Abit KT7 Raid bizar HD probleem :'(

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik heb nu sinds een week een Abit KT7 Raid. Ik kreeg regelmatig vreemde hangers bij installeren en kopieren.

Ik heb een IBM 45GB u100 aan de prim u100 en een IBM 13,5GB u66 aan de sec u100-controller hangen.

Na veel getob ben ik er achter gekomen dat het systeem alleen hangt (win2k) als ik van de ene naar de andere schrijf. Disk1 -->Netwerk-->Disk2 werkt, van partitie naar partitie op één disk ook. Van een willekeurige partitie op disk1 naar Disk2 of andersom hangt ie op een willekeurig punt :(.

Iemand een idee hoe dit kan :? en :'(

BTW voorheen had ik een BX-boardje en een losse HP370 controller en geen problemen met dezelfde schijven.

One of the animals has left its cage today.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Uhhh....niemand :?

Verwijderd

Euh ja , sommige ibm schijven hebben timing errors , vooral de ata100 versies , dus je moet proberen om een nieuw bios te pakken te krijgen voor je kt7 raid en daar moet je dan ook de versie drivers voor gebruiken die overeenkomt met de versie van het raid bios ( die dus in het nieuwe abit bios meegebakken zit )

als dit alles gebeurd is en nog steeds problemen dan ben je mooi genaaid en zul je andere schijven moeten kopen of gewoon een promise ultra100 kaartje en die ombouwen naar fasttrak100 die hebben nergens problemen mee , ik heb de kt7 raid met seagate schijven nooit problemen (8> 8-)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat het probleem zit in het feit dat je ata 100 en ata 66 schijfjes doormekaar gebruikt. Wil nog wel eens problemen opleveren

en waarom hebje een kt7-RAID als je twee verschillende grootte hd's hebt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Had een nieuw mobo nodig, en voor die paar centen meer maar een raid gekocht :). Wacht nog ff tot die schijven nog een beetje dalen, dan koop iknog een 45 GB Deskstar.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ff voor de duidelijkheid, je hoeft geen 2 gelijke schijven te hebben om de raid features te gebruiken, je kunt ook raid draaien met een partitie..

Alhoewel ata 100 en 66 door elkaar mixen nou niet echt optimaal is natuurlijk

IP Rocks

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Klopt wat daar werd gezegd, ik heb mijn IBM ATA66 schijf ook van die controller afgehaald en het systeem crasht niet meer. Ook vastlopers gehad bij van ATA66 naar ATA100 kopieren...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Op zondag 26 november 2000 00:45 schreef redguy het volgende:
Ff voor de duidelijkheid, je hoeft geen 2 gelijke schijven te hebben om de raid features te gebruiken, je kunt ook raid draaien met een partitie..

Alhoewel ata 100 en 66 door elkaar mixen nou niet echt optimaal is natuurlijk
Klopt hoeft inderdaad niet. zal mijn 60 gig schijfje naast mijn 10 gig stoppen en ik heb keurig 20 gig aan data tot mijn beschikking

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Hang die 2 schijfjes eens aan de primaire ide van je Hotrod 100. Dit wordt aangeraden zie handleiding.
Pagina: 1