k7vt2 sluit niet meer af.

Pagina: 1
Acties:

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Vanmorgen kreeg ik mijn comp niet meer aan. Powerknop deed niks. Heb uit eindelijk maar de powerkabel uit de voeding gehaald, er weer in gestoken en ja hoor hij begon weer geluid te maken(hd,fan). Maar het beeldscherm bleef maar knipperen(ledje). :'( > dus, hij startte niet op. Hierna hield ik de powerknop een paar seconde in om hem weer uit te zetten > zonder effect. Dit heb ik 2 keer gedaan. Op eens wel beeld(beginscherm) met de melding dat mijn comp na een paar pogingen niet opstart > en ik werd naar het bios geleid.
Hier heb ik maar gewoon de default setting geladen. > na afsluiting , liep de comp gewoon door naar xp.
Hier probeerde ik uit of de powerknop kapot was > door er op te drukken > normaal sluit hij dan windows af en daarna de comp.(compleet uit dus) > Hij ging maar tot "bezig win af te sluit". Ik hoor wel dat de hd's uitspinnen > maar de fan's blijven draaien. > Ik krijg mijn pc met geen mogelijkheid uit zonder de power kabel uit de voeding te trekken.
Als ik hem dan weer erin stop gaat hij auto. weer aan > met het zelfde verhaal > geen beeld > alleen als ik de powerknop een tijdje in houd en weer los laat. > start xp weer op :?

Ik heb al cmos gecleart > maar er verandert niks 8)7
Voeding ligt het ook niet > al met een andere uitgeprob.
Natuurlijk heeft het alles van tevoren wel gedaan, ik heb ook niks geinstal. > of iets dergelijks.
Mobo gewoon kapot????

[ Voor 6% gewijzigd door datkanveelbeter op 05-06-2003 23:08 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doe eens een bios update. dat klinkt nogal cliché, maar dat is iets wat bij asrock veelal nodig is. helpt dat nog niet dan is het bordje gewoon gaar denk ik ja. je zou dan nog ff kunnen proberen om hem uit de kast te slopen en aan te zetten met zo weinig mogelijk er in. (dus op tafel, liefst netjes op een schuimrubbertje ofzo, zodat hij geen kortsluiting in de kast kan maken en zodat het niet aan je power of reset knop ofzo kan liggen) wil hij dan nog niet lekker lopen dan is ie echt gaar. (ik heb wel vrij veel asrock verkocht en heb zelf een k7s8x dus ik heb wel wat ervaring er mee)

[ Voor 20% gewijzigd door smvs op 06-06-2003 00:01 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Beide voorstellen(bios update, nagaan kortsluiting) geven geen oplossing.
Mobo gaar dus??
Is wel klote, zit ik weer een tijdje zonder mobo(moet dan opgestuurd worden)
Maar toch bedankt voor je voorstellen >> Ik had me wel kapot verbaast als die bios update geholpen had. Want dat wil zeggen dat het rom geheuge zonder een write opdracht toch kan worden verandert, en danwel zodanig dat voor de rest de mobo wel gewoon werkt.
Duidelijk een hardware probleem eigenlijk > maar misschien had iemand wel een geniaal idee. B)
Dat word dan gewoon ef opsturen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door datkanveelbeter op 06-06-2003 02:05 ]