Toon posts:

Opstartprobleem PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een een vaag probleem. Mijn pc start namelijk alleen op als ik de pc op zijn kant leg. Ik zal eerst wat info geven over mijn pc...

HEt is een InWin kast bigtower
athlon2400XP
ik heb 2 ddr reepjes pc2100 van cas 2,5 en cas2 . het loopt echter op cas 2.5.
Moederbord is k7s5a. Geheugen heb ik op ULTRA settings...
Verder heb ik altijd wel iets raars met mn voeding uitgespookt van mn kast. Zo heb ik koelboxjes erop aangesloten, en op de voeding een casemod uitgevoerd door verlichting erop aan te hangen. De voedingsFan maakt vaak lawaai.

Verder heb ik alle kaarten aandgedrukt, ook het geheugen. De voedingsstekkers heb ik eruit gehaald en weer stevig erin gedaan. Dit haalde allemaal echter niets uit.

Als de kast staat, dan lopen wel alle FANS in mn pc, ook als de kast ligt. Toch wil de pc alleen booten als de kast op zn kant ligt en het moederbord dan dus ook plat op de grond ligt....

Een vaag probleem ik zit er aan te denken een nieuwe kast te kopen gezien ik mn voeding niet vertrouw...

Verwijderd

hoe heb je verlichting aangesloten en ik zou niet gelijk een andere kast kopen eerder een nieuwe voeding

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gek probleem 8)7

Als je de PC had opgestart wanneer hij op z'n kant ligt, blijft hij wel doordraaien wanneer je hem weer rechtop zet? Of gaat de PC zichzelf stug uitschakelen?

Zie de CPU koeler wel goed vast? Het lijkt me dat de koeler een beetje losjes zit, waardoor de heastink niet de volledige CPU oppervlak raakt wanneer je de kast rechtop zet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de verlichting, en mijn koelbox losgekoppeld maar dan nog wil de pc niet starten. Wel heb ik eens de voedingsspanningen nagekeken, en ik zag dat deze vrij afweken... -12 was -11.5V bijvoorbeeld

Verwijderd

start de pc eens op zonder kaarten....

komt ie wel door de bios....?
mischien helpt een biosreset.....

piept het mobo ook of doet ie helemaal niks...?

beetje meer info mag wel ...... :P

edit: ik zou allestekkertjes ff eruit halen en opnieuw inpluggen.....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 June 2003 @ 10:39:
Gek probleem 8)7

Als je de PC had opgestart wanneer hij op z'n kant ligt, blijft hij wel doordraaien wanneer je hem weer rechtop zet? Of gaat de PC zichzelf stug uitschakelen?

Zie de CPU koeler wel goed vast? Het lijkt me dat de koeler een beetje losjes zit, waardoor de heastink niet de volledige CPU oppervlak raakt wanneer je de kast rechtop zet.
Als ik de kast op zijn kant leg, en ik hoor de BOOT-beep, dan kan ik zonder problemen de hele dag op mijn pc werken idd.......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 10:40:
start de pc eens op zonder kaarten....

komt ie wel door de bios....?
mischien helpt een biosreset.....

piept het mobo ook of doet ie helemaal niks...?

beetje meer info mag wel ...... :P
Ik dacht dat ik behoorlijk wat info had gegeven :P

Anyway ik heb de bios al gereset. helpt niet.
Het mobo geeft een opstart beep als ik hem op zn kant leg anders niet.
De pc zonder kaarten heb ik nog niet geprobeerd, wel alle kaarten opnieuw erin steken.
Voedingsstekkers er opnieuw insteken heb ik ook al geprobeerd.... helpt niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:43 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm, lees je mijn hele reply eigenlijk wel :?

Anyway, als je behoorlijk had geprutst met de voeding, dan zou ik maar gewoon een nieuwe halen :z

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 06-06-2003 10:43 ]

Verwijderd

lijkt mij iets van een verdwaalde losse draad die kortsluiting loopt te maken of iets dat op je mobo is gevallen ik zou je mobo eens eruithalen een uitkloppen ik ben al eens een verdwaalt schroefje tegengekomen die sluiting maakte

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op 06 June 2003 @ 10:40:
[...]

Als ik de kast op zijn kant leg, en ik hoor de BOOT-beep, dan kan ik zonder problemen de hele dag op mijn pc werken idd.......
en als je hem dan als die draait recht op zet :?

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op 06 juni 2003 @ 10:42:
[...]

Ik dacht dat ik behoorlijk wat info had gegeven :P

Anyway ik heb de bios al gereset. helpt niet.
Het mobo geeft een opstart beep als ik hem op zn kant leg anders niet.
De pc zonder kaarten heb ik nog niet geprobeerd, wel alle kaarten opnieuw erin steken,
sorry had je post niet helemaal goed gelezen.... ben net wakker..:P

Verwijderd

Topicstarter
Euhm wat de processorkoeler betreft, die zit muurvast, en raakt het oppervlak goed, dit heb ik zojuist nagechecked en ook opnieuw vastgezet. Wat wel kan is dat er ergens een schroefje kortsluiting maakt, of dat mijn voeding gaar is. misschien dat ik eerst mijn pc helemaal uit elkaar haal, en dan weer in elkaar zet...

Verwijderd

lijkt me een goed plan suc6 :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laatste poging:
BalusC schreef op 06 June 2003 @ 10:39:
Gek probleem 8)7

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei tegen Ou tannou kan ik gewoon doorwerken als ik eenmaal die bootbeep heb gehoord. Ik kan hem dus gewoon weer rechtop zetten..

Ook gaf ik in mn openings topic al aan dat het een BOOTprobleem is. Dus als de BOOT succesvol is verlopen, dan mag je aannemen dat er geen probleem meer is toch??? 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:24 ]

Pagina: 1