Toon posts:

CPU koeler op chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste GOTers,

ik heb een Asus A7V33 (VIA KT333 dus) en nou heb ik hier nog een oude cpu koeler liggen van n Duron 650, nou is mijn vraag:
kan ik die op mn chipset 'plakken' met zo'n warmtegeleidend plakband???
ik heb helaas geen pics van de koeler maar er zitten zon beetje 30/40 vinnen op, en dan wou ik de fan eraf halen, is het verstandig om met die plakband dat te gaan doen... of is t beter om het te 'lijmen'???

voor de admins:
ik heb al gezocht, kon hier niet GENOEG info over vinden en ik wil ook de mening van de ECHTE GOTers horen, als dat mag? _/-\o_

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
[search=adhesive] ;)

tvw

Verwijderd

hoeveel weegt die ?

Verwijderd

Topicstarter
mmmkee...
k wordt dr nog ni helemaal wijs van maar t is al meer info dan dat ik zelf gevonden had, thnx _/-\o_

heeft hier iemand ervaring met het 'plakken' met die warmtegeleidend plakband, en zo ja, goede of slechte???

edit:

zo ongeveer 50/70 gram ofzo :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 21:56 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die warmtegeleidende plakband geleid de warmte belange niet zo goed als echte koelpasta. Als die niet te zwaar is waarom neem je dan geen echte koelpasta met een beetje secondenlijm of thermal adhesive?

Verwijderd

dan kan je hem wel plakke met adhesive

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je de heatsink met thermal adhevise opplakt ben je defenitief je garantie kwijt. Weet je zeker dat je dat wel wilt?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

zoeken naar 'a7v333' bij images.google.com
Ik zie dat er aan de weerszijden van het Northbridge twee montagegaten zitten. Je zou twee kleine gaatjes onder de heatsink kunnen boren en twee boutjes erin draaien. Zo had ik het vroeger ook gedaan met de 440BX Northbridge van mijn oude BP6 :)

Afbeeldingslocatie: http://balusc.xs4all.nl:8003/GOT/BP6-Fans.jpg

Die rechtsonder is dus een Coolermaster SocketA koeler B)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 05-06-2003 22:04 ]

Verwijderd

Gewoon met thermal adhesive van atric of zo, als je heatsink niet te zwaar voor je gevoel! Zalman heeft ook een heatsink voor de north birdge (Zalman ZM-NB32) (niet zo duur en kan zowel met 'bouten' als adhesive)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 22:07 ]

• iets
dual-zip schreef op 05 June 2003 @ 22:02:
[...]

Als je de heatsink met thermal adhevise opplakt ben je defenitief je garantie kwijt. Weet je zeker dat je dat wel wilt?
Hoe je hem ook vastmaakt, je bent altijd je garantie kwijt.

Ja oke Tiewraps 8)7

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 05 juni 2003 @ 22:04:
[...]

Ja oke Tiewraps 8)7
Hoezo als je een oplossing hebt waarbij je de orginele koeler terug kunt plaatsen?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 05 June 2003 @ 22:04:
[...]

Ja oke Tiewraps 8)7
:? Als jij hem met die drukpinnen vastmaakt ben jij je garantie niet kwijt hoor :P Dat zouden dat fabrikanten wel willen, maar zo werkt (het bij mij) niet >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• iets
dual-zip schreef op 05 juni 2003 @ 22:26:
[...]

:? Als jij hem met die drukpinnen vastmaakt ben jij je garantie niet kwijt hoor :P Dat zouden dat fabrikanten wel willen, maar zo werkt (het bij mij) niet >:)
Drukpinnen :?. Volgens mij heeft dat ding niet eens drukpinnen.
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 22:09:
[...]

