snelheid @home "lite"

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:31
Mensen,

Ik verbaas mij over het volgende.

Ik heb thuis @home normaal (48 € p/m ofzo), en ik haal snelheden rond de 300 a 400 KB/sec.

Nu sloot ik gisteren @home lite (30 €) bij een vriend van me aan, en deze haalt bij speedtest.nl en mordax.nl snelheden tussen de 600 en 800 KB/sec.

Dit is naar mijn idee niet normaal, omdat volgens mij het normale abbo "gecapped" is op 485 KB/sec ofzoiets.
Dan is de lite toch niet sneller?

Ik heb allerlei speedtests gedaan, ook bestanden gedownload, en hij haal af en toe gewoon 800 KB/sec, en altijd meer als 600 KB/sec, dus ik maak geen reken fout.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
Het grote verschil tussen beide abo's is de upload.
Die is volgens mij wel hard gecapped.
Heeft die vriend met dat Lite abonement toevallig een Motorola modem en jij een COM21, en/of zit jij in een ondertussen drukkere wijk?
De download hangt bij @home namelijk voor een groot deel af van de upload. Als je te weinig requests kunt sturen, krijg je ook minder binnen :)
Die Motorola modems reageren een stuk sneller, zodat ze sneller achter elkaar een request kunnen sturen voor een pakketje. Als je ervan uit gaat dat die Motorola modems 10 - 15 ms sneller reageren, zou dat de verklaring kunnen zijn voor het verschil.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik mag blij zijn dat ik uberhaupt een keer hier breedband kan krijgen...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

TD-er: de downstream is als het goed is ook 'hard' gecapt hoor. Is die vriend net aangemeld? Het is namelijk vaak zo dat je de eerste 3 of 4 dagen met @Home Basic op de full-snelheid kan downloaden omdat je cap nog niet ingeschakeld is. Daarna zal het plotseling van de ene dag op de andere nog maar zo'n 40 kb/s zijn.

Die 18 € is trouwens niet het enige verschil, Basic abonnees moeten ook van te voren dik lappen om hun modem te kopen, bij Full zit het in de maandelijkse kosten.

• Grolsch
TD-er schreef op 06 juni 2003 @ 08:49:
Heeft die vriend met dat Lite abonement toevallig een Motorola modem en jij een COM21, en/of zit jij in een ondertussen drukkere wijk?
De download hangt bij @home namelijk voor een groot deel af van de upload. Als je te weinig requests kunt sturen, krijg je ook minder binnen :)
Die Motorola modems reageren een stuk sneller, zodat ze sneller achter elkaar een request kunnen sturen voor een pakketje. Als je ervan uit gaat dat die Motorola modems 10 - 15 ms sneller reageren, zou dat de verklaring kunnen zijn voor het verschil.
lite hoort ook hard gecapped te zijn.
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 08:51:
Ik mag blij zijn dat ik uberhaupt een keer hier breedband kan krijgen...
ja en? is dat een verklaring waarom het zo snel is?
m-m schreef op 06 juni 2003 @ 08:51:
TD-er: de downstream is als het goed is ook 'hard' gecapt hoor. Is die vriend net aangemeld? Het is namelijk vaak zo dat je de eerste 3 of 4 dagen met @Home Basic op de full-snelheid kan downloaden omdat je cap nog niet ingeschakeld is. Daarna zal het plotseling van de ene dag op de andere nog maar zo'n 40 kb/s zijn.

Die 18 € is trouwens niet het enige verschil, Basic abonnees moeten ook van te voren dik lappen om hun modem te kopen, bij Full zit het in de maandelijkse kosten.
idd net do.dag online gekomen, ik dacht ook al dat er waarschijnlijk binnen een week nieuwe firmware in z'n modem zit, en dat het dan niet meer zo snel is.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

De eerste week is het ongelovelijk snel. Daarna zakt het in. Dit is bij alle @home abbo's zo.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30
m-m schreef op 06 June 2003 @ 08:51:
Ahem nieuwe leden moeten altijd hun modem kopen
Dus voor hun is 18 euro goedkoper lekker meegenomen
Ik ben ook zo'n basis klant en het bevalt zeer goed
Als je surft merk je het niet eens en tja moet er iets groots worden gedownd laat ik mijn servertje gewoon draaien
Het komt wel binnen ja :P:P

• Grolsch
Audi_S2 schreef op 06 June 2003 @ 09:23:
De eerste week is het ongelovelijk snel. Daarna zakt het in. Dit is bij alle @home abbo's zo.
okay, tnx voor de info, ik begon er al over te denken m'n abbo om te zetten :)

• tafmaf
Audi_S2 schreef op 06 juni 2003 @ 09:23:
Als je basis hebt wel

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 10:36
De goede firmware moet nog in de modem geladen worden volgens mij, ik heb met chello ook wellis 15 minuten met 800 KB op het net gezeten :P

• Grolsch
kan de firmware erin geschoten worden als het modem aanblijft, of checktie alleen firmware bij een "Reboot" van het motorola modem?

