Toon posts:

3D prophet 4000XT random crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb last van freezes tijdens mij ngames, met 3D kaart: 3D prophet 4000XT (32meg)

voordat ik mijn systeem upgrade naar een asrock K7VT2 plankje en een athlon xp 1800+ had ik geen problemen, 512 ram, nooit problemen mee gehad op oud plankje, (nooit enig probleem gehad met de 256 meg+ crash waar er soms iets in google over staat.)

wanneer ik gewoon in windows werk, np, maar zodra ik begin te gamen, UT, UT tactical ops, BF1942, krijg ik random crashes in win XP als in Win2K3

ik heb nieuwe drivers geprobeerd fresh install van OS, fan gecontroleerd (werkt), cpu en mobo temp 40, 35 geprobeerd om een grote fan op mijn mobo en 3D kaart te laten blazen geen verbetering...

upgrade bios geprobeerd geen resultaat, alternatieve drivers, oude drivers, nieuwe drivers, ...

soms crasht het boeltje na 5 min soms na 30 min

soms kan ik terug keren naar windows dmv winkey ctrl alt delete, enter, mousekey (heb nog geen patroon gevonden om terug te kunnen keren)
dan zie ik soms een msg van "fout in pmxinit ofzo" en de res is 640*480

kheb het hele net (jaja alle 3,083,324,652 pagina's doorzocht ;) ok tzijn er meer :P)
forums, etc... ik geef niet vlug op maar nu raak ik toch wel geen stap verder meer :s

ik heb al twa gevonden van probleem met +256meg bij die 3D kaart maar nooit probleem mee gehad vroeger

kheb ook al geprobeerd om beeldscherm acceleratie te verminderen met als gevolg dat ik dan nog 10 fps haal ook in bios trage settings geprobeerd etc...

plz help me B)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 21:23 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vertaal het toch maar even, het is en blijft een Nederlandstalig forum. Misschien dat je je probleem dan ook wat duidelijker kan verwoorden :)

Verwijderd

Topicstarter
allé :P omdat gij het zijt :D

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
Euhm zelf heb ik een Kyro II gehad (dus niet Kyro I) maar die kaarten lijken wel redelijk op elkaar, dus misschien kun je het volgende proberen:

Bios van je Mobo naar die nieuwste versie flashen
In je BIOS fastwrites aan of uitzetten
Andere AGP-snelheid proberen

Voor een volledige FAQ over Kyro's:
http://faq.pvrgenerations.co.uk/viewfaqentry.cgi?wAwGvAok

voor een kyro-forum:
http://www.pvr-net.com/cgibin/forum/ikonboard.cgi

Verwijderd

Ik zou zeggen koop lekker een nieuwe kaart ofzo.als je een geforce 4 ti 4200 koopt dan kan je nog van je processor optimaal gebruiken. ;) hij heeft zijn tijd wel gehad

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 12:01 ]

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
mijn eigen 4000 xt is gesneuveld door een vastgelopen fan... :( :(
Maar om van de nood een deugd te maken is er nu de 9500pro. :P :9

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
tjah :D I know maar kheb net upgrade achter de rug van mobo en cpu en ik zit wel ferm krap bij kas dusja nief 3D kaart is voor binnen 2 maand ofzo da hoop ik me ergens licht exemplaarke te kopen met 128 meg

kheb nu 256 meg weggehaald uit pc zit nu met 256 ipv 512 en nu crasht em veel minder...

tja close het dus maar :)

Verwijderd

Hey,

met mijn Hercules 3D Prophet 4500 64mb TV-out heb ik zo'n beetje hetzelfde probleem:
net een upgrade naar een P4 gedaan en als aan het gamen ben crasht ie om de haverklap. Momenteel probeer ik GTA Vice City te spelen en ben je net lekker op gang krijg je weer een spontane reboot.

Verwijderd

Volgens mij ligt het volledig aan de drivers. Die zijn gewoon zwaar kut. Onder W98 had je nog wel redelijk stabiele drivers, maar enig ander OS was gewoon zwaar kut. Heb zelf mijn 3D Prophet 4500 64mb weggedaan. Was gewoon spuugzat van die klotendrivers en dat elk beetje leuk spel er simpelweg kut op liep. Alleen Red Alert en Unreal Tournament liepen er echt lekker op, de rest was gewoon zwaar kut.

Verwijderd

Ik heb die kaart ook gehad, en hetzelfde probleem, het is gewoon een hele gare videokaart met hele gare drivers, ik heb na 2 weken van alles proberen em gewoon maar in de kliko gegooit en een Radeon 8500 gekocht, hiermee waren in 1 klap alle problemen opgelost.
Dus gooi die kaart weg en koop een Radeon of Geforce.
Pagina: 1