Toon posts:

[UPC verdriet] ik besta niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit verhaal echt ff kwijt.....

Op 9 april j.l werd ik verrast door een telefoontje van de heer Visser met de mededeling dat ze nu toch echt een deurwaarder gingen inschakelen daar ik een wanbetaler was.

Ik informeerde over welk bedrag het ging (295 euro) en reageerde 'stuur maar een acceptgiro in plaats van die vent'.

Ik vroeg mij echter wel vrijelijk af waarom ik nooit eerder bericht had gehad dat ik niet betaalde daar ik automatisch incasso had toegestaan en ik altijd wel 50 euro over heb zelfs op de 26e v/d maand.

Uit een lang en treurniswaardige conversatie bleek dat ik plotsklaps ergens anders was gaan wonen. Dit was echter allen bij UPC gebeurd.

Ik ben toen oude sonera en chello brieven gaan naspitten, en inderdaad in de enkele brieven die ik nog wel kreeg evolueerde mijn adres op miraculeuze wijze.

onderzoek door mijn bank leverde ook op dat UPC nooit betalingsverzoeken had gedaan op dat rekening nummer.

Toen ben ik weer gaan bellen en sprak af dat alle administratie kosten niet betaald hoefden te worden en dat ik een adrewijziging zou regelen.

nou toen begon de pret pas echt, als illustratie voeg ik een quote toe van de door mij op 9 april verstuurde aangetekende brief naar UPC

"Met de heer Visser heb ik vervolgens afgesproken dat ik de achterstallige abonnementsgelden zo spoedig mogelijk zou voldoen waarbij de wettelijke rente , adminstratie- en incassokosten niet bij mij in rekening zouden worden gebracht. Voorwaarde was dat ik mijn adresgegevens telefonisch zou laten wijzigen bij de servicedesk van UPC. Dit heb ik geprobeerd ware het niet dat de servicedesk daarvoor een klantennummer nodig heeft. Op mijn vraag aan uw helpdesk waar ik dit klantnummer vinden kon kreeg ik als antwoord dat deze op de factuur vermeld wordt. Op mijn antwoord dat ik de facturen niet kreeg vanwege het verkeerde adres, antwoordde de geachte heer aan van de helpdesk dat dit ‘mijn probleem’ was (!).

Ik ben dus nu niet in het bezit van een klantennummer daar de correspondentie en facturen waarop een en ander staat vermeld mij niet hebben bereikt. Een latere poging uw helpdesk te raadplegen leverde mij een iets informatiever medewerkster van uw servicedesk welke, op mijn dringende verzoek, nog geprobeerd heeft om op H########t 3A en H########t 34A de gegevens te vinden. Ook dit is niet gelukt. Volgens de medewerkster besta ik helemaal niet, en daarmee was voor haar de zaak klaar.

Uit het voorgaande komt naar mijn mening genoegzaam naar voren dat de betalingsachterstand mij niet kan worden verweten en dat ik daarnaast alles in het werk heb gesteld om de problemen te verhelpen. Ik werd echter in de afgelopen dagen geconfronteerd met een uitermate gebrekkige adminstratie aan de zijde van UPC. Ook de UPC-medewerkers waren weinig servicegericht gezien de zeer onvriendelijke manier waarop ik telefonisch te woord werd gestaan.

Dat de UPC-administratie gebrekkig is blijkt ook uit het feit dat ik via UPC eveneens een Digital TV-abonnement heb. Correspondentie aangaande dit abonnement ontvang ik namelijk wel op het juiste adres."

Na weken gezeur dat ik niet bestond etc heb ik uiteindelijk gerealiseerd dat ik weer besta.

Twee weken geleden kreeg ik ineens een briefje van ze met de mededeling dat zij onrechtmating geld hadden gefactureerd en dat dit zou worden terug gestort.

aan de ene kant, hosana, ze hebben me gevonden, aan de andere kant, huh? ik ben hen geld schuldig, zij niet mij

dus ik bellen, alles gechecked, rekening nummer klantnummer telefoonnummer huisnummer nummer van het beest.......je weet wel, the works....:)

alles klopte, jubel stemming alom.

Dat briefje was een foutje, ik zou een nieuw schrijven krijgen. Die kwam ook, een week later.......precies de zelfde brief.....nu had ik echt zoiets van bekijk het ook maar ook....zoek het maar uit

Tot vanmiddag, vanmiddag vond ik, als een juweel op de deurmat, de optimistisch getinte UPC enveloppe met, jawel, het juiste adres

Dus ik vlug naar boven met me brief van UPC...tjonge jonge wat zou dr in staan.

Quote:

"Geachte heer/mevrouw

Als gevolg van een technisch probleem in onze administratie heeft u geruime tijd geen fakturen van ons ontvangen. Hiervoor bieden wij onze verontschuldigingen aan.

