wat te vragen voor simpel form

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 18:19
Greetings,

Ik moet voor iemand een form in asp maken om iets te boeken. Hierin worden en aantal dingen gevraagd, en daaruit wordt een offerte afgedrukt en worden de gebruikersgegevens weggeschreven naar een database.

Mijn vraag is, hoeveel moet ik eigenlijk hiervoor vragen ? Het is best een simpel klus wat volgens mij niet meer dan een middag werk is. Wat vragen jullie normaal voor zoiets kleins ?

Verwijderd

Uurloon * aantal uren

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

dat hangt helemaal van jezelf af denk ik .... als het een vriend is zou ik er niet eens wat voor vragen .. maarjah zoals ik al zei, das persoonlijk.

... MMORPG Addict.

• Darius
daar kon ik zelf ook wel uitkomen. maar voor en website wordt meestal een uurloon van tussen de 50 en 60 euro gevraagd. Een middg werk = 4 uur.

4 uur x 50 euro = 200 euro. Is dat niet teveel voor 1 formulier ?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21
Doe je 20 euro per uur.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Darius
CRiMiNaL schreef op 05 June 2003 @ 17:46:
dat hangt helemaal van jezelf af denk ik .... als het een vriend is zou ik er niet eens wat voor vragen .. maarjah zoals ik al zei, das persoonlijk.
het is geen vriend van me, maar ik wil hem niet afschrikken met een te dure prijs. Ik wil ook niet te weinig ervoor vragen.

Verwijderd

Als het zoveel tijd kost, dan kost het zoveel tijd. Als jouw uurloon redelijk is, dan valt daar ook niets te halen. Als jij zelf een schuldgevoel krijgt om dat ervoor te vragen, dan is wellicht jouw uurloon niet redelijk, of weet je dat de klant niet gewend is aan opdrachten op commerciele basis te laten uitvoeren. Laat je niet door schuldgevoel leiden, maar door de feiten.

• Darius
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 17:51:
Als het zoveel tijd kost, dan kost het zoveel tijd. Als jouw uurloon redelijk is, dan valt daar ook niets te halen. Als jij zelf een schuldgevoel krijgt om dat ervoor te vragen, dan is wellicht jouw uurloon niet redelijk, of weet je dat de klant niet gewend is aan opdrachten op commerciele basis te laten uitvoeren. Laat je niet door schuldgevoel leiden, maar door de feiten.
Ja, ok. Mar zoiets duurt volgens mij 2 uur om te maken (dus werkelijk 4 uur). Wat ik dus eigenlijk vraag, is het normaal om 200 euro (4 x 50) te vragen voor wat eignelijk gewoon een simpel form is ? Ik heb ook van bedrijven gehoord die voor 300 euro een hele website in elkaar flansen namelijk.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Wat ik dus eigenlijk vraag, is het normaal om 200 euro (4 x 50) te vragen voor wat eignelijk gewoon een simpel form is ?
Je moet gewoon vragen wat jij denkt dat het waard is! Vindt jij 200 euro teveel dan vraag je toch minder? Ik zou gewoon in rekening brengen wat het jou aan aantal uren heeft gekost, as simple as that :)
(jij vindt het een simpel formulier, maar wellicht is het voor de klant wel uitermate belangrijk ;) )

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21
Bovendien zijn er ook genoeg bedrijven die 4.500 vragen voor een website. :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Darius
DeverauX schreef op 05 June 2003 @ 17:59:
[...]

Je moet gewoon vragen wat jij denkt dat het waard is! Vindt jij 200 euro teveel dan vraag je toch minder? Ik zou gewoon in rekening brengen wat het jou aan aantal uren heeft gekost, as simple as that :)
(jij vindt het een simpel formulier, maar wellicht is het voor de klant wel uitermate belangrijk ;) )
Wat ik vind kan wel een onrealistisch beeld zijn van de werkelijkheid. Ik heb liever iets minder geld dan iemand die me voor gek verklaard omdat ik teveel vraag.

Laat ik mijn vraag herstellen dan, wat zouden JULLIE hiervoor vragen ?

(Dit is niet een gast die een eerste website wilt, hij heeft meerdere sites en ik wil hem een realistisch prijs aanbieden)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Wat ik vind kan wel een onrealistisch beeld zijn van de werkelijkheid. Ik heb liever iets minder geld dan iemand die me voor gek verklaard omdat ik teveel vraag.
Sorry hoor maar je bent zelf toch wel in staat in te schatten wat de kwaliteit (en dus waarde) is van hetgeen je aanbied?
Ik meen het serieus je moet vragen wat jij denkt wat het waard is, wat anderen vragen is in principe irrelevant.
Denk jij dat je een aardige webapp afleverd mag het ook wat kosten toch ;)
(maar even concreet ik vindt een uurloon van 50 euro voor een dergelijk project wel een marktconforme prijs, en je hoeft je dan ook zeker niet te schamen om dit ervoor te vragen :) )
Laat ik mijn vraag herstellen dan, wat zouden JULLIE hiervoor vragen ?
Ik weet niet wat er precies van mij verwacht wordt en hoe graag de klant dit wil, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

€ 50,- per uur voor (even makkelijk gezegd) thuisknutselwerk is niks te veel vind ik. Laat hij het bij een bedrijf maken, dan is hij twee keer zoveel kwijt. Laat hij het door iemand maken die goedkoper is, dan is zeer waarschijnlijk de kwaliteit niet van de zelfde hoogte.

Al met al vind ik persoonlijk € 50,- per uur een normale, goede prijs. Als je daardoor op € 200,- uitkomt: lekker vragen!

My personal website

Pagina: 1