Toon posts:

HDD Led blijf branden

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik mijn pc aandruk gaat de hdd led aan en blijft branden, mijn monitor springt vervolgens ook niet van standby af. (meerdere monitoren en videokaarten geprobeerd)
Mijn fans gaan wel gewoon aan en ik hoor mijn hdd heel even ratelen.

Ik heb al andere ide kabels geprobeerd en andere voeding aansluitingen.

Mijn pc heeft vanmorgen nog goed gewerkt.

asus a7n8x non deluxe
amd athlon 1400mhz
2x 256 ddr pc2100
Maxtor 40gb hdd
Maxtor 120gb hdd
350 watt voeding
Radeon 9700pro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 18:07 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 12:02
dit ligt dus absoluut niet aan je IDE controller of wat er aan hangt, er is iets anders goed mis
(de ide led HOORT aan te gaan en blijven totdat je je bios uit bent en windows aan het opstarten bent, zo kunnen pc bouwende mensen zien of ze de led goed hebben aangesloten)

clear je cmos eens
haalt dat niets uit haal dan alles uit je pc, behalve moederbord, proc, mem en videokaart

start ie dan nog niet op, dan isser iets very brak en wordt het omruilen geblazen

[ Voor 27% gewijzigd door OverSoft op 05-06-2003 18:10 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoezo heb je dit in OM geplaatst? Denk je dat het een probleem is van de HD of de I/O controller?

Ik raad je even aan deze guide mee te nemen. Probeer dus o.a. even zonder HD's en zonder extra kaarten te booten ('kaal') en probeer ook je CMOS even te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
CMOS is gereset, en heb ook al zonder hdd's proberen te booten maar dan nog krijg ik geen beeld en het ledje blijft branden.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
je hdd lichie staat op de powerline?
of verkeerd om (+-)

standby: IRQ conflict meestal (bij mij)
1 ik zet acpi af of
2 autoplugin OS? af
3 prop netwerk / any card in een andere gleuf
4 manual select IRQ (bad=oude kaarten bad PCI)

mt

Verwijderd

Topicstarter
mtjoeng schreef op 05 June 2003 @ 18:15:
je hdd lichie staat op de powerline?
of verkeerd om (+-)

standby: IRQ conflict meestal (bij mij)
1 ik zet acpi af of
2 autoplugin OS? af
3 prop netwerk / any card in een andere gleuf
4 manual select IRQ (bad=oude kaarten bad PCI)

mt
1 is dat een jumper setting?
2 is dat ook een jumper setting?
3 al gedaan
4 wattus?

hdd ledje zit goed want het heeft goed gewerkt.
Heb heel de pc al bijna uit elkaar gehad en videokaart al getest in andere pc en dat is allemaal wel ok

Zou het de voeding misschien kunnen zijn???
Me fans draaien namelijk wel maar misschien is mijn voeding overleden of voor een gedeelte overleden?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 18:19 ]

Verwijderd

Staan er geen lichtjes op je mobo dak je kunt zien wat er kapot is? Kijk eens goed in je kast of als je niets vreemd ziet, een zwarte plek ofzo, beginnen de fans te draaien?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de pc al gedraaid met alleen het geheugen in je mobo? Daarna video kaart erbij enzovoorts. Telkens een component erbij tot hij het weer doet. Dat zou tot de oplossing moeten leiden....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 18:19:
Staan er geen lichtjes op je mobo dak je kunt zien wat er kapot is? Kijk eens goed in je kast of als je niets vreemd ziet, een zwarte plek ofzo, beginnen de fans te draaien?
heb geen diagnose lichtjes nee
er zit nergens een zwarte vlek
en de fans draaien gewoon
Spider.007 schreef op 05 juni 2003 @ 18:20:
Heb je de pc al gedraaid met alleen het geheugen in je mobo? Daarna video kaart erbij enzovoorts. Telkens een component erbij tot hij het weer doet. Dat zou tot de oplossing moeten leiden....
Ik heb nu alleen geheugen cpu en videokaart erin maar dan krijg ik nog steeds geen beeld.

betekend dit dat de agp poort defect is?
want de videokaart werkt wel in een andere pc!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 18:33 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 19:31
Hoor je piepjes uit je pc speaker?
als er iets mis is met je proc, mem of vidkaart hoort je mobo piepjes te geven
1 lange piep is het geheugen op de meeste borden met n award-chipset, als ik me niet vergis.

T klinkt mij als een geheugenprobleem... kan je die ook in n andere kast testen?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10
Als je een andere videokaart tijdelijk kan regelen (ookal is het b.v. pci) dan kun je je geheugen in ieder geval even testen.
Of natuurlijk geheugen in andere pc prikken :)

Heb je je PC trouwens overclocked? Dat staat volgens mij nergens vermeld...
En nog iets gedaan voordat dit gebeurd is?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pci videokaart geprobeerd en daarmee krijg ik ook geen beeld.
Mijn pc is niet overgeclocked.
En ik krijg totaal geen piepjes. (speaker doet het wel overigens, ten minste gisteren)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Zo te zien heb je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen nog niet doorgenomen :). Doe dat dus eerst. Als geen van de suggesties en mogelijkheden hieruit je pc weer aan de praat krijgen kun je een nieuw topic openen, post dan alles wat je geprobeerd hebt en wat voor effect de oplossingen uit de troubleshooter hebben :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.