Om u tegemoet te komen zullen wij derhalve alleen de abbonementskosten van de laatste 4 maanden en de verbruikskosten, denkt u hierbij aan de gesprekskosten en de bestelde films, over de afgelopen 4 maanden in rekening te brengen.

etc etc etc

nou duidelijk, ik krijg vier keer 41, zoveel euro ex btw dus das 4 keer 50 euro...dacht ik

de begeleverde factuur leverde echter een ander beeld:

abbonement: 104,93 (mei en juni)
te betalen vorige faktuur: 359,18

te betalen: 459,07"

ik moet hierbij zeggen dat hier de maand juni al bij inzit, dus zeg maar 400 euro

dus ik bellen over deze raadselachtige factor 2 die ik ergens gemist moest hebben

nou blijkt na enig (heel veel) gebel dat de ge-quote brief niet voor mij bestemd is daar mijn probleem niet van technische aard was maar een administratieve fout.

in mijn geval zijn er facturen overlegbaar en dus moet ik betalen.

ik snap die jongens niet

echt niet

communicatie

co muuuu nieeee caaaaaaa tsieeee

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
UPC. U mag et zeggen...

Ik heb het abonnement van Chello al een half jaar geleden opgezet en automatische incasso stop gezet, maar ik kan nog steeds gebruik maken van mijn Chello-email adressen en webruimte...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

communicatie

co muuuu nieeee caaaaaaa tsieeee
Wat zeggie :? ;)

Verwijderd

Topicstarter
tja en echt, betalen wil ik wel, ik moet niet zeuren, sinds 2001 gratis breedband ik ben spekkoper zelfs voor 459 euro

hahhahaha sukkels

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat vreemd zeg..

Dat dit bedrijf zich weet te redden in deze wereld. Ze hebben zeker ergens een monopoliepositie.

Het kán toch niet dat een adres spontaan verandert.. Bij elk verhaal dat ik over UPC hoor ben ik wel sterk verbaasd.

[ Voor 1% gewijzigd door Expander op 05-06-2003 18:12 . Reden: d -> t! ]

Expanding the inexpandable

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Binnenkort ga ik verhuizen en dus sta ik nu voor de keuze mijn Chello mee te nemen of om te zetten in ADSL..... Dit soort verhalen maken de keuze wel een stukkie makkelijker moet ik zeggen :)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• The_Greater
  • Laatst online: 19-05 19:18
Gooi die "knulle" bedrijf aan de kant. En neem je ADSL.
Dit is wel heel erg... Dat soort dingen krijg je ook wanneer je administratie niet goed of zelf niet vakbekaame mensen hebt die in juiste manier kunnen afhandelen.

[ Voor 52% gewijzigd door The_Greater op 05-06-2003 18:17 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• yohan
Ik ben helemaal bevoorrecht hier in Noord-Oost Friesland:

óf Chello via de kabel
óf @Home Basis via de kabel
óf @Home Breedband via de kabel
óf ADSL via tig providers
óf ISDN via tig providers

:D

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• The_Greater
  • Laatst online: 19-05 19:18
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 18:09:
tja en echt, betalen wil ik wel, ik moet niet zeuren, sinds 2001 gratis breedband ik ben spekkoper zelfs voor 459 euro

hahhahaha sukkels
Mazzelaartje :Y)
Als het verder zo "slecht" door gaat kan het nog wel een tijdje duuren :*)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Monopolie op stumperigheid maybe

ik heb genoeg correspondentie van hen gericht aan het goede adres tot begin 2001, alleen veranderde toen mijn postcode al, ontdekte ik later.

Naast gebrek aan administratieve vaardigheden verwijt ik hen vooral het gebrek aan communicatie

de bruutheid waarmee zo'n wicht eventjes verklaard dat je gewoon niet bestaat, ja hallo,

ik besta dus ik denk

Nee de service desk van UPC Capelle is echt vreselijk, ik kreeg zo'n Ferry H. aan de lijn, die eerst mij te woord stond en in een tweede telefoon gesprek ineens te druk was.

Tot ik het de jongen die ik aan de lijn had echt te moeilijk maakte toen nam die het ineens over, hij had gewoon mee zitten luisteren

zo'n achterbakse eikel heeft daar echt de baan van zijn leven wat dat betreft pleit ik vurig voor het voortbestaan van UPC, ik bedoel, ze zullen vrij komen...tjees....

tjonge jonge

• Sjoq
  • Laatst online: 26-07-2023
KILL KILL KILL I SAY!! :D

Stuur UPC de laan uit...Jij wil betalen, upc stuurt geen rekeningen of ook wel. Jij belt, jij meldt; jij geeft aan dat je bestaat en dat de administratie niet klopt.
Als UPC dan de fouten maakten blijft maken is het jou probleem toch niet meer?

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik weet het 100% zeker. Als ik ooit nog in mijn leven in UPC stad kom te wonen komt er een schotel op mijn dak en ADSL in huis.....

