Divx crasht en codecs gaan niet weg

Pagina: 1
Acties:

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
De laatste tijd (paar dagen) crasht mijn PC altijd als ik een divx een paar minuten (10-20) laat spelen. Als ik intensief "zap" van het begin naar het einde kan ik zo ook een crash veroorzaken.

Vast een codec prob d8 ik, maar codecs deleten lukt niet :(

Als ik ze uitwis dan verdwijnen ze wel uit de lijst, maar als ik dan op OK klik en terug ga kijken staan ze er weer |:(
Met Audiocodecs werkt dit dan weer wel...

Kan ik manueel de codecs verwijderen, of heeft iemand een ander ID?

EDIT :

Oh ja, dit zijn mijn specs :X

AMD XP 2700+
EPOX 8HRDA+
Connect-3D Radeon 9700
256mb ram
genoeg gekoeld met casefans enz.., dus aan de hite ligt het ook niet ;)

Windows XP met codecs zoals beschreven op http://forum.sharereactor.com/viewtopic.php?t=290

[ Voor 23% gewijzigd door The Dud3 op 06-06-2003 02:22 ]

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Als ik ze uitwis dan verdwijnen ze wel uit de lijst, maar als ik dan op OK klik en terug ga kijken staan ze er weer
Windows File Protection of geen Admin rechten ?
Kan ik manueel de codecs verwijderen
Indien Windows File Protection uitstaat kun je de betreffende DLL/AX/ACM files ook verwijdereen uit je systeemfolder (even kijken welke files in je codec(pack)installatie zitten en je weet welke van de systeemfolderbestanden je codec is.

Windows heeft ook nog andere handige functies: Last Know Good en Systeemherstel.

Overigens ben ik persoonlijk geen voorstander van codecpacks - de beste combi imo is ffdshow + wat je verder strikt noodzakelijk hebt. Alles meer dan nodig kan alleen maar problemen geven en geeft verwarring bij het zoeken naar oplossingen.

Voorkomen ipv genezen: Ghost/DriveImage een perfect werkend systeem en je kunt altijd terug...

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 10:20
www.doom9.org

windows media player classic downloaden, daarmee kan je zelf kiezen welke filters/codecs je wilt gebruiken (ea. aan en uit zetten)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Ik denk dat het mischien aan schijfragmentatie ligt!
Met films op een net gedefragmenteerde HD heb ik het naamelijk niet...

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.