[IIS 5.1 + ASP + PHP]Scripts uitvoeren met een interval

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op een webserver eens in de zoveel tijd een aantal scripts automatisch laten runnen om wat zaken te checken en om de status van wat andere servers te controleren...

Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om een aantal verschillende PHP & ASP scripts op een vooraf in te stellen interval te laten uitvoeren?

Ik heb hierover wat info gevonden op internet maar niet voor beide programmeertalen... Het geheel draait dus op IIS 5.1 en daarover is bar weinig bruikbare informatie te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Windows Scheduler gebruiken; werkt niet echt nauwkeurig als je dit alleen met ASP / PHP wil oplossen.

De scheduler (of Cron Job op *nix) is hiervoor gemaakt.

[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 05-06-2003 21:52 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

ASP en PHP zijn bedoeld om resultaten in een browser te tonen, niet om on-demand vanuit een scheduler taken uit te voeren. Wat wil je exact met die dingen? Want volgens mij zijn dit niet de meest geschikte omgevingen....? :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

curry684 schreef op 05 June 2003 @ 23:18:
ASP en PHP zijn bedoeld om resultaten in een browser te tonen, niet om on-demand vanuit een scheduler taken uit te voeren. Wat wil je exact met die dingen? Want volgens mij zijn dit niet de meest geschikte omgevingen....? :?
In principe leggen de meeste mensen de link niet tussen ASP (icm VBSCript) en een simpel VBScriptje. Aangezien clientside output volstrekt onbelangrijk is, zullen de meeste mensen niet er aan denken dat ze geen enkel ASP-object gebruiken.

Volstaan zal dan ook meestal worden met een rename van .asp naar .vbs, evt. met hier en daar een kleine aanpassing.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zoals gorgi_19 al zegt is dit niet makkelijk te doen met PHP of ASP.

Er zijn 2 'oplossingen'
• Je kunt een ondemand systeem gaan draaien die werkt dmv caching. Dus als iemand de informatie moet hebben, dat deze opgevraagt wordt.
• Als je bijv stats wilt hebben, schiet PHP/ASP gewoon te kort. Het is immers een webscriptingtaal, en die functionaliteit gebruik je dan niet. C++/Java/C# zijn dan ook gewoon opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Glimmi je kunt php scripts ook gewoon via de command prompt uitvoeren door php.exe index.php aan te roepen.
Je krijgt dan de output van de cgi versie van php gewoon terug in de prompt.

Asp kun je veeal terug brengen tot visual basic en dan even snel compilen en op de zelfde manier aanroepen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus in principe het beste een aantal PHP pages in Cron job kunnen zetten op onze linux bak en die dan remote de ASP's aan laten roepen. De results van de ASP pages kan ik dan met PHP wel weer verwerken.

Het idee achter deze setup wordt dat we straks een aantal server stats, status en error meldingen via 1 betrouwbaar systeem kunnen doorsturen naar o.a. mail, sms en een grafish LCD. We hebben namelijk een paar windows machines die het de laatste tijd een beetje zwaar hebben. Als er dan iets fout mocht gaan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk weten zodat we actie kunnen ondernemen...

Ik denk dat ik nu wel een eind verder kan komen... thnx alvast! Als iemand anders nog tips of suggesties heeft dan zie ik die graag hieronder verschijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik zou dus in principe het beste een aantal PHP pages in Cron job kunnen zetten op onze linux bak en die dan remote de ASP's aan laten roepen. De results van de ASP pages kan ik dan met PHP wel weer verwerken.
Windows kan ook 'cronjobs' aan. Via de scheduler. (Taakbeheer, oid, in het Nederlands)

[ Voor 83% gewijzigd door Grijze Vos op 06-06-2003 03:40 . Reden: te snel gelezen :S ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1