Dit soort verhalen hoor je veel te vaak :/

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Yohan schreef op 05 juni 2003 @ 18:15:

óf Chello via de kabel

Chello in Friesland ?? Dacht altijd dat Chello in de Betuwe/Arnhem in die buurten
zat. Hier in Groningen hebben we geen Chello, wel @Home en Adsl en BBNed :9

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Yohan schreef op 05 June 2003 @ 18:15:

óf Chello via de kabel

Pff. Da's nog niks 8)

Kabelproviders:

- Earthlink Cable
- AOL Broadband
- RoadRunner (heb ik)
- DCN Cable.

ADSL Providers (telco's want het opnoemen van providers is ondoenlijk):

- SBC Pacific Bell (met enkele tientallen providers)
- Verizon (met meer dan 10 providers)
- Worldcom (met meer dan 10 providers)
- AT&T (met enkele providers)
- Covad (voornamelijk zakelijke DSL aansluitingen, enkele providers)

Het is mogelijk om een telefoonaansluiting bij de een, en DSL bij de ander te nemen. Echter, in veel gebieden is de telefonie beperkt. Dat wil zeggen: Ik heb momenteel SBC Pacific Bell en kan dus DSL aansluitingen nemen op alle 5 bovenstaande telco's. Mocht ik echter telefonie van Worldcom afnemen, dan kan ik alleen nog maar ADSL van Worldcom en Covad nemen bijvoorbeeld.

Worldcom heeft trouwens een leuke DSL verbinding in de aanbieding: 1.5 Mbit/s down en 768 kbit/s up voor $49 :9~ Leuk voor fileswapping dus haha :)

Wireless:

- SkyPipeLine (voornamelijk zakelijk)
- NextWeb (voornamelijk zakelijk)

ISDN en Analoog is denk ik niet belangrijk.

Als ik ooit weer terug ga naar Nederland komt er geen UPC in huis! :(

[ Voor 4% gewijzigd door maartena op 05-06-2003 18:58 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• yohan
maartena schreef op 05 juni 2003 @ 18:56:
[...]

Pff. Da's nog niks 8)
Niet appels (Nederland) met peren (USA) gaan vergelijken hé...

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
"The Net 2:The UPC identity"
met in de hoofdrol:
Rowan Atkinson as UPC
Brainless1976 as Tweaker

TheS4ndm4n#1919

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ze gebruiken daar bij UPC volgens mij nog steeds DOS software dat niet erg gebruikers vriendelijk is heb ik begrepen. 3 medewerkers moesten hun krachten bundelen om mij abonnement (mijn vaders abonnement om precies te zijn) op te zeggen. Gelukkig hebben we daar geen last van gehad.

Powered by KPN

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Denk dat jij toch ook wel in de Pieter Storms categorie valt, net als ik ;)

ik bestond namelijk 2x maal op hetzelfde adres, waardoor 2x chello en aansluitkosten in rekening werd gebracht. Toen ik ook nog eens probeerde de coax aansluiting door mijn ouders en Chello door mijzelf te laten betalen was het administratieve hek van de dam. Ik kreeg acceptgiro's met het rekeningnummer van mijn ouders en andersom.

Uiteindelijk na vele belletjes en brieven verder, was het probleem enigzins opgelost. Toen begonnen de technische problemen. Ook daar heb ik vele brieven en belletjes over gehad. Voor mij reden genoeg om enige maanden geleden de overstap te maken naar ADSL via BBned.

En het leuke is dat die gasten je wel weten te vinden als ze iets willen verkopen, ik ben in totaal al een keer of tien gebeld voor digitale TV. Telkens geef ik aan dat ik NOOIT meer gebeld wil worden, maar ook dat blijkt zeer lastig te zijn, sukkels...

[ Voor 18% gewijzigd door waslijn op 05-06-2003 19:26 ]

• yohan
Waslijn schreef op 05 June 2003 @ 19:23:
Denk dat jij toch ook wel in de Pieter Storms categorie valt, net als ik ;)
Hoe cynisch dat juist UPC programma's van Pieter Storms bij ons in de woonkamer brengt ;)

Overigens stopt Breekijzer er binnenkort mee.

Verwijderd

wat d8 je van 2000€? 3 jaar lang automatisch incasso ingeschakeld.. bleek achteraf dat ze geen MOER eraf hebben gehaald.. en ik maar betalen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 18:58:
wat d8 je van 2000€? 3 jaar lang automatisch incasso ingeschakeld.. bleek achteraf dat ze geen MOER eraf hebben gehaald.. en ik maar betalen..
dan moet je zelf ook maar in de gaten houden of er geld afgeschreven wordt of niet!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar je blijft niet achter ze aan lopen

en neen dat hoef je niet in de gaten te houden, het is niet voor niets dat ze wettelijk maar 6 maanden mogen terug vorderen

daarnaast is internet geen eerste levensbehoefte (nee echt niet) dus ze mogen nooit die schuld tot 2000 euro op laten lopen, bij 200 euro betalingsachterstand moeten ze gewoon de verbinding opheffen

maar ik bedoel als een gemiddelde shoarma tent duidelijke bonnen kan afleveren waarom UPC niet

• Leader98
  • Laatst online: 19-05 18:32
UPC en iets begrijpen.... een onmogelijke combinatie!

