Ik woon in een studentehuis waar we 4 kamers hebben met elk een computer. Drie ervan zitten goed op internet en kunnen ook via het hetwekr bestnaden uitwisselen enzo. Om op internet te kunnen (we zitten op internet via de universiteit in twente) moet je je netwerkkaartnummer doorgeven aan die campus. Een huisgenoot heeft een nieuwe computer en dus nog geen mogelijkheid op internet omdat zijun nummer nog niet doorgegeven is. Nou dacht ik dat het wel mogelijk moet zijn om bestanden te kunnen uitwisselen omdat we via een hub op internet zitten. Maar dit werkt niet, alleen zijn oranje lampje brand, heeft alleen uitgaande pakketen verzonden (dus verder: ontangen = 0) en alleen zijn eigen computer wordt gevonden bij netwerklocaties. Pingen naar netwerkkaart werkt wel, maarn naar andere computer niet (doelhost niet bereikbaar). Het kan niet aan de kabel liggen. Ook is de computer vanaf een andere locatie niet te pingen of te vinden in netwerklocaties... Het moet toch gewoon kunnen om te netwerken zonder internet als je je netwerkkaart nummer nog niet hebt doorgegeven?? Heb subnetmasker aangepast zodat deze hetzelfde is, en IP vastgezeg, maar maakt geen verschil.
Kijk eens naar het midden van je toetsenbord....daar ja....en nu ietsje naar rechts....ietsje verder nog....ja daar, HO STOP! Die knop moet je ff een paar keer indrukken *Enter* 
Maar, weet je zeker dat je niet een crosskabel gebruikt hebt ipv een straight naar je hub? Als subnet hetzelfde is dan moet je toch echt kunnen pingen naar 1 van de andere 3 computers...
Maar, weet je zeker dat je niet een crosskabel gebruikt hebt ipv een straight naar je hub? Als subnet hetzelfde is dan moet je toch echt kunnen pingen naar 1 van de andere 3 computers...
Kabel is goed, vorige bewonder van die kamer heeft er goed mee kunnen internetten dus daar kan het niet aan liggen...
Verwijderd
Hahaha Lol.. sorry effe offtopic maar dit gevoel kreeg ik ook toen ik het verhaal hier boven aan het lezen wasZoefff schreef op 05 June 2003 @ 18:15:
Kijk eens naar het midden van je toetsenbord....daar ja....en nu ietsje naar rechts....ietsje verder nog....ja daar, HO STOP! Die knop moet je ff een paar keer indrukken *Enter*
Wat het probleem waarschijnlijk is.
Het is een UPLINK ingang op de hub. Of de hub is 10mbit of alleen 100mbit. Ik weet niet wat voor netwerk kaartje er in zit maar er is duidelijk dat het daar aan ligt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 19:11 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:43
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zit je op de universiteit of woon je in de stad, dat maakt wel verschil 
Neem aan uit jouw verhaal uit de stad, dus ik denk dat je het moet zoeken in de instellinge, stel alleen een ip en subnet in , meer niet.
Als je op de universiteit zit snap ik niet hoe je het via een hub doet
Je zit dan gewoon rechtstreeks op het netwerk en dan moet je wachten op het doorvoeren van dat nummer anders kom je er niet op.
Neem aan uit jouw verhaal uit de stad, dus ik denk dat je het moet zoeken in de instellinge, stel alleen een ip en subnet in , meer niet.
Als je op de universiteit zit snap ik niet hoe je het via een hub doet
Je zit dan gewoon rechtstreeks op het netwerk en dan moet je wachten op het doorvoeren van dat nummer anders kom je er niet op.
zit in de stad, VIA, netwerk, en ik de computer waarbij het fout gaat heeft een onboard ethernet kaartje. Heb geprobeerd mijn computer via crosslink met die van hem te verbinden, en dan werkt wel gewoon alles....
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:43
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
probeer zijn pc dan toch maar eens met een andere kabel, kan altijd stuk zijn gegaan.
jij moet gewoon ff 2 NIC's in je Pc stopen en via een crosslink kabel zijn pc aan jou 2de NIC knopen en dan ff Internet delen voor de ze verbinding aan zetten of met behulp van een progje op www.Professor-Botje.nl leg ik het hele verhaal daar netjes in uit,
De pc van je maat kan nu niet het internet op en netwerk omdat op de server zijn mac adress nog niet bekent is dus hij krijgt geen Ip... geen ip geen netwerk, als jij je pc met hem verbind met een kross zoals je zij en allles werkt dat komt omdat je dan niks temaken hebt met het netwerk van Twente, als zij niet de bevijligi g zouden gebruiken met behulp vcan die mac's anders zou ik snikie een pctje daar neer kunnen zetten een ip kunnen krijgen van die sserver en hopa ik heb een server op Internet draaien gratis emn voorniks...
De pc van je maat kan nu niet het internet op en netwerk omdat op de server zijn mac adress nog niet bekent is dus hij krijgt geen Ip... geen ip geen netwerk, als jij je pc met hem verbind met een kross zoals je zij en allles werkt dat komt omdat je dan niks temaken hebt met het netwerk van Twente, als zij niet de bevijligi g zouden gebruiken met behulp vcan die mac's anders zou ik snikie een pctje daar neer kunnen zetten een ip kunnen krijgen van die sserver en hopa ik heb een server op Internet draaien gratis emn voorniks...
[ Voor 3% gewijzigd door Professor_Botje op 05-06-2003 22:05 ]
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Pagina: 1