Toon posts:

Hoge temp Amd Athlon XP 2600+

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Avond,

ik heb de GoT Search gebruikt alleen niet echt een antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Eerst ff de gegevens:

- Chaintech Zenith 7NJS
- Amd Athlon XP 2600+
- Thermaltake Highest Performance SILENT VOLCANO 9 “CoolMod” Cooler hier zie je meteen de specs

Nou owke ik heb die cooler dus gekocht een beetje voor de show maar ook voor de kwaliteit...maar ik moet dat ding bijna voluit zetten om mijn proc-temp onder de 60 te houden (lijkt mij gekkenwerk).

Ik heb gewoon normaal coolpaste etc. gebruikt en dat ding wordt zo tering warm...Is dan die cooler toch niet voor die processor geschikt of hebben jullie geen flauw idee.

Bij die cooler, zoals je ziet, zit ook een auto fan speed controller (via een sensor). Ik heb die temp.sensor onder me cpu gedaan en niet aangesloten, dit kan toch niet de oorzaak zijn van een te hoge temp (temp controleer ik altijd in bios).

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
De temperatuur van de processor wordt niet alleen beinvloed door de processorkoeler maar ook door de airflow in de kast. Je kan nog zo'n super-duper deluxe koeler hebben, als die zijn hitte niet kwijt kan koelt ie ook voor geen meter. Wat je kan doen is de kast open laten staan en kijken of dat een daling van de temperatuur veroorzaakt. Als dat zo is kan je overwegen om extra fans in je kast te plaatsen die de hete lucht afzuigen en koele lucht blazen. Check verder of je niet teveel koelpasta hebt gebruikt, een druppel is al genoeg. Meer werkt allleen maar averechts.

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry vergeten te zeggen...ik heb dus een Thermaltake Highest Xaser II 6000 Plus Chassis met zwart frontje zie hier de specs

Met dus o.a. 4 coolers...en ik heb een zeeeer goede airflow. Mijn case-temp is nooit hoger als de 30.

• Sailorman
Heb je alle tips gelezen die o.a. hier staan beschreven?

Verwijderd

Topicstarter
Owke...heb ik al is gelezen. Maar lijkt me dan dat een tering onstabiel systeem hebt!

[Een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt.]

Verwijderd

Topicstarter
Kweenie of jij ook Athlon draait...maar een temp van rond de 50 - 53 is toch wel gewenst. Want ik zit duss meer met de cooler...ik denk gewoon dat die cooler het wel redt alleen dan fullspeeds enjah daar is hetgeluid dan ook wel naar...

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 11:54
Niet iedere cpu is hetzelfde, sterker nog er zijn geen 2 cpu's die 100% gelijk zijn.
Wat dus iid ook kan dat je te veel koelpasta hebt gebruik, dit werkt averechts.

Waar wordt die temp gemeten ? op het mobo onder de cpu of echt in de sensor in de die ?

Verwijderd

Topicstarter
Erm...op het mobo zit een sensor...daar lees ik de temp vanaf als ik in de bios zit. Maar bij die cooler zat een temp-sensor voor het automatisch regelen van de fan-speed (begrijpelijk of leg ik het nog krom uit??), dit kun je zien op die link die ik stuurde...

• Sailorman
Ik heb zelf een Athlon XP 2000+ op gemiddeld 55 graden met een zalman cpns 3000+ in een kast met een ongelovelijke bagger airflow. Vandaar dat de kast permanent open staat, betere airflow kan je niet hebben. Maar dat terzijde, als je systeem niet instabiel is en niet uitvalt als gevolg van de hoge temperaturen zou ik me geen zorgen maken als ie niet warmer wordt dan 65 graden. De herrie van je koeler is je eigen schuld. Als je een stille koeler wil moet je niet zo'n thermaltake op hoge toeren kopen, kwestie van orienteren voordat je iets aanschaft.

Verwijderd

Topicstarter
Jah heb ik wel gedaan...maar als die cooler t.m Athlon XP 2800+ easy kan coolen verw8 je niet dat je hem bij een 2600 als bijna voluit moet zetten. Maar owke...mayby beetje eigen schuld.