Op mijn werk heeft er iemand een UPC abbo, maar omdat het voor de verbinding met werk netwerk is betaald de werkgever.
Het gaat hier om losse facturen die netjes met vermelding van nummers ed zijn betaald.

Maarja.... dat snappen die apen van UPC niet! Dus die persoon krijgt aanmaningen thuis, en dat wordt steeds erger...
Er wordt nu al met een advocaat gedreigd, en dat terwijl alles betaald is!?

Meerdere telefoontjes, brieven en faxen met copieen van de hele betalingsadministratie naar UPC maar het helpt niks...

We nokken nu maar met dat abbo, stappen over naar ADSL want met UPC komt het niet meer goed...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Yohan schreef op 05 juni 2003 @ 18:05:
UPC. U mag et zeggen...

Ik heb het abonnement van Chello al een half jaar geleden opgezet en automatische incasso stop gezet, maar ik kan nog steeds gebruik maken van mijn Chello-email adressen en webruimte...
Inderdaad, dat heb ik ook. Ik ben nu ongeveer 3 maanden weg bij Chello en ik kan ook nog steeds bij mijn mail en webspace. Een vriend van mij heeft een oude COM21 op de kop weten te tikken en had ook tot een paar maanden terug Chello, hij heeft zelfs nu via zijn gehackte COM21 nog verbinding met de Chello servers en hij kan gewoon Inetten op zijn oude IP adres... hoezo leuk ;)

Profile

Verwijderd

Topicstarter
volgens mijn laatste contact trouwens, gisterenmiddag bleek dat ik ook geen modem bezat, wahahahahaha ik ben dus de eerste modemloze breedbandinternetter.

ik ben ze wel borg verschuldigd echter

gekke mensen

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 10:06

360Degreez

Typisch weer dit...

`het is eigenlijk om je dood te lachen, maar tegelijkertijd erg zielig,

Zo'n bedrijf waarvan de directie er heilig van overtuigd is dat hun 6 jaar geleden aangeschafte automatiseringssoftware nog steeds prima werkt, maar eigenlijk heel omslachtig een overloaded is, het verbaast me niets dat de mederwerkers er ook schijt mee aan zijn :-)

Ik ben nu als een kind zo blij, met mijn Planet ADSL Confort abbonement, geen problemen meer, heeft me aleen maanden gekost om van mijn kabelmodem af te komen,

Kabelabbonement van UPC netjes opgezegd,

Alles zou keurig geregeld en afgehandeld worden,

Maand later krijgen we gewoon een rekening (het zal g*dverd*mme weer niet)
wij bellen, begint het wicht aan de andere kant glashard te beweren dat er niets opgezegd is,
Wij uitleggen, bla bla bla het zou achterhaald worden en het abbonementsgeld terugbetaald,

Volgende maand (Modem is overgens nog steeds niet opgehaald!!) krijgen we fijn weer een rekening, met het verzoek of wij de eerste maand ook maar even wilden betalen, 2x dus!!! wij weer bellen, en bellen. nou het was stopgezet. we zouden het weer terug krijgen, tevens wij vragen waarom het modem niet is opgehaald, "Nee geen probleem, er is wat achterstand opgetreden, het modem word zo spoedig mogelijk bij u opgehaald" in dit geval vond ik het nog uitzonderlijk dat ze toegaven dat de fout bij hun lag.

2 weken daarop opeens een dreigbrief, dat wij omdat het modem nog niet geretouneerd is het modem moeten betalen (Borg?) nou wij weeeer bellen, en er werd gezegd dat wij hem (als de koerier niet is geweest) zelf maar op hadden moeten sturen, en dat het (net zoals in openingspost) ons probleem is)

wij zijn naar het postkantoor geweest hebben die Com21 in een doos gegooid samen met een brief of ze alsjeblieft nooit meer contact willen zoeken op hun kosten weggestuurd en alle brieven verscheurd, Nooit meer wat van gehoord,

Stelletje klant-onvriendelijke honden,

Aaaah... i feel better allready :-)

Lang leve Planet

2 weken daarop krijgen

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Verwijderd

Nou, het klinkt mij zo alsof dit allemaal nog redelijk vlot gegaan is! Maar ja, in Nederland zijn ze daar ook beter in dan in België blijkbaar. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, nu ja, ik maak het nog steeds mee. Maar dan bij Mobistar in België. Ik ben verhuisd en probeer nu al 14 maanden (inderdaad 14) mijn abonnement op te zeggen en mijn adres te wijzigen bij hun. Maar niks hoor. De éne keer bel ik: "mijnheer, u heeft hier geen abonnement meer dus wat is uw probleem?", de volgende keer : "mijnheer, als u niet ogenblikkelijk een bewijs van betaling stuurt dan sturen wij een deurwaarder!" "Hoeveel moet ik dan betalen en op welk rekeningnummer?" "Dat staat in onze brief mijnheer!"
WELKE BRIEF????

