Systeem klapt na paar maanden

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Ik heb hier een AMD 900 MHz, 512 MB DDR, GF4 Ti4200, 230W (<edit> inmiddels 300W) voeding, XP, extra HDD cooller 5,25" voor mn SCSI schijfje hangen.

Het systeem heb ik nu een maand of 7 en heeft eigenlijk nog nooit vastgelopen, behalve een enkele keer een software klapper. Aangezien ik op de bovenste verdieping van het pand woon, wordt het in mijn kamer wel het heetst, laatst 30 graden.

Enfin, processor heb ik in de bios (vlak na uitvallen) niet boven de 42 graden zien komen en mobo temp was uiteraard een paar graden lager.

Toch klapt sinds een paar dagen mijn systeem als ik het langere tijd aan heb, hij klapt zowiezo als ik op housecall een online virusscanner draai zodat ie lekker aan het ratelen is.?

Het gekke is dus dat het systeem nu ineens in 3 dagen 10 keer uitgevallen is, maar in de 7 maanden ervoor 0x
What the fuck is going on???

Verwijderd

Misschien dat je voeding door de hitte een beetje instabiel wordt en dat daarom je systeem uitvalt. Je voeding is misschien aan de krappe kant, maar het kan natuurlijk prima werken. Alleen warmte heeft invloed op de werking van elektronica.

Probeer anders eens wat er gebeurt als je de kap van de PC af laat, misschien kan ie z'n warmte dan beter kwijt.

Waar je ook naar kunt kijken is of de condensatoren op je moederbord nog goed zijn, misschien heb je wel zo'n bord met rotte condensatoren, dit zorgt ook voor veel instabiliteit als ze rot zijn.

Verwijderd

Toch klapt sinds een paar dagen mijn systeem als ik het langere tijd aan heb, hij klapt zowiezo als ik op housecall een online virusscanner draai zodat ie lekker aan het ratelen is.?
Dat kan dus duiden op een virus. k geloof dat t matrixvirus alle bezoek van AV-sites blokte. Ergo, doet s een scan.

• eerdepeer
Ik ben tot 2 conclusies gekomen. De eerste is dat ik wel een virus heb, maar tis een irri maar toch "onschuldig" trojannetje ergens op internet opgelopen.

De 2e conlusie na een aantal tests en een scan van al mn harddisks was dat ik met MBM 5 kon zien in mn log dat vlak voordat mn pc uitsloeg, de VCore 1,52 werd (normaal tussen 1,7 en 1,9 volgens sisoft sandra 2003, dus dan zal t wel zo zijn ;))

Weet er iemand hoe ik die Vcore kan aanpassen? Ik heb een MSI KT7 Pro 2 met een Athlon 900 CPU.

iemand ervaring?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
eerdepeer schreef op 08 June 2003 @ 16:03:
Ik ben tot 2 conclusies gekomen. De eerste is dat ik wel een virus heb, maar tis een irri maar toch "onschuldig" trojannetje ergens op internet opgelopen.

De 2e conlusie na een aantal tests en een scan van al mn harddisks was dat ik met MBM 5 kon zien in mn log dat vlak voordat mn pc uitsloeg, de VCore 1,52 werd (normaal tussen 1,7 en 1,9 volgens sisoft sandra 2003, dus dan zal t wel zo zijn ;))

Weet er iemand hoe ik die Vcore kan aanpassen? Ik heb een MSI KT7 Pro 2 met een Athlon 900 CPU.

iemand ervaring?
Je kan je vcore wel omhoog gooien maar dan word ie alleen maar warmer, en als je pc eens niet uit klapt dan krijg it igg ook teveel volt ( niet dat mijn cpu nog op normal vcore draait ) ik zou je voeding eens vervangen, of je mobo.

• eerdepeer
Heb mn voeding inmiddels vervangen, maar tot nu toe geen ander effect. :(

Weet er iemand of er nog een proggie bestaat om je mobo te testen? En of er een soort debugger is voor win XP, je hebt wel system restore, maar dan kan ik net zo goed alles erafgooien. De debugger ingebouwd in het menu (f5 voor starten van XP) had ook geen effect.

• eerdepeer
Ok, ik heb nu ook mn geheugen vervangen. K had memtest86 erop losgelaten en in test 5 liep ie heel de tijd vast op 87%. Nieuw geheugen, memtest werkt ok. Even windows draaien......en......ja hoor, weer vast 8)7 |:(

Weer memtest gedraaid en mn geheugen is weer naar de klote?? Hoe kan dit in vredesnaam, is mn mobo naar de hel??? Wie weet hoe ik dit kan zien/checken?? (Mobo is een MSI KT7 pro2)

Of waar kan het anders dan nog aan liggen? Ik ben nu wel radeloos.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

is 230 W voeding niet te mager voor een AMD met jouw grafische kaart ? Kan iemand dat bevestigen (of juist niet) ?

Ik krijg dan het vermoeden dat dat virusje heeft gezorgd voor extra handelingen, die je PC-voeding - vergeleken met de voorgaande 7 maanden - zwaarder hebben doen belasten.

[ Voor 51% gewijzigd door Brothar op 18-06-2003 14:00 ]

eagle

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 21:54

bloasfist

Slot-A Crew

Brothar schreef op 18 June 2003 @ 13:58:
is 230 W voeding niet te mager voor een AMD met jouw grafische kaart ? Kan iemand dat bevestigen ?
Ik had een dergelijke config (ti4200 met athlon xp palomino 1600+ op een 235 Watt prutsvoeding, en die is na een tijdje overbelast en heeft op die manier m'n 30gb maxtor schijfje gesloopt. Dus ik zou idd je voltages in de gaten gaan houden....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik vroeg het, omdat ik meen destijds gelezen te hebben dat een AMD minimaal 300 W zou nodig hebben. En ook hedendaagse grafische kaarten willen nog flink wat stroom aftappen heb ik begrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 18-06-2003 14:04 ]

eagle

• eerdepeer
Dat dacht ik ook, maar ik heb reeds de voeding vervangen voor een 300W en nu het geheugen dus voor nieuw, maar nog steeds vastlopers. Ook heb ik een geupdate PC-cilin eroverheen gegooid en ik heb geen virussen.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

kan het zijn dat de voeding (die eventueel brak is) het mobo/geheugen/andere kneut gemollesteerd is?

Ik heb een t-vogeltje @1000mhz en 256ddr en een hercules plank, 300 watt, 1x cd en 1 burner en 2x hdd nooit last van gehad, ook het zelfde board.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

je hebt nu dus 2 voedingen als je nu de 300W voeding op je mobo aansluit en de 230W voeding op je HDD FDD DVD en Brander.
zo kun je ff checken of het aan de voeding ligt.
als het systeem dan nog steeds crasht is je mobo volgens mij brak

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 21:59:
je hebt nu dus 2 voedingen als je nu de 300W voeding op je mobo aansluit en de 230W voeding op je HDD FDD DVD en Brander.
zo kun je ff checken of het aan de voeding ligt.
als het systeem dan nog steeds crasht is je mobo volgens mij brak
maar dan moet de topicstarter de 230 watt voeding ff sluiten, zal ff zoeken hoe...

gevonden:
atx voeding aanzetten zonder mobo
Groene en zwarte kabeltjes verbinden met een paperclip of iets anders geleidends.
(Hierbij ga ik wel uit van een voeding met standaard ATX kleuren)

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer aard op 19-06-2003 22:08 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1