Toon posts:

hoe kan je brander overburnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie titel

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Als je software het ondersteunt (Nero bijvoorbeeld) en je brander ook (Plextor, Yamaha bijvoorbeeld) kan het.

Verwijderd

Topicstarter
:'( dus het kan niet met mijn cdd3610 philips :'(

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Volgens mij wel, probeer gewoon in Nero :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat is overburnen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Overburnen = meer op een CD zetten dan eigenlijk kan: op een CD kan bijv. 640MB, maar EIGENLIJK net iets meer, zet je er 650MB op, dan heet dit overburnen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Weet iemand hoe ver je met de plex1210 kan fikken? Kreeg laatste een error terwijl het maar 76 minuten was... :(
Dacht dat dat wel moest kunnen!
En hoeveel zal er op een 80 minuten cd kunnen? Kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je met 12x minder kan overburnen van op 4x speed?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ook een plextor :9~

Verwijderd

ik kan gewoon 730 mb burnen op een 80 min cd

• 8-Track
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Op zaterdag 25 november 2000 17:15 schreef hufkes het volgende:
Weet iemand hoe ver je met de plex1210 kan fikken? Kreeg laatste een error terwijl het maar 76 minuten was... :(
ligt aan de CD-R die je gebruikt. Met Mitsui's haal ik 76:56, met andere merken minder...

Verwijderd

Topicstarter
lukt dat alleen met nero burning rom?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoever je een cd kan overburnen ligt niet alleen aan je cd-burner maar ook aan de gebruikte cd. (8>

Het programma feurio! kan testen tot hoever je een cd kunt overburnen. Aanrader dus.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
maar kan je alleen nero daarvoor gebruiken?

dat programma werkt niet lekker met mijn vreselijke cdd3610

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Op zaterdag 25 november 2000 17:27 schreef sub-zero het volgende:
ik kan gewoon 730 mb burnen op een 80 min cd
-------------------
rekt het niet dan scheurt het wel
en anders knippen we het open!

Verwijderd

Je kan met die Philips 3610 wel overburnen hoor. Ik heb hem ook en met nero 4 gaat dat uitstekend. Er is wel 1 dikke vette maar: Je moet je bios van de cd brander updaten. Je kan op de site van philips een nieuwe halen(je zoekt je de pleures)of mij ff je email geven dan stuur ik hem op (versie 3.10) ff updaten en brand maar los. Ik brand Twilight's en die zijn vaak 760 MB. En dat gaat gesmeerd.

Verwijderd

Mail me anders maar ff:
Rob@aussems.nl.com

Bee the wee !!!! 3610 is een best apparaat hoor, langzaam maar hij brand echt alles !!!!!!!!!!!!! en zonder foutjes, tis maar dat je het weet

Alleen nooit direct cd gebruiken

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Tip: kijk op www.cdmediaworld.com voor maximale overburn-tijden van zowat elke cdr.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Nou ik heb ff gekeken maar dat klopt niet helemaal. Ik brand zelf altijd met Arita 80 minuten. Heb net een audio cd gebrand met 779 MB erop. Volgens die lijst zou dat niet kunnen :+

Verwijderd

Bios update is onderweg
suc6 ermee

• Blue-Bird
  • Laatst online: 20:03
Met welke optie in Nero kan je overburnen?

Verwijderd

Met:
>file
>preferences
>expert featers
>enable overburn aanvinken en tijd invullen: 80 minuten :P
(genieten maar, lekker lange cd's, Arita 80 nemen !!!)

Verwijderd

Kun je met CDR win ook overburnen aangezien ik bin files heb van meer dan 730 Mb en als ik deze probeer te branden met Arita 80min cd's blijft hij aan het einde tijdens het maken van een leadout track hangen.

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 17:03 schreef rjw het volgende:
Kun je met CDR win ook overburnen aangezien ik bin files heb van meer dan 730 Mb en als ik deze probeer te branden met Arita 80min cd's blijft hij aan het einde tijdens het maken van een leadout track hangen.
Je kunt met Nero overburnen zoals hierboven beschreven. BIN/ISO files zijn makkelijker met Nero te branden dan met CD-r Win naar mijn mening.

Je klikt file -> burn image dan kies je all files je zoekt dan je image file op en selecteert deze. Nero zal aangeven dat het om een foreign image gaat je klikt op ok. Nu open je even de .cue file die bij de bin file zit of iso met notepad (wanneer geen .cue gewoon standaard laten staan) en je kijkt wat de instellingen zijn. Deze verander je in Nero en je kies OK gevolgd door Write en hoppakee, binnen een paar minuten is je image gebrand. :)

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 17:03 schreef rjw het volgende:
Nog even vergeten. Vaak zijn image files mode 2 zodat ze bv 730 MB zijn dit past normaal nog wel op een 74 minuten CD's bij image files van +/- 800 MB heb je daarentegen wel 80 minuten CD's nodig.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
DAO en MODE2 past er max 750 op 'n 80minuten recordable dan pik je al zo'n 82minuten ongeveer ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Sorry mij leer je niets meer over image files branden onder nero. Een image file van 802 MB past nog op een 80 minuten CD. (mode 1 natuurlijk block size 2352) :)

(In een vorige posting schreef ik mode 2 terwijl ik block size 2352 bedoelde.)