Geloof me, ik begrijp je frustratie volkomen. (ongeveer 40 telefoontjes en 7 aangetekende brieven aan mobistar later sta ik nog even ver als in het begin!)
|:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 09:42 ]

Verwijderd

Sinds een jaar ben ik nu ADSL Cistron gebruiker. Ik ben door UPC afgesloten omdat ik de acceptabele datalimiet overschreden had. Deze limiet konden en wilden ze niet aantonen. Je krijgt daarop nwe voorwaarden met een belachelijk lage datalimiet. Elke GB die je teveel download betaal je 25 Euro kosten voor. Teken je niet dan word je afgesloten. Dit is dus gebeurd. Ik was grootgebruiker zonder het zelf te weten en werd op deze manier gedwongen. In het begin was UPC nog a2000 en adverteerde ze met "onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand".

Ik heb netjes op tijd alle spullen ingeleverd op het UPC kantoor na 3 uur wachten bij de balie (dat was toen). De maand dat ik werd afgesloten wilden ze graag betaald zien. Het geld voor de retour van het modem kreeg ik maar niet. Op de fakturen goochelen ze met kleine bedragen om dingen te corrigeren waardoor het helemaal een zooi word. De fakturen die ik nu een jaar later binnen krijg kloppen nog steeds niet.

Laten we het eens hebben over het continu wegvallen van de verbinding. Dit maakt wedstrijd gamen bv met Quake onmogelijk. Midden in een match uitval is verliezen met je team. De ontbelbare keren dat ik geprobeerd heb de helpdesk te pakken te krijgen. De nutteloze gesprekken met helpdesks die je echt niet konden helpen door gebrek aan ervaring. De uren in de wachtrij waarbij je na 1 uur per ongeluk verbroken werd.

Nu iets positiefs de download snelheid was echt wel goed 180 KB/s.

Ik kots zelfs op dat smerige logo van UPC, helaas krijg door de kabeltelevisie nog steeds fakturen van ze. Ik wil nu gaan kijken naar een schotel want ook hier schroeven ze de prijzen omhoog omdat ze zo goed verbeterd zijn met alle dienstverleningen en administratie!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 10:03 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 07:05:
ja maar je blijft niet achter ze aan lopen

en neen dat hoef je niet in de gaten te houden, het is niet voor niets dat ze wettelijk maar 6 maanden mogen terug vorderen.
Wettelijk? Welk wetsartikel? Roept u maar.
daarnaast is internet geen eerste levensbehoefte (nee echt niet) dus ze mogen nooit die schuld tot 2000 euro op laten lopen, bij 200 euro betalingsachterstand moeten ze gewoon de verbinding opheffen

maar ik bedoel als een gemiddelde shoarma tent duidelijke bonnen kan afleveren waarom UPC niet
Het is UPC's schuld maar dat ontslaat jou niet van betaling. Jij neemt toch die dienst van hun af, dus daar moet je ook voor betalen.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
UPC = n00b

Verwijderd

Topicstarter
Wokschotel schreef op 07 June 2003 @ 10:02:
[...]

Wettelijk? Welk wetsartikel? Roept u maar.

[...]
Het is UPC's schuld maar dat ontslaat jou niet van betaling. Jij neemt toch die dienst van hun af, dus daar moet je ook voor betalen.
als jij naar de slager gaat, je koopt een biefstuk en je legt 5 euro op de toonbank is het dan jou verantwoording dat de slager het pakt en opbergt?

[edit]

en dan nog, ik bestrijd niet het feit dat ik moet betalen.

ik wilde alleen mijn verhaal even kwijt omdat ik echt gek wordt van die jongens

volgens de juridische afdeling van het ingenieursbureau waar ik werkzaam ben is er jusiprudentie over dit onderwerp

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 10:34 ]

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 00:17
UPC, breek me de bek niet open. :r Ik had UPC sinds het prille begin (toen het product in Eindhoven nog Goldmine heette zelfs). Met de invoering van dat nieuwe factureringssysteem van hun is men gestopt met automatische incasso. Ik kreeg dus vorig jaar in september een brief op de deurmat of ik even 600nogwat euro's wilde voldoen. Geen probleem dacht ik, ik heb immers gebruik gemaakt van de verbinding. Dus ik stuur een brief of ze opnieuw een incasso machtiging willen hebben en of het openstaande bedrag in 2 of 3 termijnen kon worden voldaan. Geen reactie. Vooruit, nog een brief. Weekje of 4 later afgesloten. Nog een brief gestuurd. Na meer dan 3 maanden [!!!!] krijg ik de eerste reactie.

"Onze excuses voor dit late antwoord" begon hun schrijven mee. Wat heb ik daar nu in godsnaam aan? Stelletje prutsers, die laten dus klanten gerust meer als 1 kwart jaar in het ongewisse! Door hun idiote afhandeling hebben ze me letterlijk gedwongen om naar een andere provider over te stappen terwijl ik dat in eerste instantie niet eens wilde.

En blijkbaar vinden ze ook nog dat ze niets fout hadden gedaan, ze wilden zelfs over de periodes van afsluiting de abbo kosten in rekening brengen ongeacht of ze een dienst geleverd hadden of niet.