Duss teveel coolpaste kan dus ook aanleiding zijn voor overhitting...ik kijk dat nog ff na...en hoop dat dat de oorzaak zal zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik zat ook aan een Zalman te denken...alleen heb je ook nog te maken met een fan daarvoor...enjah je weet toch niet van te voren wat het voor een lawaai gaat maken...duss altijd beetje op de gok...

Verwijderd

Ik heb een Tbred B XP2600+ 333mhz, zijn deze goed te overclocken? iemand die er ervaring mee heeft?

Verwijderd

Mijn XP2600+ wordt in dezelfde Xaser II case met fan's en SLK800-Delta 80*80*32mm fan op minium speed zo'n 45° warm

• Crash_Override007
  • Laatst online: 24-07 11:54
Het is idd altijd een beetje op de gok. Ik heb zelf een 1700+ @ 2,1Ghz met spire falcon rock en hij is nou met dit weer idle 54 graden. echt super coolertje, stil en krachtig.

Klinkt misschien heel raar, maar heb je de laatste bios voor je mobo ? Ik heb wel eens vaker gezien dat dit veel uitmaakt.

Verwijderd

Ten overvloede misschien even mijn ervaring:
Ik had ook een XP2600+, die het na 4 maanden voor gezien hield. Koeler was een Coolermaster die t/m XP2800+ moest kunnen koelen, koelpasta die ik altijd gebruik is Arctic Silver II, systeemkast is een Lian Li PC-60 met goed uitgebalanceerde airflow. Temp was van 't begin af aan al redelijk hoog (na het opstarten al snel van ~50 naar ~60, stressed ging ie richting de 70), en ik kreeg steeds vaker vastlopers en spontane reboots (ik draai WinXP en ja die optie staat uit).

Op een gegeven moment kon ik gewoon niks meer doen. Een browser opstarten werd hem al teveel. Na veel gezoek heb ik hem als een XP2000+ laten lopen dmv de FSB te verlagen. Toen draaide ie weer stabiel en koel. Maar ja, daar werd ik natuurlijk niet echt vrolijk van... Ik had speciaal een mobo (ASUS A7V333-X) en een staafje PC2700 aangeschaft om de FSB juist op te krikken.

Ik heb hem op 't laatst maar vervangen voor een P4 op 2.4GHz (draait op een ASUS P4PE, zodat ik het geheugen kon behouden). Persoonlijk vind ik de nieuwere Athlons véél te warm worden, met "beter dan standaard" koeling. Zou niet moeten kunnen IMHO. Ik heb altijd goeie ervaringen gehad met AMD CPU's (m'n eerste was een 486-DX/2 op 80MHz) maar de snellere Athlons zijn gewoon niet te vertrouwen (of je moet waterkoeling toepassen). Jammer maar helaas ben ik weer overgestapt naar Intel. Zelfs met dit warme weer draait het allemaal als een zonnetje.
M'n broer heeft m'n ouwe XP1800+, en een vriend van me heeft een XP2000+, beiden draaien al tijden 24/7 100% stabiel en worden niet te warm. Geeft toch wel iets aan... Ik vermoed dat AMD in de race om de MHz'en een aantal concessies heeft moeten doen.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 13:10
Ik draai een AMD Atlon XP 2800+ Barton (@ 2083 Mhz effectief, 166x12.5) op een Asus A7N8X Deluxe + 2x Corsair 256 MB DDR400 PC3200 Low Latency (3-2-2-2) met een Thermalright SLK800 + Enermax 80mm (komt binnekort Vantec Tornado op) CPU cooler met bij normale kamertemp (rond de 20°c) idle: 28°c, stressed: 34°c en bij het warme weer van de afgelopen week (kamertemp 42°c) idle: 38°c, stressed: 43°c

Dit alles zit in een Chieftec Dragon bigtower (een zwarte dan nog die lekker in zon staat) met 4x papst fans (2 vooraan om 4 HDD's te koelen en 2 achteraan voor afvoer) + 1 Enermax 80mm (sidepanel) + 1 Enermax 92mm (boven voeding) + Vantec Stealth VAN-520A Triple fan voeding (die voor goede afvoer zorgt).

