Toon posts:

Welke DVD ROM drive is het snelst om mee te rippen?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal,

sinds kort heb ik een dvd brander aangeschaft en deze gebruik ik ook voor het maken van backups van mijn dvd's.
het probleem is dat het decrypten naar mijn mening veel te lang duurt (ik gebruik als dvdlezer ook mijn brander, de Nec 1100a) nu is mijn vraag als ik hiervoor een dvd rom speler gebruik gaat het dan veel sneller? en zoja, welke kan ik dan het beste nemen (ide)

alvast bedankt

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:40

star-saber

Ryzen

decrypten duurt gewoon lang
staat los van het rippen zelf

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
De plextor PX-116A is een leuke maar niet goedkoop :)

Performance
Data Transfer Rate CD: 2.58 MB/s - 7.2 MB/s (17.2X - 48X CAV)
DVD: 8.9 MB/s - 21.6 MB/s (6.6X - 16X CAV)
Access Time 85 ms (CD-ROM and DVD-ROM)
Data Buffer 256kB
Error Rate Mode 1: 1 Block/1012bits
Mode 2: 1 Block/109bits

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Pioneer 106S is al 2 jaar onovertroffen :P

nah, j/k, maar ik heb dat ding zelf, en rip een DVD in nog geen 10 minuten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/Pioneer/Images/IndustrialProduct/DVD-105S.jpg
High-Speed Average Access Time
-95ms DVD-ROM
-80 ms CD-ROM
Reads single and dual layer DVD-ROM/Video, DVD-R/RW, CD-ROM, Audio CDs, CD-R/RW, Video CDs, Photo CDs, Hybrid CDs, CD-Extra (CD-Plus) and CD-Text Discs
Horizontal or vertical mounting capabilities
  • [b]*[/b]16x Slot Load DVD Drive Description: Disc Format DVD ROM & VIDEO (Single & Dual Layer), DVD-R, DVD-RW (Note: DVD-RAM not supported), CD-R, CD-RW, CD-DA (Audio CD), CD-ROM (MODE1 & 2),CD-ROM XA, Video CD, Photo CD (single and multi-session), CD-EXTRA (CD PLUS), HYBRID CD, CD-Text [b]*[/b]CD-ROM Maximum Read Speed 40X [b]*[/b]DVD Max Read Speed 16X DVD Read Transfer Rate 6.6X - 16X (8.91 MBs - 21.6 MBs) [b]*[/b]CD-ROM Read Transfer Rate 17.2X - 40X (2.58 MBs - 6.0 MBs) [b]*[/b]Avg Random Access Time 95 ms for DVD-ROM 80 ms for CD-ROM [b]*[/b]Buffer Size 512 KB Tray/Slot Load Design Slot Drive Interface EIDE / ATAPI (ATA/ATAPI-4, Ultra DMA33) Form Factor 5.25-inch half-height Durabillity 100,000 POH (Duty 20%)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 21:31 ]

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

De Pioneer 106S is niet de snelste :Z kijk hier maar :

http://www.cdspeed2000.com/ >:)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• KaMiKaZe
snelste zou volgens die test de liteon ldt163 zijn :?

http://www.cdspeed2000.co...Brand=LiteOn&Model=LTD163

Verwijderd

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=dvdresults.php3

Die ja... Plek 8, een halve speed langzamer dan Nr1 en dat voor een drive van 2 jaar oud... Toch niet een van de langzaamste of wel dan? :?

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 00:01:
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=dvdresults.php3

Die ja... Plek 8, een halve speed langzamer dan Nr1 en dat voor een drive van 2 jaar oud... Toch niet een van de langzaamste of wel dan? :?
OMG een BTC bovenaan :X ze hebben blijkbaar niet op levensduur gelet
(hier al stapels defekte btc troep gehad, sinds wanneer produceert BTC trouwens zelf opticals :?). Mijn Toshiba SD-M1612 staat btw ook wel hoog ;)

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn NEC 1100 doet het met DVD decrypter op circa 2 speed (langzaam) en de Pioneer 106S (die trouwens werkelijk elk medium slikt!) tot 5 speed. Toch 2.5 keer zo snel, maar afhankelijk van de plek waar hij de DVD inleest varieert de snelheid meestal tussen 3-5 speed.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hmm, dat vind ik traag voor een 106.. ik zit hier mijn 105S straaljager (kwa geluid) tussen de 5 en 10 speed te lezen (als ik goed reken tenminste)... tussen de 7MB/s tot 16MB/s iig; ik heb mijn dvdtje binnen 10 minuten geript...