Kritiek en bemiddeling valt op op dovemans oren want ze hebben nu recent de zaak doorgegeven aan een incasso bureau (ook randdebielen, die rekenen vlot nog eens extra BTW erover heen terwijl ze weten dat dit niet vergoed wordt als het bij de rechter komt, wat ze al niet proberen.. ). Ik denk dat ik het voor laat komen bij de rechter, want dit slaat nergens op.

UPC, weg ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Sovereign op 07-06-2003 13:53 ]

Verwijderd

maar euh, als je niet bestaat bij hun, dan neem je ook geen producten af van hun. Dus waarom betaal je er wel voor? :)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 13:54:
maar euh, als je niet bestaat bij hun, dan neem je ook geen producten af van hun. Dus waarom betaal je er wel voor? :)
Da's weer een andere afdeling ;)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 10:06

360Degreez

Typisch weer dit...

Leuke voor "Kat in de zak" laat die lekkere Chazia Mourali zich maar ff vastbijten in de kloten van UPC, voor zover die ze uberhaupt heeft,

Wat een stelletje nitwits, ik heb naast het kabelabbonement-opzeg-termijn ook veel gezeik gehad met de MR-Zap box (Digitale TV) Hun TD snapte er gewoon niets van,

Je kan op MR-ZAP Radio en TV ontvangen, allebij digitaal, aangestuurd vanuit een menu in de mister zap box, ik heb de mister zap box via een switchbox aangesloten op de TV-Ingang van de computer, en het geluid gaat via het mengpaneel naar de Line in van de computer, ik heb dit heel duidelijk uitgelegd naar UPC toe,

TV deed het prima, Beeld + Geluid, maar zodra ik de radiofunvtie selecteerde kreeg ik geen geluid, ligt dus aan de decoder, gaat alemaal via dezelfte kabels, Helaas op meerdere Mails geen antwoord, dan maar via de telefoon, (Betaluuh!!) kreeg ik een eigenwijze helpdeskmedewerker van de technische dienst aan de lijn die bij hoog en laag beweerde dat het probleem veroorzaakt werd doordat ik geen Scart-Kabel gebruikte., en dat de MR-Zap box aleen op de Televisie werkt! nou ik nogmaals uitgelegd hoe ik het aangesloten had, en die jongen zei dat het helemaal niet is bedoeld voor de manier waarop ik hem aangesloten had en dat de MR-Zap box zelfs beschadigd kon raken (Right) ik heb gezegd dat het misschien aan de abbonementskaart in de ZAP-box ligt, was niet waar,

Een week later krijg ik met de post een gloedjenieuwe scart-kabel... leuk, maar wat moet ik ermee, ik weer bellen, kreeg ik een grietje aan de lijn, alles uitgelegd, ik kon de kabel terugsturen, en zij had binnen een dag op afstand mijn zap-box gereset, mijn abbonement opnieuw gestart, en alles werkte weer perfect, en ik had nog een maand gratis extra kanalen, nou van mij mogen ze dat grietje op de TD zetten, wat een eigenwijze figuren zeg,

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Verwijderd

Yohan schreef op 05 June 2003 @ 18:05:
UPC. U mag et zeggen...

ik heb het abonement al een 1,5 jaar geleden opgezegt en kan nog steeds gebruik maken van space en e-mail.. rare lui die mensen.. we hadden ook upc telefonie maar daar klopte ook nix van dus daar zijn we ook vanaf.. aan de ene kant zijn ze heel lief dat ze alles laten staan maar aan de andere kant.....

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

En laten we het dan even niet hebben over hetvolgende:
M'n baas (woont in een gebied waar upc geen kabel heeft liggen) kreeg een telefoontje van UPC of hij internet via de kabel wilde. Reactie: "Zo krijgen we kabel hier dan??"..

Administratief is UPC een grote puizooi, mijn abonnement moest omgezet worden van mijn naam + rekeningnummer naar mijn vader. Dit heeft alles bij elkaar zo'n 3 telefoontjes, 3 emails en een aangetekende brief gekost. Daarna hebben we de hoop opgegeven. Uiteindelijk is het dan blijkbaar toch nog verandert.

En dan natuurlijk niet te vergeten die keer dat m'n wachtwoord gewijzigd was. Had te maken met het nieuwe klantensysteem.
Ik kon op een bepaald moment geen mail meer ophalen, ftp deed het niet, enz. Dus chello bellen... Wisten niet wat er aan de hand was, ik wist 100% zeker dat m'n wachtwoord goed was enz. Krijg ik de volgende dag of 2 dagen later een brief in de bus:
"Geacht heer, hierbij uw nieuwe wachtwoord" |:( Hadden die eikels daar m'n wachtwoord verandert zonder mij daar vantevoren van op de hoogte te stellen. Stuur dan eerst een brief dat over een week m'n wachtwoord verandert wordt.

