Toon posts:

Beste DAE kwaliteit. Welke DVD - speler.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornemens een nieuwe een nieuwe DVD - speler aan te schaffen.
Deze ga ik gebruiken icm. mijn Plextor cd writer. Deze combinatie wil ik voor een groot deel gebruiken om mijn audio CD collectie te backuppen. Zo mogelijk met de best mogelijk DAE kwaliteit.
Het liefst gebruik ik hiervoor Plextools maar EAC is eventueel ook een optie. Welke DVD - speler verzekerd mij van de beste DAE en dus beste cd copy. Snelheid is hierbij ondergeschikt aan kwaliteit.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het liefst gebruik ik hiervoor Plextools maar EAC is eventueel ook een optie.
Ik wil je er alvast op wijzen dat PlexTools' geavanceerde audio-extractie enkel werkt met Plextor drives. Bij andere drives wordt gewoon de klassieke burst-copy leesmethode gebruikt zonder foutdetectie of -correctie.

Dus als je niet van plan bent om een Plextor DVD te kopen zul je PlexTools aan de kant moeten zetten en EAC gebruiken. Je kan natuurlijk wel de Plextor recorder gebruiken om te rippen met PlexTools...

[ Voor 6% gewijzigd door satcp op 05-06-2003 21:40 . Reden: huge typo ]

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Ik ben niet bekend met Plextools hoor, maar EAC maakt gebruik van C2 error-detectie en -correctie als je cd-rom drive dat maar ondersteunt (en het ook écht ondersteunt en niet alleen zegt het te ondersteunen, EAC kan dit voor je testen). Is dat niet hetzelfde als hoe Plextools het doet?

Pointless

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PlexTools gebruikt een ietwat geavanceerder mechanisme om fouten te corrigeren dan EAC. Hierdoor is de kans op foutcorrectie groter en dit met vaak een enorm snelheidsvoordeel ten opzichte van EAC.

Om fouten te detecteren wordt inderdaad gewoon C2-foutinformatie gebruikt welke EAC ook kan. Meteen ook het zwakke punt van PlexTools (en EAC als je C2 gebruikt): de drive moet onvoorwaardelijk betrouwbare C2 informatie leveren of de foutdetectie.

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 05 juni 2003 @ 21:35:
[...]
Ik wil je er alvast op wijzen dat PlexTools' geavanceerde audio-extractie enkel werkt met Plextor drives. Bij andere drives wordt gewoon de klassieke burst-copy leesmethode gebruikt zonder foutdetectie of -correctie.

Dus als je niet van plan bent om een Plextor DVD te kopen zul je PlexTools aan de kant moeten zetten en EAC gebruiken. Je kan natuurlijk wel de Plextor recorder gebruiken om te rippen met PlexTools...
De nieuwe DVD van Plextor is een optie maar is nog nergens tekoop. Of weet iemand een adres waar deze geleverd wordt ?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:34

pvr

Het is ook belangrijk wat je er verder mee gaan doen :)
Werk je veel met clonecd dan is hun advies :
Although all DVD/CD Readers work with CloneCD, only a few read subchannel data. We recommend TOSHIBA DVD-Readers for reading
Heb zelf ook TOSHIBA en die is toppie >:)
Buurman had ook een pioneer maar had problemen met muziekcd,s te kopieeren(tikke in cd :'( ) Kocht ook een TOSHIBA probleem weg ;)

Clonecd

[ Voor 10% gewijzigd door pvr op 06-06-2003 23:01 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 20:23:
[...]

De nieuwe DVD van Plextor is een optie maar is nog nergens tekoop. Of weet iemand een adres waar deze geleverd wordt ?
pricewatch is your friend :)

pricewatch: Plextor 16x48x, PX-116A

pricewatch: Plextor 16x48x, PX-116A (Retail)

[ Voor 7% gewijzigd door KaMiKaZe op 07-06-2003 01:00 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

pvr schreef op 06 June 2003 @ 23:00:
Although all DVD/CD Readers work with CloneCD, only a few read subchannel data. We recommend TOSHIBA DVD-Readers for reading
Buurman had ook een pioneer maar had problemen met muziekcd,s te kopieeren(tikke in cd :'( ) Kocht ook een TOSHIBA probleem weg ;)

Clonecd
psssst

hij wil geen cd's gaan copieren maar gewoon rippen naar HDD

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:34

pvr

tssssss

Dan pak je deze fuctie er ook bij :9 ,en toshiba is ook goed om te rippen >:)
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 01:07:
[...]

psssst

hij wil geen cd's gaan copieren maar gewoon rippen naar HDD

[ Voor 33% gewijzigd door pvr op 07-06-2003 09:05 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ze staan wel in pricewatch maar zijn nog niet leverbaar. "Over een week of 2 meneer" is het antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
pvr schreef op 06 juni 2003 @ 23:00:

Clonecd
CloneCD gebruik ik alleen in het uiterste geval. Als er dus een beveiliging in een CD zit. Zit die er niet in dan gaat mijn voorkeur uit naar Plextools en EAC. De kwaliteit van je audio cd is dan stukken beter.

Verwijderd

Interressante topic waar ik me ook maar eens in moet verdiepen want ik geloof dat mijn Teac het heeft begeven (zie topic elders).
Ik heb goede berichten gehoord van Toshiba en uiteraard Plextor.
Als je toshiba gebruikt moet je EAC gebruiken, bij Plextor kun je gebruik maken van de Plextools.

Verwijderd

In combinatie met deze gegevens: http://209.15.164.79/go.php3?link=daeresults.php3 moet je er wel uitkomen denk ik....

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Ik heb inmiddels de Plextor PX-116A gekocht.

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 23:37:
UPDATE:

Ik heb inmiddels de Plextor PX-116A gekocht.
Me Too :)

DVDRIP op 12x :9

Verwijderd

en toshiba is iig niet goed in snel rippen. Ik heb mhier zelf namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 16:17:
en toshiba is iig niet goed in snel rippen. Ik heb mhier zelf namelijk
Ik heb getwijfeld tussen Toshiba en Plextor omdat Toshiba door Elby / Clonecd wordt aangeraden.
Pagina: 1