Wel lan, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
jah probleempje hier, heb 2 computers op een router, op de router branden de lampjes die moeten branden, dus voor internet voor pc1 en voor pc2. bij pc1 werkt alles goed. pc2 is echter het probleem. op de netwerk kaart van pc2 brand ook het lampje maar er is toch geen verbinding :?

als ik ping naar me modem of iets anders krijg ik alleen maar time-outs en internet doet het er ook niet op. maar volgens windows xp is er wel een verbinding. alle instellingen zijn goed dat weet ik 99% zeker.

ik heb echt geen idee wat het kan zijn, zat eerst te denken aan de kabel/netwerk kaart maar het lijkt me dat die lampjes dan niet gaan branden. ben er al een week mee bezig.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:39
wat zijn de Spec's ?

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
en als je pc kabel op pc 2 zet werkt pc 2 dan wel?/

om welke router gaat

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Meet je kabel eens door of wissel de kabels eens om.

Ik heb namelijk ook een keer m'n kop gebroken over een vergelijkbaar probleem.
Lampje brandde wel
Ik kon zelfs vanaf de ene pc de andere 'zien' in windows
Maar pingen en echt benaderen lukte dus niet.

Bij mij lag het dus aan 1 losse verbinding in de kabel (ik meen één van de 2 oranje(/wit) kabels)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:39
wat voor een Internet Verbinding hep je ..
ik hep Chello .. ik moest mijn MAC adres op mijn router instellen anders hep je oowk geen internet via chello .. chello vind een MAC adress die bij hun geregistreerd staat en die heeft toegang tot het Web .. duzze .. Give us more info ;)

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
kabels wisselen gaat nie zo makkelijk, ik zit op zolder en me broertje zit 1tje lager heb een kabel van 20 meter ofzo.

het gaat om een e-tech router zon blauwe met gele is dat.

specs: adm athlon xp 1900 onboard netwerk kaart, moederbord merk weet ik niet heel onbekend. windows xp.

internet is dus adsl bij planet internet, het heeft 2/3 weken geleden wel gewerkt gewoon.

op de router heb ik dhcp server uitgezet, heb pc1 10.0.0.3 als ip gegeven en pc2 10.0.0.4
de router heeft ip 10.0.0.2.
subnetmask is 255.0.0.0.
de getaway is de router.
en dns ip moest ik 168.95.1.1 geven

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 01:58

The Wrecker

Networking Rulez

toch even die kabel controleren (kabeltester) of instellingen in windows. Krijg je wel een ip?

Verwijderd

The_Wrecker schreef op 05 juni 2003 @ 19:17:
toch even die kabel controleren (kabeltester) of instellingen in windows. Krijg je wel een ip?
Daarboven staat dat dhcp uit staat, en dat hij dus een vast ip heeft ingevoerd ;)
Pagina: 1