Hoezo als je een oplossing hebt waarbij je de orginele koeler terug kunt plaatsen?
Ik denk niet dat je de restejes lijm/adhesive onder de originele heatsink nog weg krijgt. Zullen ze daar bij asus niet naar kijken dan?

tvw

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 05 June 2003 @ 22:31:
Ik denk niet dat je de restejes lijm/adhesive onder de originele heatsink nog weg krijgt. Zullen ze daar bij asus niet naar kijken dan?
Adhesive krijg je inderdaad niet weg, maar die plakband wel. Maar jij zei:
ShotGun schreef op 05 June 2003 @ 22:04:
[...]

Ja oke Tiewraps 8)7
en dat klopt niet ;) :7

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als de koeler uit allemaal losse 'zuiltjes' bestaat, kan je de 2 boven de gaten er af halen en een gat er in boren, en alles vervolgens met M3 boutjes vastzetten (wel isolerende ringetjes gebruiken).

Als je ze lang genoeg neemt kan je zelfs de ventilator er op zetten. (zal wel 40x40 zijn)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• iets
Ow?

Je zult dan wel weer de originele heatsink (onbeschadigt) terug kunnen zetten op de manier zoals hij ook vast gezet was :P.

offtopic:
Is eigenlijk wel lame om dan je garantie nog te claimen :X

tvw

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 05 June 2003 @ 22:41:
Ow?

Je zult dan wel weer de originele heatsink (onbeschadigt) terug kunnen zetten op de manier zoals hij ook vast gezet was :P.

offtopic:
Is eigenlijk wel lame om dan je garantie nog te claimen :X
Waarom is dat lame?

alleen maar omdat fabrikanten vinden dat je dan je garantie kwijt bent wil niet zeggen dat je die echt kwijt bent. Wij tweakers (hoop ik dan :P) weten heus wel dat je mobo niet stuk gaat door het verwisselen van de NB-heatsink, tenzij je een stumper bent natuurlijk :P

Via een IA een Zalman NB-heatsink besteld, als ik die monteer ben ik dus volgens jou m'n garantie kwijt ? :D

• iets
Laat ik het anders zeggen: het is lame om je garatie te claimen als je je eigen NB kaduk heb gemaakt door (de gevolgen op de lange termijn van) die koeler :P.

tvw

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als ik me niet vergis is de A7V333 vastgezet met 2 zwarte pinnetjes. Het is alleen zaak deze er heelhuids uit te halen (valt niet mee).

Mocht er iets mis gaan hoef je er alleen maar koelprut tussen te doen en het heatsinkje weer terug te zetten.

offtopic:
Wat een wereld id, na de vorige post

Verwijderd

ik heb het met ijzerdraad gedaan. [na een hoop in het koelblok zagen] :P afgescherm met een stuk snelbinder [aan de achterkant van het mobo] en de rest met ty-raps© vast gemaakt.

* ben ff pics zoeken, waar het duidelijk op staat.

[img=400,400]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010016.JPG[/img]
Klik hier voor het grote plaatje

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/saushenk/P1010013.JPG
Klik hier voor het grote plaatje

en hier de voorkant.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:06 ]

Verwijderd

Garantie...ahum..lekker boeie!

Gewoon erop plakken met ASA. Die krijg je er echt wel weer af en je orginele sink kan er ook gewoon weer op. Als je namelijk met een stuk plastic over de chip heen gaat haal je die ASA er wel af.
Gaatjes boren werkt idd veel beter..je kan dan gewone pasta gebruiken en de koeler lekker strak zetten :)

Verwijderd

de garantie kan je vaak toch wel krijgen, die lui lul je vaak zo om.

en anders: void your warrenty; zoals een aantal lui zullen zeggen. :P

*edit: een dubbelepuntP.
*edit: fuwture fewture heeft mijn plaatje kleiner gemaakt :'( , was 600 al niet klein genoeg?? :'(
*edit: fuwture in fewture verandert.