[ Voor 19% gewijzigd door PeGys op 06-06-2003 01:59 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Hier een TT Xaser 5000, Asus A7V333, Xp2000+ en TT Volcano 7+. Die Vulcano 9 koelt slechter dan de 7+. Ik heb momenteel een temp van 32ºC stressed (volgens de diode) en de koeler draait op 5v (oftewel low (3000rpm)).

Voel ook eens aan je koeler of die idd wel warm wordt, misschien zit ie wel niet goed.

• FragFrog
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 00:46:
Jah heb ik wel gedaan...maar als die cooler t.m Athlon XP 2800+ easy kan coolen verw8 je niet dat je hem bij een 2600 als bijna voluit moet zetten. Maar owke...mayby beetje eigen schuld.
Een snellere proc is lang niet altijd een warmere hoor... De 2400+ is berucht om z'n hitte probleem, best kans dat een 2800+ (zeker als't een Barton is) koeler is dan een 2600+. Dat een tot 2800+ gecertificeerde koeler dan moeite heeft met een 2600+ valt te verwachten. Bovendien, die 2800+ is z'n max, dus stressed fan voluit is in theorie net genoeg. Denk je dan serieus dat een 2600+ met redelijke load veel minder airflow nodig heeft?
PeGys schreef op 06 juni 2003 @ 01:56:
(kamertemp 42°c) idle: 38°c, stressed: 43°c
Leuk dat je wilt patsen met je straaljager (wat is het, 9 fans?!), maar je zal zelf ook wel moeten toegeven dat je nu uit je nek zit te l*llen... of moet die kamertemp van 42 graden misschien 32 zijn? ;)

Overigens: ik heb een dual XP2000+, watergekoeld. Als ik beide CPU's 100% load geef, meerdere uren na elkaar, krijg ik temperaturen van zo'n 49 & 53 graden. Veel voor waterkoeling, totdat je bedenkt dat ik 2x zoveel warmte productie heb, en alles afvoer met een radiator die gekoeld word door 2 80mm fans op 5V :)
Kwestie van prioriteiten stellen, wat geld uitgeven voor WC om vervolgens stil acceptabele temps te hebben, of je kast klaar maken om op te stijgen en erachter komen dat dat toch niet zo fijn werkt :Y)

(uitgezondert de true die-hard casemodder die 2 XP2000+'s in 1 kast koel houd met minder dan 3 fans natuurlijk...)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• PeGys
FragFrog schreef op 06 June 2003 @ 02:33:

[...]
Leuk dat je wilt patsen met je straaljager (wat is het, 9 fans?!), maar je zal zelf ook wel moeten toegeven dat je nu uit je nek zit te l*llen... of moet die kamertemp van 42 graden misschien 32 zijn? ;)
6 fans + CPU fan, heb het er toch bij geschreven, en ja, 42°c, woonkamer staat direkt in contact met veranda die opwarmt als de hel waardoor alle warmte van veranda in woonkamer komt. Ik kan nog steeds een thermometer lezen (en niet zo'n digitaal prul maar een echte, goede ouwe thermometer). Voor de rest lees ik waardes uit in BIOS. Ik heb er niet bij gezegd dat het stil is. Het maakt wat herrie maar de temps zijn wel degelijk zo.

Verwijderd

PeGys schreef op 06 June 2003 @ 02:58:
6 fans + CPU fan, heb het er toch bij geschreven, en ja, 42°c, woonkamer staat direkt in contact met veranda die opwarmt als de hel waardoor alle warmte van veranda in woonkamer komt. Ik kan nog steeds een thermometer lezen (en niet zo'n digitaal prul maar een echte, goede ouwe thermometer). Voor de rest lees ik waardes uit in BIOS. Ik heb er niet bij gezegd dat het stil is. Het maakt wat herrie maar de temps zijn wel degelijk zo.
Err, 42°C in je kamer, en met gewone luchtkoeling is je CPU 38°C idle. Ik dacht dat het niet mogelijk was met luchtkoeling om de temperatuur van een processor onder de "ambient temperature" te krijgen, of vergis ik me hier schromelijk :?