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op 06 June 2003 @ 09:25:
Hmm, dat vind ik traag voor een 106.. ik zit hier mijn 105S straaljager (kwa geluid) tussen de 5 en 10 speed te lezen (als ik goed reken tenminste)... tussen de 7MB/s tot 16MB/s iig; ik heb mijn dvdtje binnen 10 minuten geript...
ik ook, 106S, en haal hetzelfde... Het zijn ook identieke drives, alleen de 106S is beter geisoleerd ofzo :+
Hij is iig 2 dB stiller ;) Maar ik begin vaak met rippen op 5 speed (6,5 MB/s) en eindig op 10 (13MB/s) oid. Ik heb absoluut geen problemen met die drive :o
Slot-in is ook ideaal ;)

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 05-03 17:57

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

En welke drive is het stilste onder de "snelle" drives ?

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 21:21:
Pioneer 106S is al 2 jaar onovertroffen :P

nah, j/k, maar ik heb dat ding zelf, en rip een DVD in nog geen 10 minuten :)
[afbeelding]
High-Speed Average Access Time
-95ms DVD-ROM
-80 ms CD-ROM
Reads single and dual layer DVD-ROM/Video, DVD-R/RW, CD-ROM, Audio CDs, CD-R/RW, Video CDs, Photo CDs, Hybrid CDs, CD-Extra (CD-Plus) and CD-Text Discs
Horizontal or vertical mounting capabilities
  • [b]*[/b]16x Slot Load DVD Drive Description: Disc Format DVD ROM & VIDEO (Single & Dual Layer), DVD-R, DVD-RW (Note: DVD-RAM not supported), CD-R, CD-RW, CD-DA (Audio CD), CD-ROM (MODE1 & 2),CD-ROM XA, Video CD, Photo CD (single and multi-session), CD-EXTRA (CD PLUS), HYBRID CD, CD-Text [b]*[/b]CD-ROM Maximum Read Speed 40X [b]*[/b]DVD Max Read Speed 16X DVD Read Transfer Rate 6.6X - 16X (8.91 MBs - 21.6 MBs) [b]*[/b]CD-ROM Read Transfer Rate 17.2X - 40X (2.58 MBs - 6.0 MBs) [b]*[/b]Avg Random Access Time 95 ms for DVD-ROM 80 ms for CD-ROM [b]*[/b]Buffer Size 512 KB Tray/Slot Load Design Slot Drive Interface EIDE / ATAPI (ATA/ATAPI-4, Ultra DMA33) Form Factor 5.25-inch half-height Durabillity 100,000 POH (Duty 20%)
die heb ik ook, alleen jammer dat ie geen grote cd's pakt. cd's groter dan 700 mb kan ie niet helemaal lezen :(

43% of all statistics are worthless

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

Ik heb een Lite-on LT163, en zo'n Toshiba 16xDVD... Die Toshiba is zeker een stuk stiller.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

DaRoot schreef op 06 June 2003 @ 11:53:
Ik heb een Lite-on LT163, en zo'n Toshiba 16xDVD... Die Toshiba is zeker een stuk stiller.
mijn Lite-ON LT163 is stiller dan me CDRW Drive hoor :?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mijn Lite-ON LT163 maakt meer herrie dan de rest van mijn systeem bij elkaar.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 16:57
sWORDs schreef op 06 juni 2003 @ 15:59:
mijn Lite-ON LT163 maakt meer herrie dan de rest van mijn systeem bij elkaar.
Idd helemaal mee eens, ik heb zelf ook een Lite-on 163D. Hij maakt dan wel veel geluid maar het blijft een hele goede en vooral snelle drive.

Wèh zedde gij??

• pvr
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Het is ook belangrijk wat je er verder mee gaan doen |:(
Werk je veel met clonecd dan is hun advies :
Although all DVD/CD Readers work with CloneCD, only a few read subchannel data. We recommend TOSHIBA DVD-Readers for reading
Heb zelf ook TOSHIBA en die is toppie >:)
Buurman had ook een pioneer maar had problemen met muziekcd,s te kopieeren(tikke in cd :'( ) Kocht ook een TOSHIBA probleem weg ;)
En ik vind die sleuf van pioneer ook sh*t

Clonecd

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Ik kick dit topic nog maar eens, :7 want ondertussen zouden toch heel wat meer snelle drives uit moeten zijn voor het rippen van dvd's, :Y)

op google en hier op het forum is het 1 en ander te vinden, maar nooit eigenlijk een echte aanrader :/ .... aangezien hier toch wel veel mensen uit ervaringen kunnen putten vraag ik dus: welke dvdlezer kan ik het beste gebruiken voor het rippen enof on the fly kopieren van dvd's??? :)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb de Plextor 116A DVDrom. Lekker rap is die. Heb the matrix reloaded in ongeveer 10 minuten geript. Het kan ook wel 8 of 12 minuten zijn want het was een tijdje geleden :7 Maar hij las na 1a2 minuten op 12speed, dat kan er wel mee door geloof ik >:)

edit: heb even nero dvd speed gedraait, en dat kwam op een gemiddelde van 11.32x Hij's wel een beetje langzamer als de snelste 10 op cdspeed2000, maar hij scheelt maar 1x van de beste. Dus ik ben tevreden!

