Toon posts:

van radio uit naar mp3 op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ha,
ik heb nu een kabel lopen van mijn koptelefoonuitgang (zo'n smalle, netzoals bij discmans (de koptelefoontjes dan heh)) naar mijn line in van de geluidskaart. mijn doel is, om geluid van me radio op te nemen op de computer...en dit dan gewoon als een mp3tje (of wave als dat alleen mogelijk is) op te slaan. ik hoorde van kennissen dat dit niet mogelijk is....maar volgens mij is dat wel mogelijk...of ben ik eigenwijs :Y)

b.v.d.

Verwijderd

natuurlijk kan het!
gewoon met een wav editor opnemen en daarna converten naar mp3

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Ja kan hoor. Kan gelijk naar mp3... Moet je ff zoeken naar total recorder ofzo. Die kan opnemen en gelijk naar mp3 schrijven.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

hmm hier nog meer handige proggies voor? Kwam dit tegen. Welke geeft het beste geluid en is makkelijk in gebruik? Ga ff kijken naar total recorder.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
en selecteer bij opnamebron je line-in

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Programma WinADR is geschikt! :) Direct mp3.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb hetzelf eerder ook gedaan om verschillende opnames te maken. Ik heb hiervoor het programma Cool Edit Pro 2.0 gebruikt (trial versie), daarmee kon ik ook gelijk wat aanpassinkjes voor de kwaliteit enzo doen :) ...
Het is mij alleen nog niet gelukt om direct in mp3 op te slaan in dat programma, maar eerst in wave opslaan en dan converten naar mp3 gaat ook prima :)

En wanneer je de line-in en de line-out van je radio gebruikt, moet je even testen met het volume ervan, om het mooiste resultaat te krijgen....

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Totalrecorder kan gelijk in MP3 opslaan als je een MP3-codec hebt geinstalleerd. Hij kan ook de wave-stream naar je geluidskaart onderscheppen. Daarmee kun je internetradio (zonder systemsounds) wegschrijven naar MP3 of WAVE.

ja, graag!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Ik gebruik MESSER altijd voor opnames line-in -> MP3. 160 of 192Kbit ;)

en om streams te saven zweer ik bij zinf ( www.zinf.org )

Eerst opnemen naar WAV en dan als MP3 saven KAN wel, maar ik vind dat zoveel ruimte innemen. Wel handig als je 't nog moet bewerken.

Verwijderd

cooolkast schreef op 05 June 2003 @ 21:51:
Ik heb hetzelf eerder ook gedaan om verschillende opnames te maken. Ik heb hiervoor het programma Cool Edit Pro 2.0 gebruikt (trial versie), daarmee kon ik ook gelijk wat aanpassinkjes voor de kwaliteit enzo doen :) ...
Het is mij alleen nog niet gelukt om direct in mp3 op te slaan in dat programma, maar eerst in wave opslaan en dan converten naar mp3 gaat ook prima :)

En wanneer je de line-in en de line-out van je radio gebruikt, moet je even testen met het volume ervan, om het mooiste resultaat te krijgen....
moet je gewoon even een MP3pro plugin downloaden. Volgens mij zijn die dingen gratis voor CoolEdit..trouwens top programma.. _/-\o_

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

k, ik denk dat ik wel genoeg weet hoor.
iig bedankt.

@TS
Is duidelijk dat dit dus mogelijk is.
Pagina: 1