Verwijderd

Na verhuizing heb ik twee jaar gratis tv gekeken, omdat ik geen factuur kreeg.
Belt er opeens een miep: "We gaan u komende week afsluiten, en de groeten".

Ik terugbellen: "Waarom sturen jullie niet gewoon een factuur ?" Blijkt dus dat UPC een dubbele database heeft. Eén voor de technische kant van de zaak en de ander ten behoeve van de facturatie. Aangezien mijn adres keihard als "bestaand" werd geweigerd in de tweede database, had ik derhalve nooit een factuur ontvangen.

Logisch he, Upc: U zegt het maar. 8)7
Inmiddels wel 'factuurtechnisch' aangesloten en schuld van afgelopen twee jaar niet hoeven betalen :)

• Barca
  • Laatst online: 08:51

Barca

In Search Of Sunrise

Wat ik echt niet begrijp is dat ze nog niet failliet zijn. Hoe kan dat nou in godsnaam?

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Barca schreef op 07 June 2003 @ 18:53:
Wat ik echt niet begrijp is dat ze nog niet failliet zijn. Hoe kan dat nou in godsnaam?
Omdat ze telkens van banken die geinvesteerd hebben in UPC, geld krijgen om het bedrijf overeind te houden. Of ze geven nieuwe aandelen uit.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Barca
  • Laatst online: 08:51

Barca

In Search Of Sunrise

Locutes schreef op 07 juni 2003 @ 19:05:
[...]
Omdat ze telkens van banken die geinvesteerd hebben in UPC, geld krijgen om het bedrijf overeind te houden. Of ze geven nieuwe aandelen uit.
Precies, ik begrijp dus niet dat er nog banken en investeerders zijn die geld in de bodemloze put stoppen.

• Low-Tech
  • Laatst online: 02:53
Hmmz... probeer al 2 jaar de naam te wijzigen van de rekeningen (studentenhuis, 1 persoon weg op die naam stond UPC, wil naam wijzigen iv.m. betalingen)... 2 jaar!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

HAHA, wat een verhalen allemaal over die vage UPC.
ik heb hier ook Chello jammer genoeg, maar er is niks anders te krijgen bij mij in de buurt duzz ik moet wel. :(

als ik al mijn verhalen hier post over UPC dan komt het niet meer goed met mijn vingers van al dat typen maar goed,
Het is idd een goed geval om breekijzer weer een seisoen op tv te houden. :)

Verwijderd

Als jullie bewijzen hebben verzameld dat er idd betaald is aan UPC, en als UPC dreigt met de deurwaarder vanwege betalingsachterstand. Dan kun je beter via je advocaat laten regelen, die zijn beter op de hoogte van de wet en daarbij kunnen ze makkelijker een rechtszaak aanspannen tegen UPC aan de hand van de bewijzen die je aan je advocaat hebt gegeven.
Correct me if I wrong ;).

Rare gasten die UPC- medewerkers!

offtopic:
Blij dat ik bij Multiweb (Quicknet) zit i.p.v. Chello. En als Quicknet wordt overgenomen door die %^&#$* bedrijf dan stap ik gelijk over naar ADSL.

Verwijderd

Topicstarter
Locutes schreef op 07 June 2003 @ 19:05:
[...]

ik wou dat ik nieuwe aandelen had om uit te geven......iemand interesse?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nou mijn gedachte over UPC digital, heb ik maar laten varen.... ik dach tgoh leuke aanbiedin g maar na deze verhalen ....Laat maar. :P

• yohan
tspawn schreef op 15 June 2003 @ 00:06:
Nou mijn gedachte over UPC digital, heb ik maar laten varen.... ik dach tgoh leuke aanbiedin g maar na deze verhalen ....Laat maar. :P
Je wilt toch niet zeggen dat je nog nooit verhalen over UPC gehoord had voor je deze draad zag? ;)

• SithWarrior
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

lol kennis van me heeft al 4 x op monteur die het aan moet komen sluiten zitten wachten (3 x dag vrij moeten nemen van ze werk) steeds om 1 of andere reden kwam der dus niemand. Hij ziet het ook niet zo meer zitten met UPC :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Yohan schreef op 15 June 2003 @ 00:08:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat je nog nooit verhalen over UPC gehoord had voor je deze draad zag? ;)
OH nee zeker wel dat ik de verhalen gehoord had, maar ik dacht nou misschien is het iets beter geworden.....

Maar ik woon net in me nieuwe huis je en ik moet me nog aanmelden voor TV bij UPC, maar ik an al tv kijken dus ik weet niet of ik uberhaupt wel wil bellen.. :P

[ Voor 21% gewijzigd door tspawn op 15-06-2003 00:21 ]

Verwijderd

Ik heb in het callcenter gewerkt waar destijds ook de UPC helldesk gedraaid werd (SNT in Groningen), en de verhalen die je daar hoorde waren echt erg. Let wel: die call-center mederwerkers baalden net zo hard van UPC als de klanten. Immers zij krijgen de klanten aan de telefoon, maken een terugbelafspraak (netjes in de computer) en vervolgens worden mensen niet teruggebeld. Na verloop bellen die mensen dus terecht boos op, en als callcentermedewerker kun je er gewoon niets aan doen. Hooguit aanbieden weer een terugbelafspraak te maken..

