Toon posts:

Piepend geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik samen met een vriend een lan game speel (BHD) komt er uit mijn pc een vreemd piepend geluid. Ik heb al de search gebruikt maar geen van de gevonden topics matched met dit probleem. Het geluid komt uit de achterkant van de pc, vlakbij me netwerkkaart en het is er alleen als ik in de game zit. De ander heeft daar geen last van. Als ik host heb ik het en ook als hij host is het geluid er. Daar ligt het dus niet aan.

Iemand een oplossing??

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

Reptile209

- gers -

Ga in je kast eens op zoek naar de precieze bron van het geluid. (speakertje ergens, misschien een modem?). Trek desnoods eens wat kaartjes los en probeer nog eens. Ik zou zelf op een intern modem gokken dat (al dan niet per ongeluk) door de game aangezet wordt.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

misschien een ralle fan of een kreunende voeding.....
Post eens ff wat er in je bak ziet....

Verwijderd

Topicstarter
Miditower 300w, y400
PIV 2,53 GHz
512 MB DDR
Asus P4PE LI845 G
DVD rom
Lite on RW
XFX Pine GF-4 MX440
Maxtor 80 GB

Geen modem en een onboard netwerkkaartje (ASUSTek/Broad)

Ik heb me kast opengemaakt maar het ligt niet aan de fan.
Het zit tussen de netwerkkaart en geluidskaart?!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je eens de netwerk-kaart eruit haalt? En dan goed naar je geluidskaart luistert? En omschrijf dat geluid eens :) Als het wat duidelijker is wat voor gepiep het is, dan is de oorzaak misschien wat makkelijker te achterhalen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
het geluid klinkt net als het piepje wat je hoort voordat het RTL4 nieuws begint. Alleen daar houdt het na 4 piepjes op. Ik gaat het ff proberen. (netwerkkaart)

Verwijderd

Misschien toch een speakertje die staat te piepen??(pc speaker b.v.?)trek de kabel van je pcspeaker(als je die gebruikt )eens los :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles losgetrokken maar geen netwerkkaart, geluidskaart of wat dan ook is het. Ook me speakers losgetrokken maar daar lag het ook niet aan. Er zit wel een spdif out kaartje in en die is het die het geluid maakt. Enig idee wat dat is want ik heb er niets ingeplugd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff in de search gekeken en spdif is voor digitaal geluid enzo. Maar goed, die gebruik ik niet dus is er een mogelijkheid dat ik die uitzet in de bios o.i.d.?

Verwijderd

ff nakijken in de handleiding van je mobo.je had het over een kaartje....als je hem toch niet hem toch niet gebruikt verwijder hem dan :).
Pagina: 1