• tafmaf
Je modem gaat dan vanzelf reboten
Dit doen ze op afstand

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:19

Zym0tiC

^_^

niet alleen bij het rebooten. Zo gauw de administratie van @home op orde is zal vanzelf de nieuwe firmware (cap) naar je modem worden gestuurd.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
en als mn com21 nou ineens "toevalig" een stroomstoot van 230 krijgt >:)
krijg ik dan een motorola ? O-)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:13

Exterazzo

Qeasy

Ze laten hem eerst een tijdje op gewoon abbo staan zodat je aan die snelheden gewend bent, maar dan opeens schakelen ze de boel om, en dan download je dus nog maar met een stuk lagere snelheid. Ik ben van mening dat dit is om Lite abbonees alsnog over te halen om Full abbo te worden.

Audentia

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 10:36
Exterazzo schreef op 06 June 2003 @ 09:36:
Ze laten hem eerst een tijdje op gewoon abbo staan zodat je aan die snelheden gewend bent, maar dan opeens schakelen ze de boel om, en dan download je dus nog maar met een stuk lagere snelheid. Ik ben van mening dat dit is om Lite abbonees alsnog over te halen om Full abbo te worden.
:D

Verwijderd

TD-er schreef op 06 June 2003 @ 08:49:
Dit is de eerste keer dat ik een fatsoenlijke verklaring hoor waarom die motorola modems sneller zouden kunnen zijn.
Als dit echt zo is wil ik ook wel van mijn COM modem af.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
heeft jou vriend pas net @home basic. als dat zo is wodt dat binnekort toch geknepen. Was bij een vriend van bij ook. Downloade altijd met 200-400 kb/s (zoals breedband dus) nu nog maar met ongeveer 50 kb/s.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

kevinp schreef op 06 juni 2003 @ 09:57:
heeft jou vriend pas net @home basic. als dat zo is wodt dat binnekort toch geknepen. Was bij een vriend van bij ook. Downloade altijd met 200-400 kb/s (zoals breedband dus) nu nog maar met ongeveer 50 kb/s.
De snelheden zijn max 39kB/s bij lite. Wat iemand hier net al zei zet @home ze eerst lekker op volle snelheid zodat de klanten na een tijd flink balen dat ze ineens nog "maar" 39kB/s halen.
Dat de 800kB/s gehaald wordt ligt puur aan het modem. Die motorola modems kunnen zelfs nog hogere snelheden halen. Die motorola modems zijn ook wat instabieler btw.

Overigens levert Essent al enige tijd zakelijk (SP connect voor ISP`s) ook verbindingen met 256 en 512 kbit upload en zover ik weet worden daar de com21 modems gebruikt. Ik zou dus niet direct proberen om je modem om te ruilen voor een motorola want misschien krijg je daar later nog spijt van gezien deze info ;)

I'm not as think as you stoned I am

• tafmaf
WooK schreef op 06 June 2003 @ 10:45:
[...]

De snelheden zijn max 39kB/s bij lite. Wat iemand hier net al zei zet @home ze eerst lekker op volle snelheid zodat de klanten na een tijd flink balen dat ze ineens nog "maar" 39kB/s halen.
Dat de 800kB/s gehaald wordt ligt puur aan het modem. Die motorola modems kunnen zelfs nog hogere snelheden halen. Die motorola modems zijn ook wat instabieler btw.

Overigens levert Essent al enige tijd zakelijk (SP connect voor ISP`s) ook verbindingen met 256 en 512 kbit upload en zover ik weet worden daar de com21 modems gebruikt. Ik zou dus niet direct proberen om je modem om te ruilen voor een motorola want misschien krijg je daar later nog spijt van gezien deze info ;)
Huh balen :? je krijgt dan wat je besteld hebt :?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
het lite-cap "probleem" bestaat al lang.
Normaal zou je veel lagere waarde moeten krijgen. Ik dacht iets van 128 kbit. Misschien het dubbele.
800kBytes, is de snelheid van de motorola modems met een full abbo.

Van vele mensen in mijn omgeving, die hebben gekozen voor het lite abbonement, is de snelheid gemiddeld hoger dan die van mij full abbo. Heb dus nog zo'n com21.
Na een aantal weken /maanden(misschien noooit) zal je snelheid teruggeschroefd worden.

https://d4armory.io/Player/803500

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:25

Masselink

Voor de dorst

Al je bij speedtest niet inlogt, dan krijg je hele andere resultaten. misschien ligt het daaraan.

