P4 proc dood of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik zat net lekker te gamen, en daarna ff te internetten.
Opeens had ik een freeze tijdens het internetten, dus ik ff de reset button indrukken.
Echter geeft de pc geen kick meer. Beeld blijft zwart en verder gebeurt er weinig.

Specs: Asus P4TE, P4-1.8A(@18x110), 2x 256MB Samsung RDRAM.

Ik dacht eerst dat de m'n pas aangeschafde Radeon defect was, maar ook met m'n GF3 en een PCI S3 videokaart doet de pc niks.

Alle fans en ook de harddisk, cdrom etc. werken zover je dat kan testen.
Ook het ledje op het mobo brandt, tevens werkt ook de numlock toets :?
PC beept niet, ook zonder mem...

Alles heb ik al losgekoppeld, kaarten eruit gehaald, CMOS gereset, maar het mag allemaal niet baten. Optisch kan ik ook niks raars ontdekken, ook niet aan de proc.

Is mijn processor overleden (SNDS) of kan het iets anders zijn?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er zit iets in de trand van Diagnostic Led op (MSI) :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
had je je proc overclocked? Want dat SNDS komt alleen voor als je een bepaald voltage op je proc hebt staan.

Volgens mij iets van 1,7V ofzo

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Is mijn processor overleden (SNDS) of kan het iets anders zijn?
was die overgeclockt dan met een vcore hoger dan 1,7v :?

• Redje
Ja op 1980Mhz, zonder volt verhoging, hoger ging hij niet door de gebruikte RDRAM controller chips.

Verwijderd

Redje schreef op 05 June 2003 @ 21:46:
Ja op 1980Mhz, zonder volt verhoging, hoger ging hij niet door de gebruikte RDRAM controller chips.
Lijkt me sterk dat je cpu kapot is. Voeding lijkt me ook in orde, mischien heeft je mobo het begeven. Is het mogelijk dat je de cpu bij een vriend ofzo kan testen :?

edit: test ook de vid kaart in een ander system wanneer mogelijk B)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 21:48 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Lijkt me eerder je voeding of je moederbord, een cpu gaat veel minder vaak stuk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Redje
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 21:47:
[...]

Lijkt me sterk dat je cpu kapot is. Voeding lijkt me ook in orde, mischien heeft je mobo het begeven. Is het mogelijk dat je de cpu bij een vriend ofzo kan testen :?

edit: test ook de vid kaart in een ander system wanneer mogelijk B)
Cpu/Mobo/Geheugen testen wordt wat lastig, m'n vrienden hebben allemaal een AMD :X
Ik heb 3 videokaarten gebruikt en ook dat maakt niet uit.

Voeding lijkt me ook niet echt het probleem maar ga ik toch nu ff testen voor de zekerheid, de gene die ik gebruik is trouwens een Enermax 450W.

Verwijderd

Kijk als je voeding goed blijkt te zijn blijven er maar 2 dingen over, ram of mobo, kom je al een heel end !!! B)

Verwijderd

Gezien het feit dat hij niet meer piept etc krijg ik sterk het vermoeden dat je mainboard defect is. Mijn eerste P4T533-C (ook RDRAM bordje) had precies dezelfde storing voor ie de geest gaf... beeld bevroor in Windows, opnieuw opstarten... niks meer...

Paar dagen ervoor had ik bovendien voor het eerst een paar vastlopers gehad. Even op de zaak nieuw bordje er in en het werkte weer.

Lastig is dat je waarschijnlijk geen RDRAM hebt om het te testen. Als je in de buurt van Burgum (Friesland) woont dan kan je natuurlijk altijd even op de zaak langskomen. :) We hebben nog wel wat liggen om ff te testen.

• Redje
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 22:00:
Gezien het feit dat hij niet meer piept etc krijg ik sterk het vermoeden dat je mainboard defect is. Mijn eerste P4T533-C (ook RDRAM bordje) had precies dezelfde storing voor ie de geest gaf... beeld bevroor in Windows, opnieuw opstarten... niks meer...

Paar dagen ervoor had ik bovendien voor het eerst een paar vastlopers gehad. Even op de zaak nieuw bordje er in en het werkte weer.

Lastig is dat je waarschijnlijk geen RDRAM hebt om het te testen. Als je in de buurt van Burgum (Friesland) woont dan kan je natuurlijk altijd even op de zaak langskomen. :) We hebben nog wel wat liggen om ff te testen.
Als jij hetzelfde hebt gehad klinkt het aannemelijk dat het het mobo is.
Maar brandde bij jou ook het mobo ledje btw?

Voeding is het iig niet, met een andere voeding precies hetzelfde probleem.
Geheugen lijkt hem ook niet anders zou het mobo moeten piepen...

Hijs fijn, gekocht 15-02-2002 :X
Denk niet dat ik nog garantie hierop heb...
Weet niet of Asus soepel is ;)

Bedankt voor het aanbod btw. maar ik woon in Amsterdam

Verwijderd

Maak je geen zorgen, de fabrieksgarantie van Asus moederborden is 3 jaar
Pagina: 1