Toon posts:

zwart beeld monitor: oorzaak+rep.kosten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit hierro nu met een 21" iiyama monitor waarvan alleen het powerledje het nog doet. Geen enkel teken van leven te bespeuren, ook niet als die op een andere pc wordt aangesloten. Ook het (geheime) menu reageert voor geen meter. Scherm is en blijft zwart. En natuurlijk is de garantieperiode van iiyama (3 jaar) net een paar maanden voorbij :( . Dus repareren gaat geld kosten.
Iemand ervaring met de oorzaak van dit probleem (zekering of voeding monitor?) en vooral met de kosten voor reparatie?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met alleen deze info kan het zooooveel zijn. Kan je niet wat specifieker zijn?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 07:38
Misschien brakke kabel? Als mijn monitor niet van de standby komt krijg ik ook geen menu.

Verwijderd

Topicstarter
Zou niet goed weten welke informatie toe te voegen. Dan maar een beschrijving van wat er gebeurt:
- pc en monitor worden aangezet
- monitor degauss-knal en even later nog een tikje
- pc start op en door
- powerledje monitor brandt (groen), maar dat is ook het enige dat werkt
- op het scherm nada niks te zien (= zwart beeld)
- zelfde ook als de monitor in kwestie aan een andere pc wordt gehangen
Probleem is ontstaan gisteravond. Zoonlief was op zijn kamer aan het huiswerken O-) . Is even in de huiskamer, komt terug op zijn hok en monitor zwart.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45

DUX

blijft ook nu voor Oranje

* DUX probeert voorzichtig:

Is de klassieke brightness-en-contrast-op-nul-zetten-grap uitgehaald misschien?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Hhmm, lijkt me sterk. Naast zoonlief en ondergetekende alleen moeders in huis. Die kan nog geen video programmeren :X , laat staan de monitorinstellingen zodanig aanpassen dat er geen beeld meer is.
Herstel van dat geintje zou dan mogelijk moeten zijn. Maar hoe hard ik ook op de menu-toets druk, geen menu op het scherm.

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
tja, is moeilijk wat over te zeggen van dit is stuk of dat is stuk, zeker bij iiyama
maar aangezien je een 21inch heb zou ik het laten repareren, je kan altijd eerst een prijs opgaaf van hun verlangen, toch?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Ga na of het het waard is om te laten repareren, koop anders een nieuw scherm. Deze is in ieder geval kapot.

You can't have everything. Where would you put it?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

NIet moeilijk te zeggen, kan duiden op paar dingen:

1) Input Selector staat op bijv. BNC, terwijl je Sub-D aangesloten hebt. MAAR dit kunnen we uitsluiten, aangezien het onscreen menu ook niet komt. Blijft over:
2) Hoogspannings unit defect. Is te repareren, maar reken op een paar 100 euro. (2-300 minimaal, schat ik)

BTW: Als mensen die niks zinnigs te melden hebben nu eens gewoon niet zouden reageren, dan hou je tenminste de replies over waar je wat aan hebt. (TwistedMark, MrUfip, tweakerbee)

[ Voor 23% gewijzigd door DynaMikeY op 06-06-2003 15:40 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Op mijn werk staat een VM PRO 512 die al twee keer hetzelfde heeft gehad.
De koerier weet van niks en bij teleplan kon je ook niemand te pakken
krijgen over wat het precies is, maar het ligt aan de monitor zelf.

Gelukkig viel alles binnen de garantie :)

Wat wel opviel is dat bij het degaussen de 'knal' sinds de laatste
reparatie een stuk minder luid is.

Meer kan ik erover niet zeggen, ik hoop dat de reparatiekosten
meevallen

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alle replys over elkaar heen leg, is de conclusie: hoogspanningsunit brak. Gaat zo te zien wel een paar euros kosten.
Nog ff een vraag voor het geval ik mijn 21" bij iiyama/teleplan laat repareren: iemand ervaring met reparatie buiten garantieperiode bij teleplan. Want als ik daar (teleplan) zwaar getild wordt, is een andere optie (2dehands 19") misschien een betere optie.

Verwijderd

Ik heb hier een 15" CTX PR500T, die precies dezelfde symptomen geeft.
Hij lijkt het perfect te doen, maar wanneer je verwacht dat het beeld verschijnt, komt het niet.

Het lichtje brandt wel groen en wordt oranje zodra ik de VGA-stekker uit de PC haal.

Hier: Eizo Monitor (zwart scherm) lees ik iets over een andere kapotte monitor, die maakt bij het inschakelen ook twee tikken: eerst een "dunk!" en dan een "tik". Alleen, geen beeld. :(

Nu lees ik hier boven dat het waarschijnlijk aan de hoogspanningsunit ligt, maar zijn er ook nog andere mogelijkheden? (kabel?)
En als het toch aan die unit ligt, is dat voor een 15" ook zo duur?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 03:05 ]

Pagina: 1