Als ik niet in log krijg ik 900-1,024, log in in, dan blijft het steken op 450-500.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
WooK schreef op 06 June 2003 @ 10:45:
[...]
Waar heb je die info vandaan? ik heb al een paar keer geprobeerd om bij Essent een sneller abonement te regelen voor m'n werk. Met name de upload is voor ons doel te laag (bewakingscameras)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:25

Masselink

Voor de dorst

TD-er schreef op 06 June 2003 @ 10:57:
[...]

Waar heb je die info vandaan? ik heb al een paar keer geprobeerd om bij Essent een sneller abonement te regelen voor m'n werk. Met name de upload is voor ons doel te laag (bewakingscameras)
Introweb levert kabel aansluitingen over het essent netwerk.

uit de faq:

Wat is Cable Access?
Met Cable Access maakt u gebruik van het kabelnetwerk van Essent Kabelcom om via IntroWeb toegang te krijgen tot het Internet. Het (coax) netwerk biedt als voordeel dat hoge snelheden gehaald kunnen worden.

Snelheid: Internet via de kabel kan vele malen sneller zijn dan een analoge of ISDN verbinding. Snelheden zijn verkrijgbaar van tot 2400Kbs downstream en 512Kbs upstream.

Always on: U hoeft niet meer (tijdrovend) in te bellen op Internet, maar heeft continu verbinding.

Vaste kosten: U betaalt een vast, maandelijks bedrag voor onbeperkt gebruik van de Internetverbinding. Dit biedt u zekerheid en het is in veel gevallen zelfs goedkoper dan het bedrag dat u aan gesprekskosten kwijt bent als u met een analoge of ISDN verbinding inbelt!

Vaste IP adres: Een vast IP adres maakt het mogelijk mail- en webservers in eigen huis te beheren en biedt ook mogelijkheden voor VPN.

en nee, ik werk niet bij introcom of introweb

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TD-er schreef op 06 juni 2003 @ 10:57:
[...]
d:)b

[ Voor 58% gewijzigd door WooK op 06-06-2003 11:45 ]

I'm not as think as you stoned I am

• Grolsch
hey, ik kwam dit topic weer tegen, en ik wil toch even vertellen dan 10 dagen na aansluitdatum, zijn verbinding is terug geschroefd tot ca. 50 kB/sec.

voor als iemand dit ooit met de search tegenkomt :P

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Da Union schreef op 06 June 2003 @ 09:35:
en als mn com21 nou ineens "toevalig" een stroomstoot van 230 krijgt >:)
krijg ik dan een motorola ? O-)
NOpe
Je krijgt dan gewoon weer een com21 zo'n mooie zwarte dikke kast >:)

...

Een @home lite is en blijft voorlopig nog max +/- 40KB downstream.
Alleen de 1e dag is het zo dat die modems de volle bandbreedte krijgen toebedeelt en 's avonds zo rond een uurtje of 22:00 Draait er een soort script die alle @home basis abbo's terug zet naar die 40KB/sec

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Grolsch schreef op 27 June 2003 @ 09:54:
hey, ik kwam dit topic weer tegen, en ik wil toch even vertellen dan 10 dagen na aansluitdatum, zijn verbinding is terug geschroefd tot ca. 50 kB/sec.

voor als iemand dit ooit met de search tegenkomt :P
is nog hoog ;) aangezien zn max dit is

4015Wp west (Dordrecht)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik kan het nergens terugvinden, maar wat is de upload van @Home basis? Ik heb op dit moment @Home breedband maar wil downgraden naar basis. De download (312 kbit/s) staat gewoon op de @Home-site maar ik kan de upload nergens terugvinden.

/edit
Hmm, bij Speedtest staat dat het 64 kbit up is. Klopt dat nog?

[ Voor 14% gewijzigd door Wokschotel op 29-07-2003 12:45 ]

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 19:17
Heb hier ook @home basis, en die 64 kbit kan wel kloppen. heb mn upload hoogstens uitschieters naar 10kbyte/sec zien maken dus kan wel.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ja, de upload is nog altijd 64kbps.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

rvm schreef op 29 July 2003 @ 20:05:
Ja, de upload is nog altijd 64kbps.
Ik heb dan ook besloten om over te stappen naar Demon ADSL. Geen 8 mbit, alhoewel ik uit mijn raam de tel. centrale kan zien staan ;) Gewoon een 512/256-abo voor 39 euro per maand, zonder aansluitkosten :)

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:16
Ik heb @home basis en bij mij werd precies na een week later na activering van het abonnement de snelheid van 330 kb/s down en 16 kb/s up teruggeschroeft naar 40 kb/s down en 8kb/s up. Ik heb dit toen beide getest bij speedtest.nl
Pagina: 1