Ik heb zojuist mijn trouwe oude Asus V8200 GeForce 3 DeLuxe omgewisselt voor een Aopen Aeolus Geforce 4 TI4200 8X.
Maar sinds dat de nieuwe kaart erin zit, trilt mijn beeld.
Hoe hoger de resolutie, hoe erger de trilling.
Hoe hoger de refreshrate, hoe harder de golving
Er onstaan letterlijk golven. Dan kan ik werkelijk de letters die boven elkaar staan horizontaal heen en weer zien schuiven.
Voorlopig staat hij even op 800x600 op 120 hz
Als de resolutie zo laag staag staat, dan is de trilling amper waar te nemen, dus de hoge refreshrate zorgt nu waarschijnlijk wel voor golven, maar die zijn niet zichtbaar.
Ik heb onwijs het gevoel dat het softwarematige aansturing is, maar ik heb met de nieuwste nvidia drivers weinig succes.
De search is gebruikt, maar er zijn geen mensen met een vergelijkbaar probleem.
Config:
Windows XP
Philips 109B20 19" Beeldscherm (hier kan het niet aan liggen, omdat de oude kaart prima functioneerde)
De bovengenoemde TI4200
Maar sinds dat de nieuwe kaart erin zit, trilt mijn beeld.
Hoe hoger de resolutie, hoe erger de trilling.
Hoe hoger de refreshrate, hoe harder de golving
Er onstaan letterlijk golven. Dan kan ik werkelijk de letters die boven elkaar staan horizontaal heen en weer zien schuiven.
Voorlopig staat hij even op 800x600 op 120 hz
Als de resolutie zo laag staag staat, dan is de trilling amper waar te nemen, dus de hoge refreshrate zorgt nu waarschijnlijk wel voor golven, maar die zijn niet zichtbaar.
Ik heb onwijs het gevoel dat het softwarematige aansturing is, maar ik heb met de nieuwste nvidia drivers weinig succes.
De search is gebruikt, maar er zijn geen mensen met een vergelijkbaar probleem.
Config:
Windows XP
Philips 109B20 19" Beeldscherm (hier kan het niet aan liggen, omdat de oude kaart prima functioneerde)
De bovengenoemde TI4200