl-f6-break drukken
3. del drukken
4. ctrl-break

etc.

wanneer ik op enter druk blijft hyperT 4 sec hangen (per enter)...
er is dus wel sprake van interactie,want als ik Hyperterminal op ANSI zet gebeurd er niks..tevens ook als de router gewoonweg niet aan staat of aangesloten is.Hij staat nu op auto detect...klopt dat ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 11:48:
[...]

dat is idd de pagina die ik bedoelde
die pagina's heb ik hier liggen..ik heb ze uitgeprint..het gaat ook om de password recovery...maar helaas..geen verbinding..stap 1 faalt! :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 12:06:
[...]

die pagina's heb ik hier liggen..ik heb ze uitgeprint..het gaat ook om de password recovery...maar helaas..geen verbinding..stap 1 faalt! :?
lees je draad eens :/
Verwijderd in "Connection Problemen met Cisco Router"

o, en hanteer de Edit knop eens ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 06-06-2003 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
eendje schreef op 06 June 2003 @ 11:22:
[...]

tis niet zo'n domme opmerking als jij er van maakt hoor, veel apparaten hebben een reset knopje waarmee alles terug gaat naar factory defaults.. meestal werken dingen als terminal xcess dan weer.

tlijkt me eerder dat jij gewoon dom bent dat je dit niet aan de praat krijgt.. amateur
Ik wou hier in de 1e plaats niet op ingaan.maar oke..ik wil geen complete ruzie hier gaan zoeken..absoluut niet zelfs.Maar ff standpunt verdedigen kan wel..

Ik ken geen enkele Cisco Router met reset knop..jij wel ? zo ja..gefeliciteerd want die wil ik ook heel graag...na 3 dagen password recovery te doen(Brute force,flooden etc.) heb ik zeker geen andere opties gezocht...reset knop zou dan wel een van de eerste opties zijn, denk je niet ? Dom afschilderen? dom heb ik niet gebruikt..als je iets niet weet dan ben je absoluut niet dom..is niet erg..MAAR als je er helemaal niks van weet..zeg dan ook niks..ook al probeer je te helpen..met "chill,relax blabla"" fok je het nog meer op. Als een router koopt die je graag wilt heben..en je kan er geen zak mee, en je doet alles wat je kan..dan mag je zeker niet stressen ? whatever..nogmaals niemand is hier dom..that ain't my words..ach..fok het..laten we ontopic gaan en geen ruzie zoeken..

Verwijderd

heb je wel de console op 9600 boud en gebruik je je com1, databits op 8, paraty op none, stopbits op 1?? enne het ff blijven hangen van HT is normaal mits je de prompt weer terugkrijgt

Verwijderd

Topicstarter
haha okee..zal ik volgende keer doen..nee draad is in orde..ook al gechecked..ik hoop niet dat er in de router zelf iets mis is..

Verwijderd

Topicstarter
kom nou niet met amateur aub..want er zijn al 100 oplossing gepost door andere die allemaal werken..*schud zijn hoofd*...kundigheid is hier dan ver te zoeken..dus laten we elkaar geen namen geven..deed ik ook niet

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 12:28 ]

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Als je hyperterminal op 38400-8-n-1 zet, en je zet de router aan, zie je hem dan booten?
Indien niet, dan heb je toch echt een foute consolekabel (aangezien hyperterminal wel werkt bij andere apperaten).
Bij cisco staat een document om zo'n kabel zelf te maken:

http://www.cisco.com/warp/public/794/600pinout.html

Als je die eens probeert, werkt ie waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 12:11:
heb je wel de console op 9600 boud en gebruik je je com1, databits op 8, paraty op none, stopbits op 1?? enne het ff blijven hangen van HT is normaal mits je de prompt weer terugkrijgt
ja alle parameters die je aangeeft heb ik..ze raden je 38400 aan..die heb ik ook al geprobeerd..ik probeer nu alleen safe (9600)..maar hij blijft alleen 4 sec hangen per enter..ik zie helemaal niks tevoorschijn komen..ik zie alleen | haha..

