Toon posts:

[win2000server] policy met winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zins een tijdje een windows 2000 server draaien (met een domein). Nu moet ik alleen de policies goed instellen (had ik nog niet gedaan).

Maar nu had ik policies gemaakt voor een bepaalde user. Deze moet aanmelden op de windows xp comp. Dit gaat allemaal goed. Maar in windows xp en 2000 zitten ook local policies in het configuratiescherm onder gebruikers en wachtwoorden. Hierin moeten de local policies aangegeven worden. Maar dit vind ik nogal gek want de users worden toch van de server geladen? Omdat het lastig is dat windows xp en 2000 nog een vinger in de pap hebben bij de policies kunnen ze niet allemaal goed uitgevoerd worden.

Kunnen de policies die locaal zijn gebruikt voor windows xp en 2000 niet uitgeschakeld worden of moeten deze op een bepaalde manier ingesteld worden?

Het is namelijk best lastig als een user administrator rechten heeft maar dat is niet locaal aangegeven, vervolgens kan de user niks doen.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een idee?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 21:51 ]

Verwijderd

Volgens mij moet je je ff gaan inlezen op de site van microsoft ofzo over hoe en wat mbt policies, let op dat policies en user rechten een appart verhaal is.
Verder is het standaard zo dat bij het aanmelden van een werkstation op een domein oa. het volgende gebeurd:
- group domain administrators wordt automatisch lid van de lokale groep administrators
- group domain users wordt automatisch lid van de lokale groep users
Wil je de domain users lokaal administrator maken, dan zul je per werkstation aan moeten geven dat de domain users lid zijn van de lokale administrators groep. Indien het om veel werkstations gaat, kun je dit ook vrij eenvoudig scripten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Local policy's worden overruled door Domain policy's. lokale policy's lekker laten staan dus...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op 30 June 2003 @ 14:16:
Local policy's worden overruled door Domain policy's. lokale policy's lekker laten staan dus...
Dat dacht ik ook dus. Maar nu ben ik erachter gekomen dat dit niet zo is. Als ik wil inloggen op de workstation dan staat er bij de desbetreffende user de rechten van admin op het domein en lokaal staat dit anders op gebruiker. Op een of andere manier wil de workstation de domein gegevens niet pakken.

Misschien als ik ff een mooi scriptje ga maken dat het dan wel lukt. :r

Verwijderd

Volgens mij worden de lokale rechten alleen gebruikt op het moment dat je lokaal aanlogt. Tenzij je domein accounts ook lokaal rechten hebt zitten toekennen

Verwijderd

Je haalt volgens mij toch echt 2 dingen door elkaar.
Rechten en policies zijn twee aparte dingen.

Als je het over policies hebt.(denk aan desktop instellingen/control panel access/etc) houdt er dan rekening mee dat de standaard windows 2000 policies op de domain controller werkt met 2000 adm files die grotendeels niet compatible zijn met xp.
e zult dan xp adm files moeten inladen in je policies.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 09:51:
Je haalt volgens mij toch echt 2 dingen door elkaar.
Rechten en policies zijn twee aparte dingen.

Als je het over policies hebt.(denk aan desktop instellingen/control panel access/etc) houdt er dan rekening mee dat de standaard windows 2000 policies op de domain controller werkt met 2000 adm files die grotendeels niet compatible zijn met xp.
e zult dan xp adm files moeten inladen in je policies.
ow dat wist ik niet ik zal kijken of ik er rekening mee kan houden

Als ik lokaal geen rechten voor een user insteld die op het domein geregistreerd zijn wil dat ding niet eens inloggen op de server. Kan ik een instellings fout gemaakt hebben op de server? Zal in iedergeval proberen de lokale rechten eruit te schoppen en dan opnieuw loggen.

Verwijderd

Lokaal moet je niks aanpassen als je een netwerk met domein hebt.
e meld de pc aan op het domein, maakt een user aan in ad op je domeincontroller en vervolgens kun je inloggen op het domein.

Als je instellingen wil pushen mbv policies dan maak je die ook aan in ad,let dan wel even op mijn bovenstaande verhaal.
Pagina: 1