Toon posts:

[ACCESS] 1 record uitprinten ipv allemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ditmoment ben ik bezig met een ACCESS database voor een klantenbestand, leverenciers, artikelen. En daarbij behoren ook rapporten zoals de facturen, artikeloverzicht, klantoverzicht en leverancierovericht.

Nou heb ik netjes deze rapporten gemaakt, maar ik wil maar 1 record uitprinten ipv alle facturen, want anders krijg ik honderden blaadjes terwijl ik maar 1 klant wil hebben waarvoor ik de factuur moet sturen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 14:54
open vanuit een vba-procedure je rapport en geef met een WHERE statement aan welk record. Kijk maar in de help bij docmd.openreport

Houdoe

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 16:18
kan je niet net zoals bij excel de "selectie" uitprinten (dus alleen de cellen die je selecteerd)??

Strava

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al wat anders gevonden... Bij de query kan je een criteria aangeven... het enigste probleem is dat je de query apart moet houden voor het rapport en een query voor het formulier...

Verwijderd

Topicstarter
dit vul je dan in bij de criteria:

[vul hier de blablabla in]

Verwijderd

Je kan toch met een query in je rapport een koppeling maken naar een sleutel op je formulier. Veel makkelijker. Neem aan dat je een formulier hebt waar je een klant moet kiezen oid waarvoor je een factuur gaat printen.
Pagina: 1