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 12:14:
[...]

kom nou niet met amateur aub..want er zijn al 100 oplossing gepost door andere die allemaal werken..*schud zijn hoofd*...kundigheid is hier dan ver te zoeken..dus laten we elkaar geen namen geven..deed ik ook niet
Niet komen met amateur, en je quote jezelf... ? Anywayz, wat Erkens hier bedoelde Verwijderd in "Connection Problemen met Cisco Router" met lees je draad eens, hij bedoelde dit topic. Namelijk dat die routers een andere pin out hebben blijkbaar.

Lees lees lees tot je erbij neervalt, alsjeblieft. Miscommunicatie is totaal niet nodig als je de tijd neemt om duidelijk te zijn, rustig alles te lezen, en precies aan te geven wat er aan de hand is, wat je al hebt gezocht (dat geef je bv. ook nergens aan...) en wat je al hebt geprobeerd.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 06 June 2003 @ 12:19:
[...]

Niet komen met amateur, en je quote jezelf... ? Anywayz, wat Erkens hier bedoelde Verwijderd in "Connection Problemen met Cisco Router" met lees je draad eens, hij bedoelde dit topic. Namelijk dat die routers een andere pin out hebben blijkbaar.

Lees lees lees tot je erbij neervalt, alsjeblieft. Miscommunicatie is totaal niet nodig als je de tijd neemt om duidelijk te zijn, rustig alles te lezen, en precies aan te geven wat er aan de hand is, wat je al hebt gezocht (dat geef je bv. ook nergens aan...) en wat je al hebt geprobeerd.
ik heb 3 soorten kabels geprobeerd;

1. Cisco managment Cable
2. normale straight cable aan een com een aansluiting
3. de zelfgemaakte volgens de instructies van de Cisco website

Nada..ik lees me ook verrot man..maar ik pis elke keer naast de post..heel veel dingen gelden ook alleen voor de 700/800/1600 etc.

I am running out of options..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 12:16:
[...]

ja alle parameters die je aangeeft heb ik..ze raden je 38400 aan..die heb ik ook al geprobeerd..ik probeer nu alleen safe (9600)..maar hij blijft alleen 4 sec hangen per enter..ik zie helemaal niks tevoorschijn komen..ik zie alleen | haha..
en je hebt geen IRQ conflikt met je com1 (heb eens gigantisch zitten kl*ten toen dat bij mij het geval was)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 12:26:
[...]

en je hebt geen IRQ conflikt met je com1 (heb eens gigantisch zitten kl*ten toen dat bij mij het geval was)
Daar ga ik niet van uit..ik heb hem op een laptop en 3 verschillende desktop Pc's aangesloten..als ik een IRQ conflict op alle 4 heb dan val ik echt neer hahaha..stel je voor..dat zou echt lullig zijn..maar je weet nooit dus ik kijk wel ff..

edit : *done* ook niet..*zucht*..ik heb ook gelezen dat in sommige (wat oudere) Cisco routers je de routers kan resetten door hem open te maken en dan de jumper ff omzetten...maar geld dat ook voor de 677..daar kon ik niks over vinden..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 12:33 ]

Verwijderd

er was voorheen een proggy verkrijgbaar pswdcrkcisco.exe die via de e0 de pswd wist te achterhalen,, helaas kan ik je er niet meer aan helpen, maar ik denk dat 't nog wel te vinden zal zijn op het net.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 12:43:
er was voorheen een proggy verkrijgbaar pswdcrkcisco.exe die via de e0 de pswd wist te achterhalen,, helaas kan ik je er niet meer aan helpen, maar ik denk dat 't nog wel te vinden zal zijn op het net.
DAAAAAAAANK JE WEL!!!!!! Ik ga voor dat programma'tje...ik denk dat dat nu de enige oplossing is!!!!!!! tHANK YOU!!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 12:04:
Dat ging over wat anders..zelfde router..ander probleem..topic klopt dan niet echt meer :S
Daar zit dan wel heel weinig verschil in, veel te weinig om een nieuw topic te rechtvaardigen.
Het is beide hetzelfde probleem, je weet het paswoord niet en je kan niet connecteren met een console kabel.

Ga dus maar gewoon voort hier:
Cisco 677 Router - Standaard Wachtwoord

Je mag ook wel een klein beetje vriendelijker zijn als iemand je probeert te helpen, ook al is die reply niet naar jouw wens.

[ Voor 12% gewijzigd door Predator op 06-06-2003 13:05 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.