Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] kleine kast maken voor EPIA 800 als Thin client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Via EPIA 8000V gekocht met de bedoeling er een Thin Client van te maken. Hierbij heb ik GEEN behoefte aan een floppy drive, CD/DVD speler en full sized/speed HD. Als HD had ik nog en 12GB 2,5" notebook HD liggen (met converter naar standaard IDE). Als het me lukt wil ik uiteindelijk het liefst opstarten van Flash geheugen (PenDirve, Compact Flash of DiskOnChip).

Ik heb er ook een witte Cubid 2677 Mini ITX kastje met externe adapter bij gekocht. Toen ik de grootte van het moederbord van mijn 'oude' Thin client (een Capio) vergeleek met de EPIA bleek dat het EPIA bordje wel veel kleiner is, maar het kastje om de oude Thin Client is weer veel kleiner dan de Cubid die ik gekocht heb.

Die Cubid 2677 vind ik dus veel te groot en aangezien ik, zoals gezegd geen floppy en/of CD/DVD erin hoef te hebben, heb ik het moederbordje maar zolang werkend in z'n eigen kartonnen doos geplaatst (inbouwen wil ik dat niet noemen). Hierbij heb ik wel de voeding + adapter van de Cubid gebruikt.

Nu is dit op zich wel leuk, en alles werkt, maar een permanente oplossing is het niet. De de temperatuur loopt aardig op als ik de doos dicht laat, en airflow is (nog) niet al te best. Bovendien kan ik niet in karton schroeven, ik heb hier en daar wel wat wat plakband gebruikt.

De vraag is nu: kent iemand een (mini-ITX) kastje waar GEEN floppy en CD/DVD in kan, of hoe ik dit SIMPEL kan maken. Ik heb weliswaar een dremel, maar heb ook twee rechterhanden en ik ben linkshandig :+

Na enige tijd zoeken op Internet kwam ik o.a. het Duitse bedrijf Hush Technologies tegen, maar die verkoopt weer alleen complete systemen.

Een andere vraag is of iemand er al eens aan gedacht heeft om de 12,7 cm TFT 'LCD K(L)EURENTELEVISIE 5010' die bij Conrad op de site saat voor € 249,- (die L staat niet in de omschrijving op de site, als je wilt zoeken... |:( ) als mogelijk beeldscherm te gebruiken, via de TV-out van de EPIA.

P.S.
Dit is mijn eerste post, ik heb braaf de Faq en de moderatiepolicy gelezen (anders was ik ook over oude notebook LCD's begonnen :o ) , maar als ik enige regels of etiketten overtreed, laat dit me dan een beetje vriendelijk weten :)

je kunt naar me mailen op dorpmans(AT)xs4all(DOT)nl

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 01:35 . Reden: Typo's ]

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Misschien is dit wat voor je,

http://www.mini-box.com/m100.htm

Size: 20 cm (W) x4.4 cm (H) x22 (D) cm,
CF naar IDE aansluiting.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de link, goede site.
Helaas ook dit is een compleet systeem, en $ 495,- is het misschien wel waard, maar ik zoek alleen een kastje...

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Ken de deze site? : http://www.mini-itx.com
Je kan daar spullen bestellen, of zelf even kijken of het hier in NL verkrijgbaar is. Of misschien kan je er een idee opdoen en zelf een case maken.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
De kleinste mini itx kastjes worden meestal enkel verkocht incl hardware. Zo'n moederbordje van 17cm x 17cm met die miniscule voeding (55 watt veronderstel ik) kan bij wijze van spreken bijna in een CD-ROM behuizing steken. Het is dus niet echt moeilijk een degelijke, compacte behuizing ineen te knutselen. Dat zal je dan ook het goedkoopst uitkomen. één keer ik me aan mini itx ga kopen, bouw ik zelf een kastje met een 7" TFT displaytje in en die gebruiken als multimedia box. Die 2.5" HDD's kan je makkelijk kwijt. Dus ik zou zeggen, teken een plannetje op werkelijke grootte voor een case en begin te knutselen, zo kan je namelijk ook bepalen waar je ruimte voor fans wil en dus zelf de airflow kan verbeteren wat je bij kastjes die je koopt niet echt hebt. En daar bovenop heb je nog een kastje dat voldoet aan je eisen qua afmetingen.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Kijk een bij conrad naar de behuizinkjes. Dat zijn dan gewoon metalen of plastic doosjes in allerlei soorten en maten. Als je daar 1 tussen vindt die precies past dan kan je daar je Thin Client van maken. Moet je waarschijnlijk toch wel weer wat gaan dremelen. Maar zonder boren en zagen zie ik het nou niet zo snel mooi worden ;).

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 11:07
Ten eerste welkom op got.tweakers.net

Ik heb zelf ook een eden liggen heb daar onder tussen zelf een kastje voor ontworpen, voor ik dig gedaan heb ik eerst een aantal andere opties bekeken zo als standaard behuizingen die je kunt kopen bij conrad en monacor. het grootste probleem was voor mij altijd hoe raak ik een voeding kwijt, als ik het goed begrijp heb jij een voeding extern en heb je dat probleem niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.monacor.com/Produkte/Bilder200/C332390B.jpg die ik op de monacor site heb gevonde #33.2390 die is 221x44x234mm daar zou hij goed inpassen.

Het enige is dat je zelf wel mat moet modden ;)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
maken uit hout??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Droeftoeter: die site had ik a gevonden, maar toch bedankt

BlueForce: Ik heb juist de doos waarin het bordje kwam gebruik om tot een soort bouwplan te komen. Mij huidige 'kast' kan ik helemaal uitvouwen, en zo de maten overbrengen op een of ander materiaal. Ik zie alleen nogal op tegen dat zagen en dremelen. Mischien hou ik het voorlopig maar bij mijn kartonnen doosje, met een extra fannetje aan de zijkant.

Krankenstein & Bpje: dank voor de tip, ik was toch al bij Conrad aan 't kijken, alleen die site was erg traag! Ik zal 'ns kijken bij monacor.

BTW, hebben meer tweakers de originele doos gebruikt?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
jup, en rebels heeft een wel hele mooie doos-mod gemaakt: [rml][ CM]Schoenendoos-mod [ 800kb pics][/rml]

met een hamer past alles

Pagina: 1