Ik neem deze even om te reageren, daar die het meest te maken heeft met mijn vraag.
Het bedrijf waar ik werk verkoopt sinds kort naast licht- en geluidsapparatuur ook plasmaschermen. Het nieuwe type van dit scherm heeft eindelijk echt fatsoenlijke aansluitmogelijkheden, bovendien ondersteunt het 'progressive scan via DVI'.
Nu weet ik wel ongeveer wat progressive scan inhoudt dankzij de lieve mensen van Panasonic

Progressive scanning, otherwise known as 480P (p=progressive), creates a picture signal with double the scan lines of a conventional interlaced picture, 480I (I=interlaced), to create a noticeably sharper image. The 480P image offers higher picture resolution and eliminates virtually all motion artifacts. Even on large screens, the progressive scan lines are barely noticeable and picture flickering is greatly reduced, so you can enjoy extended viewing without eye fatigue.
Dus in plaats van een half beeld in 1/50e seconde een heel beeld in 1/50e, zodat je nauwelijks nog motion artifacts hebt. Een collega van me heeft het altijd over zijn lijnverdubbelaar om de beeldkwaliteit te verbeteren. Dit is niet meer nodig omdat die hetzelfde effect heeft als progressive scan, toch?
Op de DVI dus althans, want dat is de enige aansluiting waarbij het ondersteund wordt. Iemand enig idee waarom het alleen daar is trouwens? Betekent DVI dat ik er alleen videokaarten met DVI uitgang op kan aansluiten, of hebben tegenwoordig ook andere apparaten een DVI uitgang?
In de specificaties staat wel 'Digital Motion De-Interlaced' maar wat dat mag betekenen weet ik ook niet. Er zit ook DVI-I op, dat betekent als ik het goed heb dat de DVI connector zowel analoog als digitaal signaal ondersteunt. Ik heb alleen nog nooit gehoord van analoog signaal over DVI.
[
Voor 18% gewijzigd door
TripleM op 20-01-2005 09:41
]