[Outlook] Verbinden met Exchange achter VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Via een VPN verbinding kan ik bij de Exchange server op mijn werk komen. Ik heb een tijd gebruik gemaakt van Outlook om mijn mail te lezen en dat werkte toen goed. Sinds enige tijd werkt het alleen niet meer. Ik kan namelijk niet meer inloggen (mijn gegevens worden niet meer geaccepteerd). Volgens mij is het iets van een DNS probleem, maar ik kan niet achterhalen waar de fout precies ligt. Het probleem is als volgt:

Als ik een nieuwe account in Outlook aanmaak en daar voor Exchange kies krijg ik netjes een venster waar ik de server gegevens in kan vullen. Als ik daar het IP adres van de server (een 'intern' VPN adres) invul en mijn mailbox naam, dan kan ik deze controleren. Er verschijnt dan een nieuwe popup waar ik mijn login-gegevens in moet vullen. Na een paar seconden kom ik weer terug in het oude scherm en zijn zowel mijn IP (die nu veranderd is in de hostname van de server) en mijn mailbox geverifieerd. Ter controle: als ik een verkeerd wachtwoord in de login-popup invul krijg ik een foutmelding en worden de gegevens niet gecontroleerd.

Tot nu toe gaat alles dus goed. De problemen beginnen nu echter pas. In elke volgende popup die ik krijg waar ik mezelf moet inloggen worden mijn gegevens niet geaccepteerd. Er komt gewoon een standaard melding dat het aanloggen mislukt is. Blijkbaar kan hij mijn server opeens niet meer vinden of er gaat iets anders mis. En ik kom er dus niet achter wat er fout gaat.

Iemand een idee? Ik weet het, het is misschien een vage omschrijving, maar duidelijker kan ik het helaas niet vertellen ;)

• eborn
Het wordt alleen maar weer vreemder. Twee dagen terug kon ik opeens tot mijn stomme verbazing weer inloggen. Mijn wachtwoord werd weer geaccepteerd en ik kon perfect gebruik maken van Outlook. De pret duurde echter niet lang: de volgende dat was het weer hetzelfde liedje. Mijn gegevens worden nu weer niet geaccepteerd.

Hoe kan dit nou toch? Volgens mij heb ik zelf helemaal niets veranderd. Hetzelfde geldt neem ik aan voor de server kant. In het weekend is er namelijk niemand met dat ding bezig :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

event meldingen zouden wonderen doen hier. Vraag eens event's op van de servers..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kun je die exchange doos niet bereiken middels OWA? (vanaf exchange 5.5 (optioneel) en 2000 (standaard) )

en als je de servernaam van je exchange bak nu eens in een host file zet op je lokale pc?

A wise man's life is based around fuck you

• eborn
zwelgje schreef op 09 June 2003 @ 20:14:
kun je die exchange doos niet bereiken middels OWA? (vanaf exchange 5.5 (optioneel) en 2000 (standaard) )
Daar ik niet weet wat OWA is kan ik hier helaas ook geen antwoord op geven ;)
en als je de servernaam van je exchange bak nu eens in een host file zet op je lokale pc?
Die staat er reeds in. Zonder veel succes overigens.

De situatie is nu weer anders dan eerst. Het is nu zelfs niet meer mogelijk om mijn account te controleren bij de server. Ik krijg direct een melding dat mijn gegevens onjuist zijn. Je wordt er toch moedeloos van :P

• eborn
mutsje schreef op 09 June 2003 @ 20:11:
event meldingen zouden wonderen doen hier. Vraag eens event's op van de servers..
Ik ga weer eens in de events van die machine duiken. Ik kan me alleen herinneren dat ik hier al eens eerder naar gevraagd heb. Dit leverde toen niet echt resultaten op. Maar misschien dat dit nu veranderd is.

Verwijderd

Misschien komt het doordat je VPN connectie de gegevens encrypt en Exchange er niks meer van snapt. Heb je de VPN lopen via je windows server of gebruik je hier andere software voor?

