Toon posts:

Verschil tss inwendige temp en uitwendige?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor wordt volgens de ABS II van Soltek 70 graden stressed, dus gemeten van de chip binnenin mijn Athlon Xp 1800+ core
Is dit een verschil met dat de temperatuur wordt gemeten met een aparte sensor?

Of anders gesteld, 70graden in de processor zelf, is dit nog gezond ? (standaard koelerken)
Want op de FAQ staat enkel die temps en niet waar ze worden gemeten

bedankt

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is best realistisch. De externe temp, oftewel normale meet temp is zo'n 20 graden lager, dus dan zou je meetprog zo'n 50 graden aangeven, da's wel ok :)

edit: Wat in het BIOS staat, is de 'normale' temp, niet je core temp, als die normale temp 70 graden aangeeft in je BIOS, dan gaat er wel wat fout ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Remy op 05-06-2003 19:56 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
OK, this topic can be closed

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:44

Wildfire

Joy to the world!

Dit vroeg ik mij dus ook af... dus met 70C intern en 50C extern is er niets aan de hand.

Tsja, ik was nog gewend aan de tempmetingen van oudere mobo's en die deden het extern en dan zat ik hooguit op 50C stressed. Nu zie ik met dit weer 70C stressed staan, maar dat is dus idd intern. Externe meting is nu iets boven de 50C... :)

Phew... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 15:13:
OK, this topic can be closed
Een goede topic die 'opgelost' is hoeft niet dicht, lees de FAQ er eens op na :o

Deze topic echter was sowieso dichtgegaan omdat je de Technische PMG FAQ blijkbaar niet gelezen hebt. Daar staat o.a. in:

Hoe warm mag m'n CPU worden?

/(dubel) faq-dicht :/

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.