edit: ik heb bij cdspeed2000 een dvd gebruikt van 3.5GB, terwijl die anderen een dvd hebben van over de 5GB >:)

[ Voor 43% gewijzigd door BvK P4 op 20-01-2004 23:03 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Ik denk dat jullie toch een groot verschil missen en dat is dat het lezen van een dvd bij bijv. een nec 1300A en het rippen een wereld van verschil in zit. want een nec wordt via de firmware met rippen geremt tot max 2 speed en bij gewoon lezen doet hij wel weer normaal is hij hij zelfs sneller dan mijn pioneer van 2 jaar oud die hier boven ook toevallig staat afgebeeld.

die lock van 2 speed is door herrie's gehackte firmware er trouwens afgehaald en scheeld behoorlijk in tijd

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 12:20
Weet iemand ook iets over de error correctie ofzo...

Heb hier namelijk een NEC ND1300 en die geeft bij een aantal van mijn gekraste originelen veel meer fouten dan bv mijn Pioneer 104.

Ben nu eigelijk op zoek nar de dvd-rom die als beste veschadigde dvd's leest...

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Andere vraag: is rippen met je brander niet slecht, omdat de motor dan wel erg hard moet werken?
Een 4-speed brander lijkt mij niet echt gemaakt om op 10 speed te rippen.

Houdoe

Verwijderd

Heb hier namelijk een NEC ND1300 en die geeft bij een aantal van mijn gekraste originelen veel meer fouten dan bv mijn Pioneer 104.
Ben nu eigelijk op zoek nar de dvd-rom die als beste veschadigde dvd's leest...
Ik heb dezelfde ervaringen met de Nec ND2500a/1300, Pioneer 106s / LiteOn 16xDVD - en de drives van een paar kennissen van me. De betere leesunits (Pioneer, LiteOn) zijn beter geschikt voor probleem DVD's, terwijl budget/vage merken (BTC, Aopen) nogal moeizaam gaan (en de DVD brander is dan niet beter dan de betere leesunits, maar wel stukken beter als de vage merken).
Een 4-speed brander lijkt mij niet echt gemaakt om op 10 speed te rippen.
Het gaat niet om de brand, maar om de leessnelheid. Een 16x read DVD unit is prima daarvoor geschikt. Natuurlijk slijt alles een stuk sneller als op 1/2x speed, maar daarvoor kun je de slijtage verdelen over goedkopere units (bijvoorbeeld door inlezen/rippen te doen op je leeseenheid, en je brander daardoor uit te sparen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 01:43 ]

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 19:24

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Zoals Superted als zegt: De Nec 1100 en 1300a worden tot 2x beperkt door de firmware
Als je deze beperking verwijdert (dmv bijvoorbeeld Herries firmware) dan ript hij tussen de 5-8X ipv de originele 2x

Met mijn Nec 1100a heb ik binnen een kwartier de film op de HD staan
Firmware upgraden is dus het goedkoopst

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
omdat de motor dan wel erg hard moet werken?
De motor is meestal niet het eerste onderdeel van een optical drive dat kapot gaat. Hoewel dit best denkbaar is, zeker als je veel slecht gebalanceerde schijfjes gebruikt, gebeurt het in praktijk toch maar weinig dat de motor eerder kapot gaat dan bijvoorbeeld de laser of de aanstuurelectronica. Ik zou me er dus niet teveel zorgen over maken.

Je kan je nu natuurlijk afvragen "ja, maar als de motor niet eerder verslijt door het vele rippen, dan dus wel de laser?". Hier geldt dan dat de laser door het branden veel sneller slijt dan door het lezen, vanwege het veel grotere vermogen dat de laserdiode dissipeert tijdens het branden,

Conclusie: rip gewoon lekker met je brander als je daar zin in hebt, je helpt hem er heus niet mee om zeep.

• Kevinp
  • Laatst online: 28-01 16:38
ik weet dat dit topic een beetje oud is(niet overdreven maar toch). Ik ga ervanuit dat deze berichten nog redelijk kloppen kwa snelheid, maar ik wilde eigenlijk ook weten hoe bepaalde dvd-spelers met beveiligingen om gaan. Mijn nec 2510 ript dvd's nog regelijk(meestal wel rond de 6x), en cd's gaan ook wel goed tenzij er ineens safedisk op zit en fast error skipping aan moet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1