• eborn
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:37:
Misschien komt het doordat je VPN connectie de gegevens encrypt en Exchange er niks meer van snapt. Heb je de VPN lopen via je windows server of gebruik je hier andere software voor?
Ik maak de VPN verbinding aan mijn kant op mijn router. Daardoor krijg ik dus netjes een extra ppp device waar mijn verkeer heen kan. Aan de kant van mijn werk weet ik het niet precies. Het inbellen op zich is echter niet zo'n probleem. IP verkeer gaat ook prima (ik kan alle sites bezoeken binnen het bedrijfsnetwerk). Zodra ik echter met Windows/Microsoft dingen ga werken (Exchange, standaard file-sharing) dan wordt het zo instabiel als de pest. Soms kan ik dagen lang prima op de shares aan de andere kant komen, en dan opeens krijg ik weer een login popup waar ik wat ik ook invul niet voorbij kan komen.

Ik heb al eens zitten kijken welke pakketjes er allemaal voorbij komen als ik mezelf authoriseer met Exchange. Maar echt veel wijzer wordt ik daar ook niet van.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 22:54
OWA is trouwens Outlook Web Acces. Oftewel je mail via een webpagina lezen. Voorbeeldje: www.student.tue.nl/exchange is de OWA pagina van de TU Eindhoven. Maar met welke VPN Client maak je nu verbinding met je werk. Met de standaard Microsoft VPN Client of bijvoorbeeld met een Cisco VPN Client. Die microsoft VPN Client heeft bij mij ook voor de nodige problemen gezorgd. Probeer anders eens de Cisco CPN Client.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• eborn
s441558 schreef op 10 juni 2003 @ 22:03:
OWA is trouwens Outlook Web Acces. Oftewel je mail via een webpagina lezen. Voorbeeldje: www.student.tue.nl/exchange is de OWA pagina van de TU Eindhoven. Maar met welke VPN Client maak je nu verbinding met je werk. Met de standaard Microsoft VPN Client of bijvoorbeeld met een Cisco VPN Client. Die microsoft VPN Client heeft bij mij ook voor de nodige problemen gezorgd. Probeer anders eens de Cisco CPN Client.
Oh die. Die gebruik ik momenteel al en dat werkt zonder problemen. Ik krijg keurig een popupje voor mijn gegevens zodra ik naar OWA ga en kom er direct op. Het werkt alleen erg lastig :)

Ik gebruik nu de standaard pptp client onder Linux om verbinding te maken met het netwerk aan de andere kant. Vervolgens wordt alles van mijn eigen netwerk naar dat van mijn werk gerouteerd en andersom. Ik kan dus op IP niveau overal bijkomen.

Ik ben nu nog eens de pakketjes aan het doornemen die langskomen. Ik zie eerst twee dialect pakketjes (blijkbaar spreken de server en de client hier het protocol af). Vervolgens zie ik dat mijn computer een 'session setup' verstuurd, waarin onder andere de ingevoerde username staat. Vervolgens krijg ik van de server een melding terug dat er een fout is opgetreden (STATUS_LOGON_FAILURE). En dat was het dan al weer :)

• eborn
Dit geloof je toch niet :? Ik dacht: laat ik nog eens proberen of ik via mijn Windows XP machine een VPN verbinding op kan zetten. Eerder lukte dat niet, ik denk vanwege mijn router configuratie. En inderdaad, netjes een nieuwe verbinding aangemaakt, inloggegevens ingevoerd, verbinden, verifieren, fout! Toen ben ik eens gaan kijken naar mijn firewall. Ik draai een tcpdump op mijn interne netwerk om te kijken wat er allemaal gebeurd als ik verbinding zoek. Dus ik probeer weer verbinding te maken: ploink - Connected to Werk. Huh :? Nu werkt Outlook dus ook direct, van enig inloggen is dus geen sprake meer. Maar ik begrijp niet waarom ik er eerst niet in kom en daarna opeens wel.

• eborn
Nog een ander punt: ik probeer vanmiddag weer in te loggen via de VPN verbinding in Windows XP... werkt niet. Zojuist geprobeerd: werkt het weer wel. Alleen ging de verbinding standaard als default route werken (waardoor al mijn internet dus over de VPN verbinding ging). Nu heb ik aangegeven dat ik geen default route wil hebben via VPN en nu werkt mijn Outlook weer niet :) Heerlijk systeem! :P
Pagina: 1