Verwijderd

Maar jij bedoelde natuurlijk block size standaard? :?:?

Moi raakt een beetje in de war.

Verwijderd

Het gaat nu boven mijn pet heren !!!
Toch leuk om te lezen

Verwijderd

He jongens laat ff weten of dat flashen goed gegaan is? Ben best benieuwd, zijn der al 3 die me gemaild hebben. Kan ik die progjes hier ook ergens dumpen, kan iedereen die ze wil zelf ophalen. :D:+:+:Y)

Verwijderd

Ik heb tijdens de HCC een Lite-On 12x10x32 gekocht met Burn-Proof. Hij doet 't perfect op 12 speed. Alleen lukt het mij niet om Nero 5.01 te laten overburnen hoewel ik volgens mij alle opties goed heb ingesteld.
Het vinkje staat aan en de tijd is voldoende die ik heb opgegeven voor de data. Het is een film van 712 MB en die moet op een 80 min cd. Volgens Nero is dat hetzelfde als 81:10:xx minuten. Als instelling heb ik dan maar 81:30 ingesteld.

Ik heb alles geprobeerd en volgens mij moet je Nero op deze manier forceren te gaan overburnen ook al past het niet op de cd.
Ik gebruik Platinum 80 min cd's: zal het hier misschien aan liggen. Ik probeer nog wel met Philips 74 cd's om die te overburnen. Maar die Platinums zijn mijn enige 80 min cd's.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ik heb sinds kort de OEM-versie van Nero geïnstalleerd met daaroverheen de 5.0.3.? update (die +/- 1 week geleden op de Nero Site stond)
Dit was nodig, omdat de trial versie begon te eikelen (> zoveel dagen gebruikt ofzo ;) )
Ik gebruik(te) Nero alleen maar om die 90 min CD's te kunnen bakken.
Alleen moet je voor die 90 min CD's kunnen overburnen. Geen probleem, 'k heb de Plex 12/4/32SCSI en met de trial versie ging allees perfect.
Alleen deze nieuwe versie (ook na een nwe install) wil niet meer DAO bakken. :(
Telkens als ik DAO & close disc selecteer en dan probeer te branden, schakelt 'ie meteen weer terug naar standaard instellingen.
Iemand een ideetje hoe dit op te lossen is, anders hebbik echt een vervelend probleem....

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik vind het vreemd. 12/4/32 klinkt vrij nieuw, dus aan een te oude firmware kan het niet liggen. Maar misschien toch eens proberen om een nieuwe te downloaden van www.plextor.com of .be ofzo.

Als je brander te nieuw is dan kan het zijn dat nero hem niet ondersteund maar ja dat zal ook wel niet, maar goed probeer het maar eens.

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 00:09 schreef syntony het volgende:
Ik heb tijdens de HCC een Lite-On 12x10x32 gekocht met Burn-Proof. Hij doet 't perfect op 12 speed. Alleen lukt het mij niet om Nero 5.01 te laten overburnen hoewel ik volgens mij alle opties goed heb ingesteld.
Het vinkje staat aan en de tijd is voldoende die ik heb opgegeven voor de data. Het is een film van 712 MB en die moet op een 80 min cd. Volgens Nero is dat hetzelfde als 81:10:xx minuten. Als instelling heb ik dan maar 81:30 ingesteld.

Ik heb alles geprobeerd en volgens mij moet je Nero op deze manier forceren te gaan overburnen ook al past het niet op de cd.
Ik gebruik Platinum 80 min cd's: zal het hier misschien aan liggen. Ik probeer nog wel met Philips 74 cd's om die te overburnen. Maar die Platinums zijn mijn enige 80 min cd's.
Aan de CD's ligt het in ieder geval niet. Ik gebruik zelf altijd thats write omdat je die lekker ver kunt overbranden maar met philips en platinum moet het ook lukken.

Ofdat je brander het aankan is natuurlijk de vraag dit kun je zien bij de info over je brander ergens inde opties van Nero.

Verwijderd

He jongens, ik heb me blijkbaar vergist in de firmware van de cdd3610. De laatste die ik heb is niet 3.10 maar 3.01. Maar dat overburnen gaat nog steeds goed hoor met Nero 4
Mzzl maar weer

Verwijderd

Die Lite-On is hetzelfde als de plextor kwa binnenwerk. Ik denk dat het komt omdat ie zo nieuw is en niet volledig wordt herkend door Nero.
Die philips 3610 heb ik naast me liggen. Hij heeft iets meer dan twee jaar perfect gewerkt en doet 't eigenlijk nog steeds. De firmware die ik heb voor mijn cdd 3621 is 3.09 en voor de Lite-On is nog geen nieuwere uit.

Verwijderd

Dat is dan nog gewoon ff afwachten, in december komt nero 5.5 dus dan kun je waarschijnlijk flink fikken :)

Verwijderd

Clone-CD doet 't met de Lite-On. Hij herkend 'm goed en brand de cd's ook goed. Alleen wil ik nog vragen of er iemand is met een link voor de juiste instellingen in CloneCD. Ik heb er eigenlijk nooit mee gewerkt omdat ik alle spelletjes toch van het net haal ;).
Pagina: 1