Ik heb een aldi (
ja ik weet het ) laptop. PIII - 600 MHZ.
Nu heb ik vandaag op school met een klasgenoot van geheugenmodule gewisseld.
Ik heb 64mb on board. Daarnaast had ik er nog een module van 64 mb bij zitten. Nu heb ik deze geruild met een klasgenoot voor een van 128mb.
Nu staat er gewoon bij mijn bios opstartscherm dat de laptop 600mhz is, maar kom ik in windows (xp) dan geeft hij 498mhz aan.
In mijn bios kan ik overigens de multiplier en de FSB niet veranderen.
Nu heb ik de module er al uit gehad, maar in windows blijft hij 498mhz aangeven.
Iemand een idee hoe het kan dat hij maar op 498 draait en hoe ik dit weer kan veranderen. Of heb ik wat kapot gemaakt (door geheugenmodule op verkeerde snelheid?)

(edit: de FSB draait nu op 100mhz terwijl het 133 zou moeten zijn...)
(edit2: CPU programmaatje (cpu-z) geeft ook 500mhz aan...)
Nu heb ik vandaag op school met een klasgenoot van geheugenmodule gewisseld.
Ik heb 64mb on board. Daarnaast had ik er nog een module van 64 mb bij zitten. Nu heb ik deze geruild met een klasgenoot voor een van 128mb.
Nu staat er gewoon bij mijn bios opstartscherm dat de laptop 600mhz is, maar kom ik in windows (xp) dan geeft hij 498mhz aan.
In mijn bios kan ik overigens de multiplier en de FSB niet veranderen.
Nu heb ik de module er al uit gehad, maar in windows blijft hij 498mhz aangeven.
Iemand een idee hoe het kan dat hij maar op 498 draait en hoe ik dit weer kan veranderen. Of heb ik wat kapot gemaakt (door geheugenmodule op verkeerde snelheid?)
(edit: de FSB draait nu op 100mhz terwijl het 133 zou moeten zijn...)
(edit2: CPU programmaatje (cpu-z) geeft ook 500mhz aan...)
[ Voor 10% gewijzigd door vandenhende op 05-06-2003 18:50 ]