Constructies als:
* mensen namen een abo bij UPC (telefonie). Krijgen een brief, die - en - die datum wordt het aangesloten. Die mensen zeggen hun abo bij de KPN op. Vervolgens horen ze niets van UPC en na drie maanden pas een brief dat de aansluiting niet door kan gaan en dat ze heraansluiting bij de KPN zelf moeten betalen
* 112 bellen (iemand van wie de moeder een hartaanval gehad had) en een bandje krijgen 'dit nummer is momenteel niet beschikbaar, UPC bied excuses aan'.En dat een half uur lang (gelukkig had iemand een mobiel bij zich)
* nooit teruggebeld worden
* geen facturen krijgen
* facturen van een ander krijgen

enz.

Natuurlijk is UPC een groot bedrijf, en zullen er dus automatisch meer mensen met klachten zijn. Als je 100.000 klanten hebt en 0.5% daarvan heeft een klacht doe je het qua percentage niet zo slecht, maar heb je toch 500 klagende mensen op je dak. Echter uit de verhalen die ik toen hoorde (en hier ook wel eens lees) maak ik op dat het bij UPC op administratief gebied gewoon een groot zooitje is.

Is ook niet zo gek als je bekijkt hoe UPC tot stand gekomen is, hoeveel overnames er geweest zijn, enz. Voordat je dat allemaal administratief op een rij hebt, in een economisch moeilijke tijd..

Verwijderd

Ik woon in Rotterdam en moet je zeggen dat ik eigenlijk heel erg tevreden ben. Een jaar geleden waren ze nog wel bezig met de verbinding, maar dan kreeg je netjes een brief van wanneer je kon verwachten dat de verbinding enige uren weg zou kunnen vallen. Was meestal 's nachts overigens. Wel meer kleine dingen gehad een jaar geleden, maar nu toch al ruim een jaar lekker aan het internetten!

UPC, ga zo door!

En ik ben echt niet werkzaam in de directie van UPC ofzo.... :D

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

commm uuuu niii sssttt

toch? :?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik ben in 1998 gaan werken bij UPC....( vakantie baantje...goed vangen! >:) )

Heb 6mnd op het KCC Noord gezeten...nou dan maak je wat mee, gemiddeld niveau van de partimers is factor 10 van het niveau van de full-timers....je hebt 3 programma's waar je alles in moet zetten...CTRL+C CTRL+V tot je een ons weegt :'( en al die mensen (lees slachtoffers) iedere week weer aan de lijn hebben en niets veranderen he...tenminste niet op een positieve manier :'(
En 2x in de week de postbode met post retour zakken aankomen...2 zakken per keer...verhuisd/dood/huis verbrand/you name it!....2 fulltime tikgeiten die dat gingen coordineren met niveau kleuterklas! |:( ONBEGONNEN!!!

Maarja na 6 weken krijg je echt een dikke huid...alles wat je probeert het heeft geen NUT! |:( en dan wil je wat op poten zetten word je door je "manager" (niveau hazelnoot) gevraagd op te bossen... :X ...gelukkig snapten ze de flexwet indertijd niet dus een goede vakantie er aan overgehouden >:)

Ik moet zeggen ik ben onlangs verhuisd en heb weer chello...het product is hier niet slecht...(voor de prijs)...maar die monteur ging pas de deur uit todat het werkte.....geen problemen tot nu toe.

UPC...als alles in het begin goed gaat heb je er geen kind aan maar als het misgaat...dan heb je met een }) te maken.

Verwijderd

En dan nu een positief bericht, bij mij werkt het perfect.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
doet me denken aan mijn gezeur met Casema/Wanadoo, maar dat bespaar ik jullie nu fftjes...want het is gewoon een feit dat grote -dienstverlenende- ondernemingen met internationale geldschieters er een zooitje van maken zodra ze een BV in NL geregistreerd hebben staan.

Verwijderd

Inmiddels (2e factuur, 1e was nog correct) ben ik door UPC 'opeens' getransformeerd naar "Mevr." :? :)
Kan ik op basis hiervan weigeren te betalen :? ;)
:P

Verwijderd

wij hebben dus een tv abo van upc, GEEN chello (gewoon mxstream, planet).

worden we opeens gebeld dat we met spoed ons modem moeten komen inleveren, omdat anders <boete, rechtszaak, deurwaarder, beslaglegging, etc>. verder viel er met die persoon echt niet meer te praten.

omdat we onderhand ook wel genoeg van upc gehoord hadden besloten we het meteen rigoreus aan te pakken. we zijn naar de politie gegaan en hebben aangifte gedaan van oplichting, bedreiging, afpersing en nog wat. ze hadden er geen zin in, maar uiteindelijk kon het wel.

en natuurlijk hebben we nooit meer iets van upc gehoord...
Pagina: 1