In een Delphi-applicatie maak ik via ADO verbinding met een Access database. Een van de detail query's is de volgende:
:ProductID wordt via een master query opgezocht in een derde tabel.
Als ik de dataset met Edit in edit mode zet, zie ik dat de State keurig naar dsEdit verandert. Zodra ik echter de waarde van het veld LicenseeID verander, krijg ik een foutmelding dat de dataset niet in edit mode staat. Hoe zou ik LicenseeID (in de tblSerials tabel dus) toch eenvoudig kunnen veranderen?
SQL:
1
2
3
4
| SELECT SerialID, ProductID, tblSerials.LicenseeID, Serial FROM tblSerials LEFT JOIN tblLicensees ON tblSerials.LicenseeID = tblLicensees.LicenseeID WHERE ProductID = :ProductID |
:ProductID wordt via een master query opgezocht in een derde tabel.
Als ik de dataset met Edit in edit mode zet, zie ik dat de State keurig naar dsEdit verandert. Zodra ik echter de waarde van het veld LicenseeID verander, krijg ik een foutmelding dat de dataset niet in edit mode staat. Hoe zou ik LicenseeID (in de tblSerials tabel dus) toch eenvoudig kunnen veranderen?
[ Voor 14% gewijzigd door Tomatoman op 05-06-2003 23:54 . Reden: Zonder [norml] tags zie je een smiley in :ProductID. ]
Een goede grap mag vrienden kosten.