EDIT:
Sailorman schreef:
of het bios leest gewoon te hoge waarden uit.
Dat kan het inderdaad zijn. Op m'n ongeflashte Abit NF7 bios bv. met een ThoroughbredA 1700+ was de idle temp rond de 50°C (zogezegd). Na een bios update is de idle temp opeens 41°C. Goed kijken in de changelog van BIOS updates of er niet zoiets staat van "Fixed CPU temperature too high issue." zoals bij deze mamaplank het geval was.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 10:19:
[...]

Err, 42°C in je kamer, en met gewone luchtkoeling is je CPU 38°C idle. Ik dacht dat het niet mogelijk was met luchtkoeling om de temperatuur van een processor onder de "ambient temperature" te krijgen, of vergis ik me hier schromelijk :?
Kan wel, goede airflow is koeler dan kamer temperatuur. 8)

• Sailorman
Inmiddels is dit topic zo offtopic gegaan dat de topicstarter er zo niks meer aan heeft. Terugkomend op je probleem denk ik dat je het in 2 hoeken kan zoeken: je hebt iets verkeerd gedaan bij de installatie van de koeler, hetzij de koeler niet goed geplaatst, teveel of te weinig pasta gebruikt, of het bios leest gewoon te hoge waarden uit. Dit komt regelmatig voor, dat soort sensors zijn niet altijd even accuraat. Kan je die temperatuur gestuurde meuk er ook tussenuit gooien zodat de koeler het volledig aantal toeren draait zonder begrensd te worden?

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 11:31
Blueforce. ik heb precies dezelfde behuizing als jij en met even veel fans erin en ook een enermax voeding. Alleen mijn cpu's worden veeel warmer, 15 c meer :(
hoe heb jij de fans geplaatst. 2 voor die lucht naar binnen blaast, 3 achter die lucht naar buiten blaast en van side panel ook naar buiten blaast ? ( ja het is beetje lawaaiing, maar liever dan oververhitte cpu 's ) ;)

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

Verwijderd

Echt serieuz, je wordt hier op GOT dood gegooid met dit soort forums, mijn cpu wordt zo heet is dat normaal. Nou je kijkt 15 minuten door de dozijnen topics heen die er staan en dan weet je waarschijnlijk wat normaal/niet normaal is.

Ga dan niet weer posten hoe je dat op kan lossen, maar goed nog 1 keer dan maar, uit de specs van de vulcano kan je op maken dat hij tot 2800+ geschikt is. Dus je mag er van uit gaan dat je je fan bijna voluit moet hebben draaien, en dat maakt al een tering herrie (achteraf dus beter een zalman kunnen nemen). Daarnaast is het ook wel handig om een voeding te hebben met 2 fans, een aan de achterkant en een aan de onderkant boven je cpu. Dan nog een 80mm intake aan de achterkant, en heb je een ideale airflow. Dit neemt echt niet weg dat de vrij kleine heatsink van de vulcano alle warmte toch nog over moet dragen aan de lucht, dus in dit geval denk ik dat met fans en airflow tuning je niet veel verder dan een paar graden onder uit komt. Mijn advies als je geen herrie en koele cpu wilt is een zalman cooler, kost wat maar dan heb je ook wat

Verwijderd

Thermaltake liegt dat ze barst of hebben iig nog nooit gehoord van marges. Als je een Xaser met 4 fans nodig hebt + een volcano 9 om je CPU op 60 graden te houden is het iig niet gezond. Mij was ook gegarandeerd dat mijn XP1900+ het makkelijk zou houden in me chieftec+ 4 casefans en een Volcano 6CU die moest werken tot 2200+. Het ding werd zo heet dattie uitviel...

