Tv kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tv kijken op mn pc en heb geen teletekst nodig, nu wil ik graag een kaart kopen en ik heb deze gezien: Qware externe TV tuner, wat vinden jullie ervan .... :

http://www.dixons.nl/Stor...%5FOverig&prid=0007037320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

JWO

waarom extern ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Niet doen, deze gaat het signaal over het standaard vga zetten... kortom, iets wat philips
10 jaar geleden al had. Je kan dus geen beelden capturen e.d.

Je kan beter een kaartje van pinnacle halen of de externe pc-tv rave ook van pinnacle.

[ Voor 5% gewijzigd door avon op 05-06-2003 16:44 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kweet niet.... ik wil gewoon goed tv kunnen kijken, zoals op een normale tv, ik heb geen teletekst nodig, wat heb ik daar allemaal voor nodig dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Op zich wel leuk, maar heb je voor de geld ook niet een simpele videorecorder? Zat even op megapool.nl te kijken, ze zijn zelfs goedkoper.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 23:47

DaRoot

Some say...

Neem een simpele E-tech tvkaart. Moet je kunnen krijgen voor 50 a 60 euro. Zit AB bij, heeft ook teletekst.

Edit:
Diezelfde dixons-website heeft ook een Pinnacle PC TV Rave. Helemaal goede kaart, voor 55 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door DaRoot op 05-06-2003 16:46 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je TV wilt kijken op je PC kun je beter gaan voor de Leadtek Winfast TV-2000-XP. Een goede budget kaart met redelijke kwaliteit voor deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Jeps, zag hem op die dixons-site voor € 54,99 ofzoiets...
Kan je weinig mee gebeuren. Misschien dat ie nog wel goedkoper in de pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 13:03
Iets waar je wel even op letten bij het aanschaffen van een tv-kaart is of de bewuste tv-kaart ook op de zogenaamde + en - kanalen kan worden afgesteld ipv op hele kanalen. Volgensm ij kunnen de meeste dit wel en bovendien wordt de + en - indeling niet zo heel vaak meer gebruikt in nederland. Er stond een uitgebreid review van tv-kaarten in de pcm van juni, misschien moet je die maar ff raadplegen in de bieb ofzo. :)

Ook zit er veel verschil tussen de soorten tv-kwaliteit en dan met name in de kwaliteit van het beeld. Pinnacle PCTV is een zere goede kaart (zoals alle kaarten van Pinnacle) en is te verkijgen voor ongveer 129 euro.

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Reply's!! Waarschijnlijk wordt het de Pinnacle PC TV Rave, zit hier een AB bij....??

Pinacle pctv daar is ie weer dixons:

http://www.dixons.nl/Stor...%5FOverig&prid=0007037316

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Laatst online: 27-06 12:38
Bij de pro versie wel, dat kan je zelf ook wel uitzoeken he!!

[ Voor 4% gewijzigd door avon op 05-06-2003 16:58 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Heb zelf hier ook de Pro, was wel 2ehandsje waarvan de AB zoek was, maar goed. Zonder vermaak ik mij er ook prima mee. Ff nieuwste software downloaden, en kijken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 13:03
Anders koop je er toch een pinnacle pctv remote upgrade pakket bij van 17 euro?

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

MickMack schreef op 05 June 2003 @ 16:57:
Iets waar je wel even op letten bij het aanschaffen van een tv-kaart is of de bewuste tv-kaart ook op de zogenaamde + en - kanalen kan worden afgesteld ipv op hele kanalen. Volgensm ij kunnen de meeste dit wel en bovendien wordt de + en - indeling niet zo heel vaak meer gebruikt in nederland. Er stond een uitgebreid review van tv-kaarten in de pcm van juni, misschien moet je die maar ff raadplegen in de bieb ofzo. :)
Als je in je registry in deze key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune\TS0-0

nieuwe DWords aanmaakt met als naam het nummer van het + of - kanaal kun je decimaal de frequentie voor dat kanaal wijzigen (in Hz). Zo kun je kanaal 61+ (793,25 MHz) definieren als '793250000' (Hz)

Daarmee kun je in Windows alle + en - kanalen juist afstellen, en alle TV-tuners gebruiken dan in principe die frequentie voor dat kanaal.

Bij mijn weten geldt dit alleen voor XP, ik heb het verder niet geprobeerd.
Volgensm ij kunnen de meeste dit wel en bovendien wordt de + en - indeling niet zo heel vaak meer gebruikt in nederland.
Bij mij is 1/3 van de TV-kanalen + of -
En als je de frequentietabellen op www.casema.nl erop nakijkt zie je dat het toch nog erg vaak voorkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door PJKs op 05-06-2003 17:22 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

MickMack schreef op 05 juni 2003 @ 17:17:
Anders koop je er toch een pinnacle pctv remote upgrade pakket bij van 17 euro?
Hey, gevonden. € 19 by the way. Heb jij deze toevallig ook? Zou ook mooi zijn als ie met andere toepassingen zoals WinLIRC te gebruiken is, maar dat zoek ik wel ff op.

Edit:
De AB werkt wel met Winlirc, maar de ontvanger niet. Moet je zelf zo'n ding in elkaar knutselen. Dat heb ik al eens eerder geprobeerd, maar da's niet zo'n succes.

[ Voor 20% gewijzigd door DaRoot op 05-06-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Laatst online: 11-09 15:54
'k Heb me ook net een Pinnacle PCTV Pro kaartje aangeschaft...antenne d'rop en kijken en luisteren maar! De zenders worden automatisch opgezocht en gerangschikt in een lijstje (met naam), idem voor FM-radio. Afstandsbediening kan ook geprogrammeerd worden voor simpele toetsencombinaties...teletekst...
Ook belangrijk is dat je stereo-geluid krijgt, wat niet het geval is met de meeste kaartjes.
Pagina: 1