Iets vaags is er aan de hand. De backup van de data op de server lukt soms wel en soms niet.
BackUp gebeurd dmv 30 gb Onstream Data met bijgeleverde software "1 safe".
De Onstream zit in de balie pc en deze draait op XP Pro.
De backup staat gepland om 2300 s'avonds.
Nu geeft Onstream soms aan dat er onvoldoende rechten zijn om deze data te backuppen. Wat er ook lijkt te gebeuren is dat ergens tussen 1700 s'middags en 0800 s'morgens de balie PC uit het netwerk 'verdwijnt'...je moet dan rebooten om weer toegang te krijgen op het netwerk.
De server geeft bij 'Event Viewer'geen fouten gerelateerd aan dit probleem.
Het hele vage is dus nu dat het soms wel goed gaat...Om de dag lijkt het wel.
Der zit dus iets in de communicatie tussen de Balie PC en de server (win2k met AD).
Na lange tijd van niet gebruiken 'verliest'deze pc (overigens is een nieuwe compaq EVO d310)contact met de server. Dit probleem deed zich ook al eens voor met de vorige PC met Win2k Pro. Alle energie instellingen staan uit..PC gaat dus niet standby, HD wordt niet uitgeschakeld en monitor blijft altijd aan. Ook in de BIOS staan deze instellingen op "minimal".
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. De user 'balie' heeft admin rechten en backup admin rechten.
Wat kan er hier aan de hand zijn?
BackUp gebeurd dmv 30 gb Onstream Data met bijgeleverde software "1 safe".
De Onstream zit in de balie pc en deze draait op XP Pro.
De backup staat gepland om 2300 s'avonds.
Nu geeft Onstream soms aan dat er onvoldoende rechten zijn om deze data te backuppen. Wat er ook lijkt te gebeuren is dat ergens tussen 1700 s'middags en 0800 s'morgens de balie PC uit het netwerk 'verdwijnt'...je moet dan rebooten om weer toegang te krijgen op het netwerk.
De server geeft bij 'Event Viewer'geen fouten gerelateerd aan dit probleem.
Het hele vage is dus nu dat het soms wel goed gaat...Om de dag lijkt het wel.
Der zit dus iets in de communicatie tussen de Balie PC en de server (win2k met AD).
Na lange tijd van niet gebruiken 'verliest'deze pc (overigens is een nieuwe compaq EVO d310)contact met de server. Dit probleem deed zich ook al eens voor met de vorige PC met Win2k Pro. Alle energie instellingen staan uit..PC gaat dus niet standby, HD wordt niet uitgeschakeld en monitor blijft altijd aan. Ook in de BIOS staan deze instellingen op "minimal".
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. De user 'balie' heeft admin rechten en backup admin rechten.
Wat kan er hier aan de hand zijn?