nu zat er ook wel een brute klont koelpasta op (schuld van salland automatisering) maar, gewoon die thermaltake gelul niet geloven en een echte cooler kopen. Mijn Alpha+Enermax@low RPM houdt mijn CPU nu stressed onder de 45 graden. En daar komt bij dat ik me niet meer dood erger aan het gejengel van die 4500 toeren van die everflow. Maar het geluid van een PC zal de gemiddelde tweaker niet echt boeien :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 11:50 ]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik heb dus een AMD Athlon XP2200+ met jawel een standaard AMD cooler (boxed) wel grappig is dat de temp van mij processor maar 45 graden zelfs op deze hete dagen. Wat ik dus doe bij zo'n cooler is dat laagje coolpasta wat al egaal is aangebracht wat naar binnen te schrapen dat het precies op de core komt. Klinkt raar ik heb dit bij meerdere systemen gedaan en temp daalde wel degelijk.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

airflow maakt heel veel uit..
Mijn CPU werd eerst (in silent mode) 55 idle en 60 full load..

toen ik een grotere kast kocht met 5 meer casefans dan voorheen wordt het een stuk cooler:
40 idle 45 full load.. (silent mode)

• PeGys
tak77 schreef op 06 June 2003 @ 11:03:
Blueforce. ik heb precies dezelfde behuizing als jij en met even veel fans erin en ook een enermax voeding. Alleen mijn cpu's worden veeel warmer, 15 c meer :(
hoe heb jij de fans geplaatst. 2 voor die lucht naar binnen blaast, 3 achter die lucht naar buiten blaast en van side panel ook naar buiten blaast ? ( ja het is beetje lawaaiing, maar liever dan oververhitte cpu 's ) ;)
Vooraan de 2 HDD racks met in elke rack een papst fan die lucht inneemt (in elke rack hangen 2 HDD's), dan de side panel hangt een fan van enermax die lucht inneemt, aan de achterkant 2 papst fans die uitblazen en bovenaan achteraan een 92mm enermax die uitblaast. De voeding met 3 fans zorgt voor zeer goede outtake, ze maakt wel wat lawaai (op max evenveel als een enermax 80mm op max). Ik wacht nu nog op een Vantec Tornado (krachtiger dan dat Delta monster) voor op men cpu om die enermax te vervangen.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb gisteren nog een xp 2200+ ingebouwd bij iemand, met een thermaltake 7+. Nergens problemen mee proc blijft keurig rond de 55 graden (stressed) en met 0,0 airflow, en dat met de koeler op low. Thermaltake maakt hele goeie producten imo, alles zit er ook wel es wat bagger shit tussen. Maar even een paar reviews lezen en je bent op de hoogte. Alleen tja het vergt soms wel eens enige kennis om een koeler te plaatsen, een beetje scheef en heel het effect is weg, niet teveel pasta erop doen. Ik zie soms ook wel eens pc's met koelblok gewoon verkeertenom erin :)

Maar om op de problemen terug te komen,

Staat je vcore niet te hoog ?
heb je de nieuwste bios ?
is er bekend dat je mobo hogere temperaturen uitleest dan werkelijk is
Teveel koelpasta ? een HEEL klein beetje is voldoende, ong 0,05 mm pasta is zat

• FragFrog
  • Laatst online: 14:04
PeGys schreef op 06 juni 2003 @ 02:58:
6 fans + CPU fan + 3 fans in je voeding
offtopic:
Reken ik die CPU fan nog niet eens mee.. En hoe je het ook went of keerd: je CPU kan met gewone luchtkoeling nooit maar dan ook nooit koeler worden dan je kamer temperatuur, oftewel, tel overal maar minimaal 4 graden bij op (eerder 6 - 7) en je komt in de buurt van de werkelijke temperatuur. Dat, of je bent zo ### dat je geen analoge thermometer kan aflezen :P

TS: als je geen problemen krijgt, dwz vastlopers of andere rare dingen (niet goed werkende HD's bv.) kun je er rustig vanuit gaan dat er ook geen probleem is. Misschien is zelfs je mobo wat overijverig in corrigeren, of is het contact tussen koelblok en CPU niet optimaal. Zet'm gerust iets zachter, zodra je merkt dat'ie het dan niet meer trekt kun je altijd nog besluiten een andere, betere koeler te kopen :)

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 06-06-2003 16:10 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Ik plaats het toch maar hierin want ik wil er geen topic aan weiden.