VET!! 3x edit!!.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 09:22 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 09:12:
Gaatjes boren werkt idd veel beter..je kan dan gewone pasta gebruiken en de koeler lekker strak zetten :)
Precies.. 't is makkelijk te maken en 't koelt veel beter..
(alleen de koeler ook weer niet te strak zetten, en zeker ook niet schuin zetten!)

Maar ik zou voor deze optie gaan, gezien het feit dat je het ding gewoon passief wilt gaan koelen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 09:15:
de garantie kan je vaak toch wel krijgen, die lui lul je vaak zo om.

en anders: void your warrenty; zoals een aantal lui zullen zeggen. :P

*edit: een dubbelepuntP.
*edit: fuwture fewture heeft mijn plaatje kleiner gemaakt :'( , was 600 al niet klein genoeg?? :'(
*edit: fuwture in fewture verandert.

VET!! 3x edit!!.
Nu kun je erop klikken :P

Verwijderd

ik heb een oude cpu fan in twee gezaagt en deze op mijn videokaart gedaan. Misschien kun je ook zoiets doen maar dan prop je hem op je nb. (met een decoupeerzaag met ijzerzaagje moet het blok in 2 zagen wel lukken) let er alleen wel op dat je niet teveel weg zaagt :+

Verwijderd

wat een onzin die garantie, als ik een passieve chipset koeler vervang voor een actieve ben ik in koelcapasiteit er behoorlijk op vooruit gegaan, als ze mij dan de garantie op dat mobo wijgeren omdat er een andere niet standaard maar met veel hogere capaciteit opzit,waar zijn we dan helemaal mee bezig? ik heb dat passieve ding ook vervangen voor een blue orb en als ze mij die garantie wijgeren ga ik wel ff met asus mailen, die zullen me vast gelijk geven, als ik die mail uitprint dan moeten ze wel garantie geven of ze willen of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 05 June 2003 @ 22:39:
Als de koeler uit allemaal losse 'zuiltjes' bestaat, kan je de 2 boven de gaten er af halen en een gat er in boren, en alles vervolgens met M3 boutjes vastzetten (wel isolerende ringetjes gebruiken).

Als je ze lang genoeg neemt kan je zelfs de ventilator er op zetten. (zal wel 40x40 zijn)
50x50 ;)

maar ik ben hier wel blij dat de admins mn topic laten leven _/-\o_
mn eerdere topics vergat ik de hele tijd dr bij te zetten dat ik al ver gezocht had |:(

maar thanx voor alle adviezen :> ik ga t maar s uitproberen dan...

maar mischien koop ik wel n mooie cpu koeler ofzo...

edit:
Ik hoorde laatst wel dat Asus nogal snel gaat zeuren over de garantie, mn broer heeft zn mobo ook naar de klote omdat ie 333 geheugen op 400 heeft gezet (Asus A7N8X) en op de site van asus staat dat ie 400 mhz ondersteunt... afwachten wat ze gaan doen met de garantie :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 12:54 ]

Verwijderd

asus bellen anders, die spreken de winkel er dan wel op aan.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 22:04:
Gewoon met thermal adhesive van atric of zo, als je heatsink niet te zwaar voor je gevoel! Zalman heeft ook een heatsink voor de north birdge (Zalman ZM-NB32) (niet zo duur en kan zowel met 'bouten' als adhesive)
Zelf heb ik de NB32J van Zalman, lekker dingetje hoor, hielp om mijn North bridge van 9 uitwijkgraden naar 0 uitwijkgraden te brengen.

Ja je hoort het goed....idle of stressed, temps veranderen niet. Helaas kan ik dat nog niet van de processor zeggen!

Vergeet er geen AS III op te doen, heerlijk spul en het scheelt echt!

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 06-06-2003 14:03 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Dremel _/-\o_

heb ik ook ;)
zal wel kunne, maar dan moet je wel n grote cpu koeler hebbe... deze is 50x50 ongeveer, of n COMPLETE zalman dr op zette...En 1 op je cpu... lijkt net Dual cpu >:)
Pagina: 1