Backup probleem

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:43
Iets vaags is er aan de hand. De backup van de data op de server lukt soms wel en soms niet.
BackUp gebeurd dmv 30 gb Onstream Data met bijgeleverde software "1 safe".
De Onstream zit in de balie pc en deze draait op XP Pro.
De backup staat gepland om 2300 s'avonds.
Nu geeft Onstream soms aan dat er onvoldoende rechten zijn om deze data te backuppen. Wat er ook lijkt te gebeuren is dat ergens tussen 1700 s'middags en 0800 s'morgens de balie PC uit het netwerk 'verdwijnt'...je moet dan rebooten om weer toegang te krijgen op het netwerk.
De server geeft bij 'Event Viewer'geen fouten gerelateerd aan dit probleem.
Het hele vage is dus nu dat het soms wel goed gaat...Om de dag lijkt het wel.
Der zit dus iets in de communicatie tussen de Balie PC en de server (win2k met AD).
Na lange tijd van niet gebruiken 'verliest'deze pc (overigens is een nieuwe compaq EVO d310)contact met de server. Dit probleem deed zich ook al eens voor met de vorige PC met Win2k Pro. Alle energie instellingen staan uit..PC gaat dus niet standby, HD wordt niet uitgeschakeld en monitor blijft altijd aan. Ook in de BIOS staan deze instellingen op "minimal".

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. De user 'balie' heeft admin rechten en backup admin rechten.
Wat kan er hier aan de hand zijn?:'(

• stretch
Niemand die ook maar een ideetje heeft??

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bekabeling van je netwerk al eens laten testen??

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• stretch
Bekabeling is herhaalde malen doorgemeten en geeft geen problemen...althans niet tijdens het meten..Het komt soms voor en dan alleen na een bepaalde tijd van inaktiviteit.Althans daar lijkt het op...Overdags zijn er namelijk totaal geen problemen. :(

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

User opties van switch/router bekeken? netwerkkaart op 10mB half duplex zetten HARD!! dit geldt ook voor de router/switch waar hij op aan zit gesloten.

Optie tip: laat outook mail checken om de +/- 2 min. om de verbinding "actief" te houden ;)

Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

stretch schreef op 06 juni 2003 @ 12:03:
Niemand die ook maar een ideetje heeft??
Wil je dat niet meer doen? Kicken binnen 24 uur .. Als je topic uit de topiclist is verdwenen, dan pas mag je wel kicken :) Lees aub de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

• stretch
BalusC schreef op 06 juni 2003 @ 13:10:
[...]
Wil je dat niet meer doen? Kicken binnen 24 uur .. Als je topic uit de topiclist is verdwenen, dan pas mag je wel kicken :) Lees aub de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)
Mijn nederige excuses aangeboden voor mijn 'schop reactie' O-)

Dat met Outlook Express is een goed idee..Zodra het probleem zich weer voor doet zal ik dat gaan doen.
Ik heb nu de server DHCP gemaakt en DNS geforwarded. http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=15561

Ik weet niet of dit de oplossing is maar tot nu toe geen problemen..nog.. :)

[ Voor 25% gewijzigd door stretch op 10-06-2003 10:43 ]

Pagina: 1