Mijn xp2000+ (op epox 8k9a), niet overgeklokt, wordt volgens mbm zo'n 69 graden stressed bij burnk7 en dan volgt er een BSOD (xp). |:( :(

Temperaturen:
- Kast dicht + burnk7: vastloper als temp groter wordt dan 69 graden
- Kast open: 66 graden, nog niet vastgelopen (na een half uurtje)
- Kast open + vcore 1,66volt: vastloper na een kwartier met burnk7 (processor wel 63 graden).
- vcore naar 1.60: kom niet verder als boot menu (spontane reboot op dat punt)..
- Kast open + vcore +-1.70 volt: draait nu nog goed (nog geen burnk7 gedraait)...

Idle temp nu: 50 graden (vcore 1.70v en kast open)..

Mijn vraag: deze temperaturen zijn toch veels te hoog (vooral als ik een STOP krijg van xp) en een standaardkoelertje zou toch lager moeten komen?

Ik zet er nu een tafelventilator op om te kijken naar het verloop van de temperaturen (en dan misschien weer burnk7) en morgen ofzo zal ik wel een betere koeler kopen als het prutsding wat ik nu heb :/

/edit:

De ventilator staat er nu op te blazen; er vallen me twee dingen op:
- sensor 1 is van 40 naar 30 graden gegaan (ws. hdd),
- de processor draait nu op 56 graden (al een tijdje)..

Dus: nieuwe koeler.. :(. Toch wel stom dat een standaardkoelertje niet goed koelt.. 8)7 (of het is gewoon te warm nu).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 16:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2003 @ 01:04:
Mijn XP2600+ wordt in dezelfde Xaser II case met fan's en SLK800-Delta 80*80*32mm fan op minium speed zo'n 45° warm
Heb zelf ook een 2600+ in een lian li pc-60 kast op een abit k7v moederbord.
Verder op de proc een mooie cooler van zalman: CNPS7700-Cu.
Nu werd mijn proc tot voor een maandje geleden ook maar 39-43 graadjes idle en nu ineens 47-51 graden.
Heb niets aan mijn hardware veranderd, geen firmware of bios vernieuwd. Het is even warm op de kamer (17-18 graden), maar toch dat grote verschil!

Heb getest met memtest86+; na 19 uur en tig passes verder nog geen fouten en met prime95 klapt ie er al uit na 3 minuten tot 1,5 uur max. Mijn Windows XP pro is wel een beetje gaar. Kan het daar aan liggen?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
open even een nieuw topic. dit is een heel onnodige kick. want wat jij zegt heeft niks met het topic te maken

Verwijderd

Spacejam schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 01:39:
open even een nieuw topic. dit is een heel onnodige kick. want wat jij zegt heeft niks met het topic te maken
Spacejam, het gaat toch over hoge temperatuur van z'n athlon xp? Ik probeer, misschien niet duidelijk, aan te dragen dat misschien zijn processor wel beetje rot is. Denk ik bij mijn eigen proc namelijk ook een beetje...
Maar als dit toch een onnodige kick is zal ik met genoegen een nieuw topicje starten hoor!!

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
@Raymond Deen :

Je hebt zelf ook door neem ik aan dat je iemand quote die 2 jaar geleden z'n post heeft gemaakt ?
Lijkt me veilig om te zeggen dat hiervoor wel een nieuwe topic geopend mag worden, aangezien ik hoop dat deze topicstarter ondertussen zijn probleem wel heeft opgelost... :P

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

Volgens mij hangt het probleem toch aan de plaatsing koeler/koelpasta/airflow. Mijn broer heeft een Athlon XP 2600+ Barton op een Abit mobo en de standaard AMD koeler. In de case zit 1 casefan op het zijpaneel die verse lucht binnenblaast en de fan van de voeding blaast alles weer buiten. Zelfs stressed komt deze processor niet boven de 40 ° uit (idle rond 30°).

Verwijderd

@MichielioZ: Hmmm, ik moet om die tijd me ook nergens mee bemoeien....
Maarruh wel een nette reactie van je
Pagina: 1