Unattenden installatie is inderdaad redelijk eenvoudig op te zetten. Wat applicaties betreft, die moet je inderdaad even stuk voor stuk bekijken. Sommige pakketjes komen niet standaard in MSI maar zijn met de juiste opties wel unattended te installeren, zoals Winzip bijvoorbeeld.
Ik raad je aan om op Technet even de juiste info te zoeken om Unattended op te zetten en daarna gewoon aan de gang gaan. Wat je tegen gaat komen kan niemand je vertellen.
Wat Unattended betreft, ik had wel in het begin wel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Waar het uiteindelijk op neer komt is dat je je met setupmgr.exe uit deploy.cab een drietal files aan maakt: UNATTEND.TXT, UNATTEND.BAT en UNATTEND.UDF. Als ik me niet vergis helpt die wizzard je zelfs met het aanmaken van een distributiepunt.
Persoonlijk gebruik ik een TCP/IP bootflop waarna ik
doe om de boel op gang te brengen. Daarvoor heb ik de UNATTEND.BAT wel even aan moeten passen, in plaats van Winnt32 roep je Winnt aan en de syntax van de opties is net even anders.
Succes verder. Mocht je nog tegen concrete problemen aanlopen dan horen we het wel.
EDIT: O ja, RIS doe je als je (vrijwel) identieke hardware hebt en een andere optie is Unattended vanaf de cd.
[
Voor 5% gewijzigd door
Jazzy op 05-06-2003 23:17
. Reden: Laatste regel er bij gezet. ]